در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر در برنامه غذایی شما، مربا فقط بخشی از یک صبحانه مفصل را تشکیل می‌دهد، لذت ترکیب آن با خیلی از خوراکی‌های دیگر را از دست داده‌اید.  مثلا خوردن بیسکوئیت همراه با لایه‌ای از مربا و یا استفاده از مربا در درست کردن یک کیک خانگی خوشمزه. مربا هم مانند نوشیدنی‌ها دارای انواع تابستانی و زمستانی است. مرباهای زمستانی با استفاده از مرکبات تهیه می‌شوند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. در این مطلب، با روش تهیه بهترین مرباهای زمستانی آشنا خواهید شد.

انواع مرباهای زمستانی

طرز تهیه انواع مرباهای زمستانی

با وجود اینکه بسیاری از انواع مرباها مربوط به فصول گرم سال است اما مرباهای زمستانی هم، دست کمی از آنها ندارند و حتی شاید خاص‌تر و خوشمزه‌تر باشند. به ویژه اینکه در تهیه مرباهای زمستانی از پوست مرکبات استفاده می‌شود و همین نکته طعم و رنگ ویژه‌ای به این نوع مرباها می‌دهد.

مربای انار

مربای انار یکی از خاص‌ترین مرباهای زمستانی است. برای تهیه این مربا باید یک انار بزرگ را دانه کنید و چیزی حدود سه پیمانه و نیم آب انار بگیرید. آب انار را با 3 پیمانه شکر در یک ظرف بزرگ ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرا دهید. اجازه بدهید 30 دقیقه بگذرد و سپس دانه‌های انار را همراه با آب لیموی تازه اضافه کنید. این مخلوط باید به مدت 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بپزد. مربای انار شما آماده است و باید آن را درون ظرف مناسب بریزید و در جای خنک قرار دهید.

مربای انار

مربای پوست پرتقال

بدون شک، مربای پوست پرتقال یکی از محبوب ترین مرباهای زمستانی است. برای تهیه این مربا باید پس از جدا کردن قسمت سفید رنگ داخل پوست پرتقال، آن را خلال کنید. سپس پوست پرتقال‌ها را به صورت رولی داخل آب جوش بریزید و بعد از 15 دقیقه آن را آبکش کنید. این کار را باید 3 مرتبه انجام دهید. انجام این کار برای این است که تلخی پوست پرتقال گرفته شده و در عین حال پخته شود. بعد از این مرحله، باید میزان مناسب از شکر را در دو لیوان آب حل کنید و روی حرارت قرار بدهید. در نهایت، پوست پرتقال‌ها را همراه با آب لیموی تازه اضافه کنید و اجازه بدهید 30 دقیقه روی حرارت بماند. بعد از آماده شدن مربا، یک پارچه روی ظرف بکشید و آن را به مدت 24 ساعت در دمای اتاق قرار دهید.

برای یاد گرفتن طرز تهیه مرباهای دیگر می‌توانید به وبلاگ ما سر بزنید

مربای نارنگی

مربای نارنگی جزو آن دسته مرباهایی است که در تمام دنیا طرفدار دارد. برای درست کردن مربای نارنگی ابتدا 500 گرم شکر را همراه با 2 پیمانه آب داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت بگذارید. شکر را هم بزنید تا به طور کامل داخل آب حل شود. بعد از اینکه مخلوط آب و شکر جوش آمد، 500 گرم نارنگی را همراه یک قاشق چایخوری نمک، درون ظرف بریزید و منتظر بمانید تا به خوبی جوش بیاید. اجازه بدهید که مربا حدودا یک ساعت بجوشد تا به غلظت مناسب برسد. بهتر است کف‌هایی که روی مربا ایجاد می‌شود را با قاشق جدا کنید. این کار باعث خواهد شد تا مربای شما رنگ شفاف‌تری داشته باشد.

مربای نارنگی

دقت داشته باشید در صورتی که مربا بیش از یک ساعت روی حرارت بماند طعم تلخی پیدا خواهد کرد. برای اینکه مطمئن شوید مربا به غلظت مناسب رسیده، می‌توانید بعد از 45 دقیقه یک قاشق از آن برداشته و بعد از خنک شدن، بین دو انگشت خود امتحان کنید. در صورتی که مربا کشدار باشد یعنی به غلظت مناسب رسیده است. در 15 دقیقه آخرِ جوشیدن مربا، می‌توانید زعفران دم کرده را همراه با چیزهایی مثل وانیل به مربا اضافه کنید تا طعم آن را بهتر کند.

مربای پوست لیمو

مربای پوست لیمو یکی از آن مرباهایی است که هرگز طعم آن را فراموش نخواهید کرد. برای درست کردن این مربا ابتدا سه عدد لیموی متوسط را انتخاب و آنها را رنده کنید. سپس یک لیموی دیگر را نصف کرده و همراه با پوست‌ها رنده شده داخل ظرف بریزید. یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه رو حرارت قرار دهید تا کاملا بجوشد. برای اینکه تلخی پوست لیمو گرفته شود، جوشاندن و رد کردن آبِ مواد از صافی را چند بار تکرار کنید. بعد از انجام این کار باید دو پیمانه آب را همراه با شکر و آب لیمو اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بجوشد. مربای شما آماده است و فقط باید آن را داخل شیشه ریخته و اجازه بدهید که خنک شود.

بعد از یاد گرفتن طرز تهیه مرباهای زمستانی، می توایند از اینجا یک کیک خوشمزه که در پخت آن از مربا استفاده شده را سفارش بدهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین