در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

برای پختن کیک و شیرینی‌های خوشمزه در خانه علاوه بر وقت، حوصله و دستور پخت به ابزار و سایل کیک و شیرینی پزی هم احتیاج دارید. اگر با وسایل کیک و شیرینی پزی آشنایی چندانی نداشته باشید ممکن است فکر کنید این لوازم در چیزهایی مثل فر، ظرف، همزن و اینجور چیزها خلاصه می‌شوند. اما کافیست به یک مغازه فروش وسایل شیرینی پزی سر بزنید تا متوجه تنوع و گستردگی این لوازم شوید. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب، متداول‌ترین و پرکاربردترین انواع وسایل شیرینی پزی در خانه را معرفی کنیم.

انواع وسایل شیرینی پزی

پرکاربردترین لوازم شیرینی پزی در خانه

لوازم شیرینی پزی از اهمیت زیادی در پخت انواع شیرینی برخوردارند، تا جایی که استفاده از ابزارهای نامناسب یا بی‌کیفیت می‌تواند تاثیر منفی قابل توجهی در نتیجه نهایی کار آشپز داشته باشد و حتی ذوق شما را برای پختن کیک و شیرینی کور کند. بنابراین اگر به پختن شیرینی علاقه دارید بهتر است پیش از شروع آشپزی، ابتدا انواع وسایل شیرینی پزی پرکاربرد را تهیه کنید.

1- قالب شیرینی پزی

قالب‌ها جزو مهم‌ترین لوازم مورد استفاده در شیرینی پزی هستند. قالب‌های شیرینی پزی در اشکال مختلف طراحی می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا فرم نهایی شیرینی خود را انتخاب کنید. این قالب‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و انتخاب آنها علاوه بر سلیقه شما به کاری که می‌خواهید انجام بدهید هم بستگی دارد. از انواع رایج قالب کیک و شیرینی پزی می‌توانیم به قالب مافین، قالب لوف و قالب کمربندی اشاره کنیم. در هنگام خرید این قالب‌ها دقت کنید که انواع تفلون و سیلیکونی آن کیفیت و قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند.

قالب شیرینی پزی

2- همزن

همزن یکی از اصلی‌ترین لوازم در پخت شیرینی و کیک محسوب می‌شود. درست هم زدن مواد کیک و شیرینی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید در نتیجه نهایی کار تاثیرگذار است. همزن در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود است که برای سریع‌تر شدن کار و صرفه جویی در وقت می‌توانید از همزن برقی به جای دستی استفاده کنید.

تو وبلاگ ما می‌تونین روش پختن کیک و شیرینی بدون همزن رو یاد بگیرین

3- الک

الک به منظور جدا کردن مواد خرد شده و همچنین سبک کردن آرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- کپسول کاغذی

اگر قبلا کیک یا شیرینی پخته باشید احتمالا با این مشکل برخورد کرده‌اید که مواد به قالب چسبیده و جدا کردن آن سخت شود. کپسول کاغذی دقیقا برای حل همین مشکل طراحی شده و استفاده از آن به شما کمک می‌کند تا مواد کیک و شیرینی خود را به راحتی از قالب جدا کنید. این کپسول‌های جذاب به ویژه برای پختن چیزهایی مثل کاپ کیک، کاربرد دارد.

کپسول کاغذی

5- لیسک و فرچه

لیسک و فرچه هم از انواع وسایل شیرینی پزی پرکاربرد به حساب می‌آیند. از لیسک برای هم زدن مواد یا فولد کردن آنها استفاده می‌شود و فرچه هم برای چرب کردن قالب کیک و شیرینی و سایر ظروف پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس لیسک و فرچه از سیلیکون است و به راحتی قابل شست و شو هستند.

7- پالت

پالت جزو لوازم ضروری در شیرینی پزی محسوب نمی‌شود اما وجود آن کمک می‌کند تا سرو شکل بهتری به کیک و شیرینی خود بدهید. از پالت برای صاف کردن سطح شیرینی استفاده می‌شود. پالت‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و در دو نوع شکسته و صاف در بازار موجود هستند.

6- کاغذ روغنی

کاغذ روغنی از آن دسته لوازمی است که برای پختن انواع کیک و شیرینی به آن نیاز خواهید داشت. اگر حوصله چرب کردن قالب یا سینی فر را ندارید، می‌توانید به جای این کار از کاغذهای روغنی استفاده کنید و مواد شیرینی و کیک خود را با خیال آسوده داخل قالب بریزید. دقت داشته باشید که حتما کاغذ روغنی باکیفیت بخرید تا مواد به قالب نچسبد.

کاغذ روغنی

8- کاتر یا قالب برش

کاتر برش که به آن قالب برش هم گفته می‌شود از دیگر انواع وسایل شیرینی پزی است که برای برش دادن خمیز شیرینی و کوکی کاربرد دارد. کاترها در ابعاد گوناگون وجود دارند و می‌توانید از آنها برای شکل دهی به شیرینی‌های خود استفاده کنید. بر اساس سلیقه خودتان می‌توانید قالب برش را در طرح‌های مختلف از قلب و ستاره گرفته تا گل و دایره خریداری کنید. جنس این قالب‌ها فلزی است و برش دادن خمیر با آنها به راحتی انجام می‌شود.

9- وردنه

از وردنه برای ورز دادن و صاف کردن خمیز و رساندن آن به ضخامت مورد نظر استفاده می‌شود. وردنه چوبی متداول‌ترین وردنه مورد استفاده در شیرینی پزی است.

10- ماسوره و قیف

ماسوره و قیف جزو ابزارهای تخصصی‌تر در حوزه قنادی هستند که از آنها برای تزئین روی کیک و شیرینی استفاده می‌شود.

کیک خونه امکان سفارش آنلاین انواع شیرینی‌های خوشمزه رو برای شما فراهم کرده، اگر وسایل بالا رو در اختیار نداشتید و هوس یه شیرینی خوشمزه کردید، به ما سر بزنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین