در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

بلوندی و براونی در همه‌ی روزهای سال پرطرفدارند. خواه زمستان‌ باشد و با فنجانی چای داغ همراه شوند، یا تابستان باشد و با مزه‌ی شیرین‌شان حال‌مان را خوب کنند. درست است که بلوندی با براونی کمی فرق دارد،  اما در داشتن مزه‌ی بهشتی مشترکند.

ما در این مطلب از وبلاگ کیک‌خونه از بلوندی و براونی برای‌تان نوشته‌ایم. بلوندی و براونی با ذائقه‌ی خیلی‌ها جورند. درست کردن‌شان دردسر ندارد و خیلی خوش‌مزه‌اند.

واقعیت این است که بلوندی و براونی فرق دارند. البته طرز پخت آنها خیلی شبیه است. اما شک نکنید که دو دسر جداگانه به‌حساب می‌آیند. بار کوکی‌ها همیشه محبوب بوده‌اند. در آمریکا به‌دنیا آمده‌اند؛ اما حالا در خیلی از کشورها جزو دسرهای شیرین و محبوب از خانواده‌ی کیک به‌حساب می‌آیند. این بار که خستگی روز را با برش براونی یا بلوندی از تن بیرون می‌کردید، دیگر اطلاعات زیادی درموردشان دارید.

بروانی چیست و از کجا آمده؟

براونی کیک هیجان‌انگیزی‌ست که بدون بیکینگ‌پودر درست می‌شود. به همین دلیل پف نمی‌کند. اغلب آن را به شکل چهارگوش یا سه‌گوش برش می‌زنند. با خامه یا بستنی هم سرو می‌شود و دسر خیلی محبوبی‌ست.

اغلب براونی کلاسیک را با ۵ ماده‌ی اولیه می‌پزند. کره، آرد، شکر، تخم‌مرغ و البته شکلات. اصلا براونی بدون شکلات نمی‌شود. اگرچه صدها دستور مختلف برای درست کردن بروانی در کتاب‌ها و سایت‌های آشپزی می‌بینید. روایتی هست که می‌گوید رسپی براونی در اثر یک اتفاق شکل گرفت. آشپزی که دست به‌کار پخت کیک شده بود، بیکینگ‌پودر در آشپزخانه نداشت. به همین دلیل هم کیک را بدون بیکینگ‌پودر پخت. به همین سادگی رسپی براونی شکل گرفت؛ کیک بدون بیکینگ‌پودری که پف نمی‌کند.

طرز تهیه براونی نخستین بار در ۱۸۹۶ در یک کتاب آشپزی نوشته‌ی فنی فارمر (Fammu Farmer) چاپ شد. البته که این دستور شکلات نداشت و درواقع همانی بود که امروز بلوندی نام گرفته. ده سالی طول کشید تا سر و کله‌ی نوعی سس یا ملاس برای براونی پیدا شود. از آن‌جا که از شکلات بدون شکر در این دستور استفاده می‌شود، به شکر بیشتری نیاز دارد.

بلوندی چیست و چه تفاوتی با براونی دارد؟

بلوندی هم مثل براونی نخستین بار از فر آشپزخانه‌های آمریکای بیرون آمد. رابطه‌ی بلوندی و براونی اصلا شبیه مرغ و تخم‌مرغ نیست. ما می‌دانیم که اول بلوندی درست شد و چند سال بعد که شکلات به آن اضافه کردند، براونی استقلالش را اعلام کرد و برای خودش دسر جداگانه‌ای شد.

درواقع بلوندی، براونی بدون شکلات به‌حساب می‌آید. به‌جای پودر شکلات، وانیل‌ را ترجیح می‌دهد. البته گاهی به آن شکلات چیپسی یا گاناش اضافه می‌کنند. از طرف دیگر، شکر قهوه‌ای را به‌جای شکر سفید می‌پسندد. در اواخر قرن نوزدهم که بلوندی راهش را به فر آشپزخانه باز کرد، آن را با ملاس شیرین می‌کردند.

فنی فارمر در ۱۹۰۶ کتاب آشپزی‌اش را به‌روزرسانی کرد. در نسخه‌ی جدید تکلیف براونی و بلوندی را مشخص کرد و رسپی جداگانه‌ای برای آنها نوشت. اگرچه نام هر دو را براونی گذاشته بود.

آن‌چه امروز به‌نام بلوندی می‌توانیم درست کنیم، بیشتر مزه‌ی کارامل و باتراسکاچ می‌دهد. باتراسکاچ (Butterscotch) ترکیبی از کره و شکر قهوه‌ای‌ست. وانیل، نمک و خامه هم در ترکیب آن پیدا می‌شود. برای درست کردن آن، کره را روی حرارت خیلی ملایم قرار می‌دهند تا کمی رنگش تغییر کند و به زرد نزدیک‌تر شود. مزه‌ی این کره، نقش زیادی در طعم نهایی بلوندی دارد. انواع مغز، میوه‌ی خشک، نارگیل خشک و تافی می‌تواند به بلوندی مزه‌ی خاصی ببخشد.

بروانی چه طعم‌هایی دارد؟

نباید تصور کنید بروانی فقط با شکلات تهیه می‌شود و تنوعی ندارد. چراکه ممکن است از مزه‌های بی‌نظیر و جذابی خودتان را محروم کنید. براونی آلبالو، ترکیب بی‌نظیری از آلبالو و شکلات به‌شما نشان می‌دهد.

کیک براونی پرتقال یکی از مزه‌های بی‌نظیری‌ست که زیر زبان می‌ماند. چه چیزی هیجان‌انگیزتر از ترکیب شکلات و زست پرتقال؟ کره و آب پرتقال طبیعی را هم به آن اضافه کنید تا هوش از سرتان بپرد.

براونی فندق مزه‌ی دیگری‌ست که خیلی‌ها می‌پسندند. ترکیب مغز فندق، کره، تخم‌رغ، آرد شکر و البته پودر شکلات واقعا عالی می‌شود.

البته بعضی‌ها مزه‌ی براونی کلاسیک را به همه چیز ترجیح می‌دهند. یک کیک خیس و بدون پف که به بهترین شکل مزه‌ی شکلات را به گیرنده‌های مغز ما خبر می‌دهد. خوردن یک برش براونی کلاسیک در کنار یک فنجان قهوه لذت بی‌نظیری‌ست.

بلوندی چه طعم‌هایی دارد؟

فراموش نکنید خلاقیت در کیک‌پزی حرف اول را می‌زند. دست‌تان باز است هر طعم و مزه‌ای را با انواع مغز و میوه‌های خشک وارد طرز تهیه بلوندی کنید.

بلوندی فندق را با فندق پرک و شکر قهوه‌ای درست می‌کنند. بلوندی پنیری مزه‌ی هیجان‌انگیزی دارد. کافی‌ست به دستور بلوندی ساده، پنیر ماسکارپونه اضافه کنید و با میوه‌های فصلی تزئینش کنید.

اما بلوندی خرمالو دنیای دیگری‌ست. خرمالو یکی از میوه‌های دلربای زمستانی‌ست که می‌تواند رنگ‌وبوی جذابی به دسرها بدهد. بلوندی خرمالو با ادویه‌های هیجان‌انگیزی مثل دارچین و جوزهندی مزه‌دار می‌شود.

بلوندی خرمالو یکی از محصولات کیک‌خونه است که کم طرفدار ندارد. ترکیب وانیل، دارچین، کره و جوزهندی در کنار خرمالوهای پوست‌کنده، همان چیزی‌ست که روزهای سرد و ابری زمستانی را از این رو به آن رو می‌کند.

اگر هنوز محصولات جذاب کیک‌خونه را ندیده‌اید، این‌جا همه را ببنید. اما پیشنهاد خاص ما بلوندی خرمالو است که چیزی نمانده فصلش تمام شود و حسرتش باقی بماند. آنلاین سفارش دهید و در خانه تحویل بگیرید.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین