در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

چطور بدون فر کیک درست کنیم؟ این سوالی است که احتمالا برای شما هم پیش آمده و به همین خاطر الان در این صفحه هستید. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که علاقه زیادی به پختن کیک دارند اما به دلیل عدم دسترسی به فر، قید این کار را زده‌اند. خبر خوب این است که حتی بدون داشتن فر هم می‌توانید کیک بپزید. اگرچه فر یکی از تجهیزات مهم برای پختن کیک محسوب می‌شود، اما با داشتن یک اجاق گاز و قابلمه هم می‌توانید کیک‌های خوشمزه‌ای درست کنید. با روش‌هایی که در این مطلب با شما به اشتراک می‌گذاریم، نحوه پخت کیک روی گاز را یاد خواهید گرفت.

دو روش مختلف برای پخت کیک روی گاز

اگر تا حالا فکر می‌کردید که پختن یک کیک خوشمزه بدون فر ممکن نیست، امروز این تصور اشتباه را برای همیشه کنار خواهید گذاشت! فقط کافیست مراحل کیک پخت روی گاز را طبق یکی از دو روش زیر دنبال کنید.

روش اول) پخت کیک بدون فر روی حرارت مستقیم

برای پخت کیک روی گاز به روش حرارت مستقیم، کافیست دستور پخت کیک مورد نظرتان را داشته باشید و فقط به جای فر از قابلمه استفاده کنید.

برای دسترسی به دستور پخت انواع کیک می‌توانید به وبلاگ ما سر بزنید

بعد از اینکه مواد کیک را بر اساس دستور پخت آن آماده کردید، نوبت به پختن آن در قابلمه می‌رسد. قبل از شروع کار باید یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. قابلمه‌ای که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد ترجیحا باید از نوع نسوز باشد تا کیک به آن نچسبد. ضمن اینکه اندازه قابلمه باید دو برابر مواد کیک باشد تا وسط کیک به خوبی بپزد و پف کند. بعد از انتخاب قابلمه باید کف آن را چرب کنید و کمی آرد داخل آن بپاشید.

عجله نکنید! هنوز وقت ریختن مواد کیک داخل قابلمه نرسیده! قبل از این کار باید قابلمه را حدودا 5 دقیقه با حرارت کم روی گاز قرار دهید تا گرم شود. این نکته مهمی در پختن کیک بدون فر است. در قابلمه را هم بگذارید تا داخل آن حسابی داغ شود. خب حالا خمیر کیک را درون قابلمه بریزید و روی آن را با دمی بپوشانید. دقت کنید که مواد کیک به طور یکنواخت در قابلمه پخش شده باشند. شعله گاز را زیادی کنید و اجازه بدهید 2 دقیقه بگذرد. وقتی که مواد کیک به خوبی گرم شدند، یک شعله پخش کن زیر قابلمه بگذارید و حرارت را کم کنید.

بروید سراغ کارهای دیگرتان و 45 دقیقه بعد دوباره برگردید سر وقت کیک! اصلا به سرتان نزند که تا قبل از این 45 دقیقه در قابلمه را باز کنید چون با انجام این کار، پف کیک از بین می‌رود. بعد از گذشت 45 دقیقه، دمی را بردارید و کیک را با یک خلال دندان تست کنید. اگر به خلال دندانی که در کیک فرو کرده‌اید، چیزی نچسبیده باشد یعنی کیک شما آماده است. در غیر این صورت باید دوباره دمی را بگذارید و منتظر بمانید. ممکن است فرآیند پختن کیک تا یک ساعت هم طول بکشد. به همین راحتی توانستید یک کیک قابلمه ای خوشمزه درست کنید!

روش دوم) پخت کیک بدون فر با بخار آب

در این روش، باید از دو قابلمه به طور همزمان استفاده کنید. قابلمه اول که کوچک‌تر است و مواد کیک درون آن ریخته می‌شود. قابلمه دوم که باید بزرگ‌تر باشد و آب در آن ریخته می‌شود. داخل قابلمه بزرگ‌تر باید چیزی شبیه به پایه بگذارید تا قابلمه حاوی مواد کیک، روی آن قرار بگیرد.

داخل قابلمه بزرگ‌تر آب بریزید و حرارت گاز را زیاد کنید تا آب جوش بیاید. دقت کنید که میزان آب ریخته شده درون قابلمه نباید آنقدر زیاد باشد که در زمان جوشیدن وارد قابلمه کوچک‌تر شود. روی قابلمه را با یک دمی بپوشانید و تا 45 دقیقه آن را به حال خود بگذارید. بعد از گذشت این زمان، مثل روش قبلی از یک خلال برای تست کردن کیک استفاده کنید. این هم از روش دوم! مزیت روش پخت کیک با بخار آب نسبت به روش اول این است که در این روش می‌توانید از قالب هم استفاده کنید.

دیدید که پخت کیک روی گاز و بدون استفاده از فر اصلا کار سختی نبود. این نوع کیک به دلیل استفاده از قابلمه در پخت آن، به کیک قابلمه ای هم معروف است.

روش آسان‌تری هم برای خوردن یک کیک خانگی خوشمزه وجود دارد. فقط کافیست کیک مورد نظر خود را در بخش کیک های خانگی کیک خونه انتخاب کنید و کیک را درب منزل خود تحویل بگیرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین