در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

در تمام دنیا کمتر کسی را پیدا می‌کنید که کیک های شکلاتی را دوست نداشته باشد. این کیک‌ها چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان دسر، محبوبیت زیادی دارند. در هر کجای دنیا که به یک کافه بروید، کیک شکلاتی را در منوی آن کافه خواهید دید. به بهانه همین محبوبیت، تصمیم گرفتیم بهترین کیک شکلاتی دنیا را به شما معرفی کنیم.

لیست بهترین کیک های شکلاتی دنیا

از بین این همه کیک شکلاتی خوشمزه و خاص که در نقاط مختلف دنیا تهیه می‌شود، انتخاب بهترین کیک شکلاتی دنیا کار آسانی نیست. به همین دلیل، یک لیست 5 تایی از محبوب‌ترین کیک‌های شکلاتی دنیا تهیه کرده‌ایم که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

کلادکاکا؛ ساده اما خوش طعم

معرفی بهترین کیک های شکلاتی دنیا را با محبوب‌ترین دسر کشور سوئد شروع کنیم. کلادکاکا یک کیک شکلاتی کلاسیک است که از ترکیب موادی مانند تخم مرغ، کره، شکر، آرد و کاکائو یا شکلات تهیه می‌شود. شاید این مواد به نظرتان ساده و روتین بیاید اما باید یک بار این کیک خوشمزه را تست کنید تا بفهمید سوئدی‌های هنرمند با همین مواد ساده چه کیک خوش طعمی را خلق کرده‌اند. نکته اصلی در دستور پخت کلادکاکا، این است که در حین پختن کیک باید مرکز آن مرطوب بماند و لایه بیرونی آن به یک پوشش نازک و ترد تبدیل شود. یادتان باشد که کلادکاکا بافت بسیار متراکمی دارد و از لحاظ کالری یک کیک سنگین محسوب می‌شود.

کلادکاکا

ساچر تورت؛ اتریشی بی رقیب

ساچر تورت یا ساکر تورت بدون هیچ حرف و حدیثی معروف‌ترین کیک کشور اتریش است. قدمت این کیک شکلاتی بی نظیر به سال 1832 برمی‌گردد و از آن زمان تا به حال، محبوبیت این کیک روز به روز بیشتر شده است. کیک ساکر تورت با بافت اسفنجی و یک لایه مربای زردآلو، حسابی دل شما را خواهد برد. البته همیشه این بحث وجود داشته که در وسط این کیک از مربای زردآلو استفاده شود یا مارگارین! طعم و ظاهر فوق‌العاده ساچر تورت باعث شده که خیلی‌ها آن را بهترین کیک شکلاتی دنیا بدانند. برای خوردن ساچر تورت اورجینال باید به اتریش سفر کنید، زیرا نسخه اصلی این کیک فقط در هتل ساچر سرو می‌شود!

ساچر تورت بهترین کیک شکلاتی

مولتن؛ شکلات مذاب

وقتی آشپز وونگریچتنِ حواس پرت، کیک شکلاتی اسفنجی خود را زودتر از موعد از فر بیرون آورد، فکرش را هم نمی‌کرد که این اشتباهش به خلق یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های دنیا منجر شود. به محض اینکه او کیک را از فر خارج کرد با فوران شکلات ذوب شده مواجه شد و این لحظه‌ی تولد کیک مولتن یا مذاب در آمریکا بود. اگرچه بعدها ژاک تورس، سرآشپز و شکلات ساز فرانسوی، ادعا کرد که چنین کیکی قبلا در فرانسه وجود داشته اما این وونگریچتن بود که کیک شکلاتی مذاب را تبدیل به یک کیک معروف در جهان کرد. امروزه این کیک را بیشتر با عنوان چاکلت لاوا کیک می‌شناسند و نام آن را در منوی دسر تمامی رستوران‌های معروف دنیا می‌بینیم.

بهترین کیک شکلاتی مولتن

میخواین خودتون تو خونه بهترین کیک های شکلاتی رو درست کنین؟ به وبلاگ ما سر بزنین!

ریگو جانسی؛ ترکیب کیک و موسیقی

این کیک کلاسیک مجارستانی از دو لایه اسفنج شکلاتی و یک لایه موس کرم کاکائو تشکیل شده است. ضمن اینکه معمولا روی این کیک با گاناش متراکمی از شکلات تلخ پوشانده می‌شود. با همین توضیح کوتاه و حتی بدون دیدن تصویر این عکس هم می‌توانید تصور کنید که ریگو جانسی تا چه حد می‌تواند دل فریب باشد. نام این کیک از ویولونیست کولی و معروف مجارستانی گرفته شده و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین دسرهای شرق اروپاست.

ریگو جانسی

تورتا کاپریس؛ ایتالیاییِ تلخ

وقتی صحبت از بهترین خوراکی‌های دنیا می‌شود، پای ایتالیایی‌ها هم وسط کشیده خواهد شد. جزیره کاپری ایتالیا خواستگاه یکی از خوشمزه‌ترین کیک های شکلاتی دنیاست. تورتا کاپریس یک کیک شکلاتی تلخ است که بدون استفاده از آرد تهیه می‌شود. این کیک منحصر به فرد، ترکیبی از شکلات تلخ، تخم مرغ، شکر، بادام و کره است و برای تزئین آن معمولا از توت فرنگی یا تمشک استفاده می‌شود. نکته بامزه در مورد تورتاکاپریس این است که خیلی‌ها اعتقاد دارند ظهور این کیک به دلیل اشتباه یک آشپز و فراموش کردن آرد در دستور آن بوده است! امروزه، این کیک شکلاتی پای ثابت اکثر جشن‌ها و رویدادهای ویژه کشور ایتالیاست.

تورتا کاپریس

خب حالا به نظر شما بهترین کیک شکلاتی کدام یک از این 5 کیک است؟

اگه هوس خوردن یک کیک شکلاتی خوشمزه رو کردین، می‌تونین از اینجا کیک مورد نظرتون رو سفارش بدین

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین