در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

رنگ های خوراکی در کیک پزی و نقششان را در زیباتر کردن کیک‌ها قبول دارید؟ رنگ های خوراکی در کیک پزی را خودتان هم می‌توانید بسازید و یا نمونه آماده‌اش را خریداری کنید.

ما سعی می‌کنیم هر آنچه را که باید از رنگ های خوراکی در کیک پزی بدانید، برایتان بگوییم.

خوراکی‌ها با رنگشان دلبری می‌کنند

چشم‌های ما انسان‌ها مدام به دنبال زیبایی‌ست و رنگ‌ها نقش مهمی در جلب نظر ما دارند. در مورد خوراکی‌ها هم همین است. وقتی کیک یا شیرینی ظاهر جذاب و پر از رنگی داشته باشد، نصف راه را رفته است.

اجداد ما هم به دنبال خوشگل کردن دست‌پخت‌شان دست به دامن رنگ‌ها شده‌اند. مثلا اولین رنگ خوراکی طبیعی که استفاده شده است به سال ۱۸۵۶ بر می‌گردد و رنگی بوده است که از قطران زغال سنگ استخراج شده است.

حتما الان ذهن‌تان سمت دیگر رنگ‌های خوراکی می‌رود. همین لبوی خودمان خیلی وقت‌ها کارمان را راه می‌اندازد و رنگ‌های جذابی به کیک‌ها و حتی ماست و... می‌دهد. رنگ صورتی کم‌رنگی که هیچ رنگ مصنوعی نمی‌تواند با آن مقابله کند.

همه رنگ‌ها سهمی در زیبایی دنیای کیکِ‌ِ‌خونه دارند. فکر می‌کنید پیروک توت‌فرنگی کیکِ‌ِ‌خونه چه رنگی دارد؟ اینجا نگاهش کنید و اگر به نظرتان خوش‌رنگ‌ترین عالم بود، سریع سفارش دهید.

 چه کاری از دستشان بر می‌آید؟

بیشتر وقت‌ها آن رنگ‌های متنوع و با کیفیتی که برای رنگ کردن کیک و شیرینی نیاز داریم با استفاده از رنگ‌های طبیعی در نمی‌آید.

اینجاست که پای رنگ‌های صنعتی به زندگی‌های‌مان باز می‌شود. انواع و اقسام‌شان در بازار موجود است و خیلی وقت‌ها در بسیاری از مواد خوراکی که به‌طور آماده خریداری می‌کنیم هم وجود دارند.

تولید‌کننده‌ها گاهی برای پوشاندن کیفیت پایین مواد و جلب مشتری از رنگ‌های زیبا و در مقداری بالاتر از حد استاندارد استفاده می‌کنند.

این رنگ‌ها در مواد غذایی، مواد آرایشی و دارویی هم دیده می‌شوند.

اما با توجه به آزمایشاتی که سازمان‌های غذا و دارو انجام داده است به نظر می‌رسد میزان صدماتی که این مواد به بدن وارد می‌کند چشم‌گیر نیست و اگر در طولانی مدت مصرف شود مشکل ایجاد می‌کند.

رنگ های خوراکی در کیک پزی

رنگ‌های خوراکی در کیک پزی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

رنگ‌های مایع که حلالشان آب است و در اثر حرارت کم‌رنگ می‌شوند. این رنگ‌ها برای استفاده در شربت‌ها، ژله و …مناسب هستند.

رنگ‌های ژله‌ای که در آب و چربی حل می‌شوند و برای رنگ کردن خامه، مایه کیک و شیرینی و ماکارون و… کاربرد دارند.

رنگ‌های پودری هم به صورت حلال در چربی و شکلات (مانند Dekol) در بازار موجود هستند و هم به صورت حلال در الکل (مانند رنگ فونت). البته در ایران بیشتر به جای الکل از اسانس لیمو یا پرتقال استفاده می‌شود.

هرکاری راهی دارد

اگر در خانه می‌خواهید از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید، باید بدانید میزان استاندارد چه قدر است. زیاده‌روی در استفاده از این رنگ‌ها علاوه بر خراب کردن ساختار مایه کیک و شل کردن آن برای سلامتی افراد نیز مضر است.

رنگ کردن خامه

بهتر است برای رنگ کردن خامه از رنگ ژله‌ای استفاده کنید، کمی رنگ با خلال دندان روی خامه بریزید تا به رنگ دلخواه برسید.

بدانید که با رنگ‌های ایرانی رنگ قرمز دلبری نخواهید داشت و مجبور می‌شوید میزان رنگ را بیشتر کنید تا از صورتی به قرمز متمایل شود که درست نیست.

رنگ کردن فوندانت

رنگ کردن فوندانت به نظر کاری سخت و دشوار می‌آید، اگر می‌خواهید از فوندانت ایرانی استفاده کنید بهتر است از فوندانت رنگی کمک بگیرید و یا رنگی با کیفیت و مرغوب مخصوص این کار استفاده کنید.

خودتان را به یک اسلایس از پاییز نارنجی یا همان بروانی پرتقال کیک خونه میهمان کنید.

 

رنگ کردن شکلات

شکلات‌های رنگی موجود در بازار که مثلا باید به روش بن‌ماری حلشان کنید در نهایت رنگی یک‌دست به شما نمی‌دهند. می‌توانید از شکلات سفید استفاده کنید و از رنگ مخصوص شکلات استفاده کنید.

زنگ خطر

باز هم تاکید می‌کنیم بیش از میزان استاندارد از رنگ‌ها استفاده نکنید. از رنگ‌های مرغوب و با بسته‌بندی مناسب استفاده کنید. رنگ‌های فله‌ای سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد. اگر هم مصرف‌کننده کیک شما کودک دلبندتان است، حتما از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.

اگر فرصت کردید و سر حوصله کیک و شیرینی‌های رنگی رنگی با رنگ‌های خوراکی درست کردید. حتما و حتما برای ما از نتیجه‌اش در‌بخش نظرات وبلاگ کیک خونه بگویید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین