در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هوس خوردن کیک یا شیرینی کرده باشید اما بلافاصله یادتان افتاده که در رژیم کاهش وزن هستید! این موضوع به ویژه زمانی که در یک مهمانی مثل جشن تولد حضور دارید و می‌بینید که بقیه مهمان‌ها با اشتیاق در حال خوردن کیک یا شیرینی هستند، عذاب آورتر هم می‌شود! اما واقعا لازم نیست به خاطر رژیم و تناسب اندام، خودتان را از خوردن این چیزهای خوشمزه محروم کنید. به جای این کار بهتر است که کیک و شیرینی‌های رژیمی را در دستور کار خود قرار دهید. با همین مقدمه برویم سراغ آموزش طرز تهیه براونی رژیمی که یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها در تمام دنیاست.

طرز تهیه براونی رژیمی

وبلاگ کیک خونه دستور پخت انواع کیک‌های خوشمزه و در عین حال رژیمی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه براونی رژیمی

آرد 110 گرم
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری
خرما 10 عدد
تخم مرغ 2 عدد بزرگ
عسل 80 گرم
روغن کنجد 2 قاشق
پودر کاکائو 43 گرم
اسانس وانیل 2 قاشق

 

طرز تهیه براونی رژیمی بدون شکر

براونی نوعی کیک است که معمولا نسبت به کیک‌های دیگر بافت متراکم‌تر و سنگین‌تری دارد و کمی خیس به نظر می‌آید. براونی را معمولا همراه با شیر یا بستنی سرو می‌کنند و روی آن با خامه تزئین می‌شود. دستورهای پخت مختلفی برای براونی وجود دارد که در اغلب آنها از شکلات، تخم مرغ، کره، شکر، آرد و نمک استفاده می‌شود. اما در اینجا ما قصد داریم تا طرز تهیه براونی رژیمی را به شما آموزش دهیم که به معنی حذف موادی مانند شکر و کره خواهد بود.

 

طرز تهیه براونی رژیمی

مرحله اول

خرماهایی که قبلا هسته آنها را جدا کرده‌اید را به خوبی ورز بدهید. سپس 2 قاشق روغن کنجد به آن اضافه کنید و چند دقیقه‌ای روی حرارت تفت بدهید. نصف استکان آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کمی رقیق و یکدست شود.

مرحله دوم

آرد، نمک، بیکینگ پودر، عسل و پودر کاکائو را در غذاساز بریزید و آنها را به خوبی مخلوط کنید. به جای آرد می‌توانید از آرد نخودچی و آرد بادام هم استفاده کنید.

مرحله سوم

تخم مرغ و اسانس وانیل را در یک ظرف جداگانه بریزید و با همزن برقی بزنید. این کار را تا جایی ادامه بدهید که مخلوط، کرم رنگ شود. نصف پیمانه روغن و نصف پیمانه آب به مخلوط اضافه کنید و مجددا یکی دو دقیقه هم بزنید. ترکیب به دست آمده را به مخلوط اصلی اضافه کنید.

مرحله چهارم

مخلوط خرما و روغن کنجد را هم که در مرحله اول تهیه کرده بودید به مخلوط اصلی اضافه کنید و دوباره چند دقیقه به خوبی هم بزنید.

مرحله پنجم

درجه فر را روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. ظرف فر را با روغن، چرب کنید یا اینکه به جای روغن از کاغذ مخصوص فر استفاده کنید.

مرحله ششم

مخلوط را به صورت یکنواخت در سطح ظرف فر پهن کنید و اجازه بدهید به مدت 20 الی 30 دقیقه داخل فر بپزد. می‌توانید قبل از قرار دادن مخلوط داخل فر روی آن کمی مغز فندق، پسته یا هر چیز دیگری که بیشتر باب میلتان است بریزید.

مرحله هفتم

حالا وقت آن رسیده که دستپخت خود را از فر خارج کنید. برای اطمینان از پخته شدن براونی می‌توانید یک خلال دندان را داخل آن فرو کنید. در صورتی که بعد از خارج کردن خلال دندان یک تکه از براونی به آن چسبیده باشد یعنی کیک شما آماده است. بعد از خارج کردن براونی از فر، 5 دقیقه صبر کنید، سپس می‌توانید کیک را به سلیقه خودتان برش دهید و بعد از خنک شدن میل کنید.

طرز تهیه براونی رژیمی بدون شکر

این دستور پختِ یک براونی رژیمی بدون گلوتن بود که در آن از شکر و کره استفاده نکردیم. بنابراین، می‌توانید آن را با خیال راحت و بدون کوچک‌ترین عذاب وجدان یا احساس گناه بخورید و لذت ببرید. طرز تهیه براونی رژیمی با دستور پخت‌های دیگری هم امکان پذیر است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. مثلا اگر دوست دارید بروانی شما کمی شیرین‌تر شود می‌توانید میزان خرمای استفاده شده را بیشتر کنید یا از شیره خرما استفاده کنید. همچنین ریختن شربت شکلاتی روی براونی هم می‌تواند گزینه جذاب و وسوسه انگیزی باشد.

برای سفارش دادن براونی و انواع کیک‌ها و شیرینی‌های خوشمزه دیگر می‌توانید از ما کمک بگیرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین