در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

دنبال میان‌وعده مقوی و خوش‌مزه می‌گردید؟ طرز تهیه ی رنگینک جنوبی را مرور کنید. این شیرینی هیجان‌انگیز برای عصرانه، دسر یا پذیرایی از مهمان مناسب است. این شما و این طرز تهیه ی رنگینک جنوبی!

بعضی از دسرها در شهرها و استان‌های مختلفی تهیه می‌شوند. طرز تهیه ی رنگینک جنوبی هم در خوزستان، فارس و بوشهر پرطرفدار است. این دسر سنتی را با چای سرو کنید و ببینید چقدر حال و هوای امروزتان عوض می‌شود. چراکه هم خوش‌مزه‌ است و هم مقوی. کیک‌خونه این بار ماجرای طرز تهیه ی رنگینک جنوبی را برای‌تان تعریف می‌کند.

خرما، این شیرین پرانرژی

خوشمزه‌ترین طرز تهیه ی رنگینک جنوبی

شیرینی‌های زیادی با خرما تهیه می‌شوند. شک نکنید رنگینک یکی از هیجان‌انگیزترین آنهاست. اگر بچه‌ها خرما را به‌تنهایی دوست ندارند، با یک بشقاب رنگینک تزئین‌شده، آشتی خواهند کرد.

طرز تهیه ی رنگینک جنوبی

ببینید برای تهیه رنگینک چه چیزهایی را باید در آشپزخانه داشته باشید. جنوبی‌ها رنگینک را با خرمای تر و تازه یا رطب تهیه می‌کنند. هر مدل خرمایی که در خانه دارید، کارتان را راه می‌اندازد. آرد و کره یا روغن از این شیرینی حذف شدنی نیستند. گردو نباشد، این شیرینی چیزی کم دارد.

حالا موجودی چاشنی‌ها را بررسی کنید. هل و دارچین. برای تزئین آن به پودر قند، سته، بادام؛ غنچه گل محمدی یا پودر نارگیل نیاز دارید. یکی از این‌ها کافی‌ست.

مواد لازم برای تهیه رنگینک

خرما ۲ لیوان
کره ۲۰۰ گرم
آرد ۱ لیوان
گردو ۲ لیوان
هل ۲/۱ قاشق چای‌خوری
دارچین ۲/۱ قاشق چای‌خوری
پودر نارگیل چند قاشق برای تزئین

 

با خرما چه کار کنیم؟خوشمزه‌ترین طرز تهیه ی رنگینک جنوبی

دیگر سراغ طرز تهیه ی رنگینک جنوبی برویم. کارتان را با آماده کردن خرما شروع می‌کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید رنگینک چه مدلی از آب در بیاید؟ در ظرف گرد؟ چهارگوش؟ مستطیل؟ یکی را انتخاب کنید. خرماها را دانه به دانه هسته بگیرید. اگر این کار را با نی انجام دهید، خرما تکه نمی‌شود و ظاهر قشنگش را حفظ می‌کند. به‌جای هر هسته، مغز گردو بگذارید. لازم است خرماها با نظم و ترتیب در ظرف بنشینند.

آرد را تفت می‌دهیم

مثل رسپی هر شیرینی دیگری، به آرد الک‌شده نیاز دارید. آن را در تابه‌ی نچسب بریزید و هم بزنید. کم‌کم رنگ آرد تغییر می‌کند. همین زمان است که کره را اضافه می‌کنید. به هم زدن ادامه می‌دهید تا زمانی که رنگ آرد کاملا تغییر کند. اول طلایی می‌شود و بعد به قهوه‌ای نزدیک خواهد شد.

زمانی که آرد به رنگ طلایی درآمد، می‌توانید پودر هل و دارچین را اضافه کنید. قدیمی‌ترها گاهی از هل و دارچین در این رسپی استفاده نمی‌کردند. شما هم بنا به سلیقه‌ی خودتان می‌توانید آنها را حذف کنید. مخلوط آرد و کره که قهوه‌ای رنگ شد، می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله آخر تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک جنوبی

مخلوط آرد را با سلیقه و ظرافت روی خرماها بریزید. این مخلوط باید همه‌ خرما را پوشش دهد. دیگر وقتش رسیده ظرف رنگینک را در یخچال بگذارید. هوای سرد یخچال کمک می‌کند آرد ببندد و این دسر شکل بگیرد. بعد از یک تا دو ساعت می‌توانید رنگینک آماده شده. در این فاصله چای دم کنید. با هل و چوب دارچین جذابش کنید. دیگر می‌توانید چای را در فنجان بریزید و رنگینک را سرو کنید.

رنگینک را تزئین کنیم

برای تزئین رنگینک دست‌تان باز است. پودر نارگیل گزینه‌ی اول است. یک لایه پودر نارگیل بریزید و با غنچه‌های گل آن را کامل کنید. همین‌طور می‌توانید از پودر پسته یا خلال بادام استفاده کنید. خرما به حد کافی شیرین است. با این حال، بعضی‌ها دوست دارند با پودر قند رنگینک را تزئین کنند. روش تزئین را می‌سپاریم به سلیقه‌ی عالی خودتان.

پیشنهادهای ما را ببینید

طرز تهیه رنگینک

  • اگر خرما را در قالب‌های سیلیکونی کوچک بریزید، می‌توانید برای هر کس جداگانه سرو کنید.
  • خوبی رنگینک این است که می‌توانید با سلیقه‌ی خودتان، آن را خلاقانه سرو کنید. کف ظرف کاغذ روغنی قرار دهید. اول یک لایه آرد سرخ شده بریزید. خیلی سریع خرماها را روی آن بچینید. لایه‌ی دوم آرد را بریزید و با قاشق روی آرد را صاف کنید. به این ترتیب زمانی که سرد شد، با یک ظرف دسر قالبی روبه‌رو می‌شوید. آن را به شکل چهارگوش یا لوزی برش دهید.
  • بعضی‌ها پودر هل را بعد از برداشتن آرد از روی حرارت اضافه می‌کنند.
  • اگر گردو را کمی تفت دهید، مزه‌ی متفاوتی به این دسر می‌بخشد.
  • این امکان را دارید که اول کره را در تابه بریزید، بعد آرد را اضافه کنید. ما که می‌گوییم با تفت دادن آرد کارتان را شروع کنید و بعد کره را اضافه کنید!
  • پیشنهاد می‌کنیم یک بار هم رنگینک را داغ سرو کنید. پشیمان نخواهید شد، چراکه بسیار لذیذ به‌نظرتان می‌رسد.

درست کردن رنگینک برای‌تان سخت است؟ کیک‌خونه یکی از خوش‌مزه‌ترین رنگینک‌های دنیا را می‌پزد! همین حالا آنلاین سفارش دهید و در خانه تحویل بگیرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین