در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

شیرینی های کمی در دنیا وجود دارند که در عین سادگی و داشتن مواد اولیه محدود، جذاب و بهشتی باشند. شیرینی کره ای بی شک یکی از همان شیرینی هاست.

شیرینی کره ای برای هر ذائقه ای مناسب است، چون مواد اولیه ی آن بسیار پایه ای و ساده اند.

این شیرینی انگار هیچ چیز اضافه ای در خودش ندارد. آدمهایی که عاشق طعم های ساده و اصیل هستند، بیشتر از دیگران عاشق شیرینی کره ای خواهند شد.

 

نشانه شیری کره ای خوب این است که سطح و لبه هاش فوق العاده ترد باشند، ولی مغز یا همان بافت میانی آن لطیف و نرم باشد. در فرانسه و دانمارک که ارض موعود شیرینی های کره ای جهان اند، باکیفیت ترین شیرینی ها، تاپینگ و آیسینگ بسیار ساده ای دارند.

برخی اوقات حتی برای تزیین چیزی به شیرینی کره ای اضافه نمیکنند، حتی شده پودر قند! برای اینکه آنها اعتقاد دارند زیبایی در سادگی است. و رضایت تمامی حواس را میشود با کیفیت مواد اولیه تضمین کرد. آنها شیرینی کره ای را با کمترین میزان شکر و بیکینگ پودر تهیه میکنند، تا کیفیت کره ی و خمیر شیرینی حرف اول و آخر را بزند!

مثل هر شیرینی دیگر، اینجا هم کیفیت مواد اولیه ضامن جذابیت و خوش‌ طعم بودن است. برای تهیه شیرینی کره ای، حتماً از کره پاستوریزه تازه استفاده کنید، نه کره های قنادی. عطر کره ی تازه در کنار وانیل و پودر بادام، شما را بی شک دلداده ی این شیرینی خواهد کرد.

 

دستوری که برایتان آماده کرده ام، ساده ترین و سرراست ترین دستور برای تهیه شیرینی کره ای است. برای تهیه شیرینی کره ای ما فقط به یک خمیر نرم و لطیف و حرفه ای احتیاج داریم. در این دستور هر نکته ای که لازم باشد برای دستیابی به بهترین خمیر شیرینی کره ای بدانید را گنجانده ام.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی کره ای ساده:

  • کره   صد گرم
  • آرد   یک و نیم پیمانه
  • پودر بادام   دو تا سه قاشق غذاخوری
  • پودر قند   نصف پیمانه
  • تخم مرغ   یک عدد
  • وانیل   یک نوک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر   یک قاشق غذاخوری
  • نمک   یک نوک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی کره ای ساده:

کره را به دمای آشپزخانه و حالت مذاب برسانید. دقت کنید که به هیچ وجه از ماکروویو و سولار برای ذوب کردن کره استفاده نکنید.

سپس پودر قند و وانیل را به کره اضافه کرده و با همزن برقی به مدت سه دقیقه مخلوط کنید. یک تخم مرغ کامل به مخلوط فعلی اضافه کنید و دو دقیقه دیگر هم بزنید.

در این مرحله باید تمام مواد باقی مانده را به مخلوط کره، پودر قند وانیل اضافه کنید. دقت کنید که در این مرحله و  بعد از اضافه کردن بقیه مواد، باید از همزن دستی استفاده کنید و سپس ورز بدهید.

آنقدر هم بزنید و ورز بدهید تا به یک خمیر نرم و لطیف برسید. اگر دیدید خمیر از حد انتظار شل‌تر شده، مقداری آرد کارتان را راه می اندازد. اگر خمیرتان سفت شده بود، اندکی کره مذاب به خمیر اضافه کنید.

نکته خمیر: آرد و پودر قند را حتما دو یا سه دور الک کنید.

وقتی خمیر به کیفیت دلخواهتان رسید، همان لحظه از ورز دادن بکشید تا خمیر روغن نیندازد. زیاد تکان دادن خمیر و برخورد گرمای دستتان با آن، ممکن است کار را خراب کند

خمیر شیرینی کره ای را داخل نایلون بگذارید و یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

بعد از تمام شدن مرحله استراحت، یک سطح را خوب آردپاشی کنید و خمیر را روی آن قالب بزنید.

کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی های کره ای قالبگرفته شده را روی آن بچینید. دقت کنید که فاصله بین شیرینی ها حفظ شود تا در فر به هم نچسبند.

فر را از قبل روی دمای صد و هشتاد درجه به مدت چند دقیقه بگذارید تا گرم شود.

زمان پخت شیرینی ها معمولا بین پانزده تا بیست دقیقه است. بستگی دارد به اینکه شیرینی هایتان را چقدر بزرگ و ضخیم گرفته باشید.

 

 

نکته پخت شیرینی کره ای: تمام مدتی که سینی شیرینی ها داخل فر است، چشمتان را از شیشه ی فر برندارید! به محض اینکه دیدید سطحشان طلایی شده، بهترین شیرینی کره ای ساده جهان برای شما آماده است.

شیرینی ها را از فر خارج کنید و در یک ظرف شیشه ای بچینید تا خنک شوند تا بعد دست به کار تزیین آنها بشوید.  برای تزیین این شیرینی میتوانید از شکلات مذاب، پودر قند، مارمالاد یا هرچیز دیگری که دلخواهتان است استفاده کنید.

نوش جان!

شما چه نوع شیرینی را ترجیح میدهید؟ اگر شیرینی کره ای داشتید آن را چطور تزیین میکردید؟ برای ما در قسمت کامنت بنویسید.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین