در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کرامبل یکی از انواع کیک و شیرینی روکش دار است که قدمت آن به دوران جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. چیزی که کرامبل را از سایر کیک و شیرینی‌های روکش دار متمایز کرده، روکش خاص آن است که برخلاف سایر کیک‌ها از چیزهایی مثل خامه تهیه نشده بلکه از خود مواد کرامبل تشکیل شده است. همین نکته باعث شده تا کرامبل تبدیل به یک کیک خوشمزه و ترد شود. کرامبل را می‌توانید در انواع مختلف آن مانند کرامبل آلبالو، کرامبل سیب و... تهیه کنید اما در اینجا قصد داریم طرز تهیه کرامبل بادام که یکی از خاص‌ترین و خوش طعم‌ترین کرامبل‌های دنیاست را آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه کرامبل بادام

بادام درشت خرد شده 4/3 پیمانه
شکر 2 قاشق غذاخوری
آرد 2 قاشق غذاخوری
نمک 4/1 قاشق چایخوری
عصاره وانیل 4/1 قاشق چایخوری
کره آب شده 4/1 پیمانه

برای آموزش طرز تهیه انواع کیک و شیرینی از وبلاگ ما کمک بگیرین

آموزش طرز تهیه کرامبل بادام

قبل از اینکه سراغ طرز تهیه کرامبل بادام برویم، بهتر است کمی در مورد ساختار کرامبل صحبت کنیم. کرامبل‌ها از سه لایه مختلف تشکیل می‌شوند که لایه اول آن خمیری است و با استفاده از کره درست می‌شود. لایه دوم این کیک بستگی به نوع آن دارد و دارای طعم‌های گوناگونی است. لایه سوم هم مربوط به بافت کرامبل می‌شود. همانطور که در لیست مواد اولیه مشاهده می‌کنید، برای تهیه کرامبل به مواد خاصی احتیاج ندارید. به طور کلی، کرامبل از آن دسته کیک و شیرینی‌هایی محسوب می‌شود که درست کردن آن بسیار راحت است. برای تهیه کرامبل بادام، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

آموزش تهیه کرامبل بادام

مرحله اول

آرد، شکر، نمک و بادام را داخل غذاساز بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. این کار را می‌توانید به صورت دستی هم انجام بدهید. بعد از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند، آنها را به یک ظرف بزرگ منتقل کنید. سپس در یک ظرف کوچک، کره آب شده را با وانیل ترکیب و به مواد قبلی اضافه کنید. حالا همه مواد را هم بزنید تا کاملا میکس شوند و حالتی خمیری پیدا کنند.

مرحله دوم

دو قاشق چایخوری آب به مخلوط اضافه کنید و به کمک انگشتان خود، خمیر را بمالید تا بافتی کاملا یکدست پیدا کند. دقت داشته باشید که باید مخلوط را بین انگشتان خود فشار دهید تا بافت آن، انسجام خود را از دست ندهد. در صورت لزوم می‌توانید یک قاشق چایخوری آب دیگر هم به مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم

یک قالب مناسب را انتخاب کنید و آن را طوری با کاغذ روغنی بپوشانید که لبه‌های کاغذ از قالب خارج شود. خمیر را به داخل قالب انتقال دهید و آن را به طور یکنواخت در قالب پهن کنید. حالا مخلوط را به مدت 10 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کرامبل بادام

مرحله چهارم

دمای فر را روی 175 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. قالب را داخل فر بگذارید و اجازه دهید به مدت حدودا 10 دقیقه بپزد. بعد از اینکه کرامبل شما پخته شد، آن را از داخل فر خارج کنید و قبل از سرو کردن اجازه بدهید خنک شود.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید تاپینگ کرامبل بادام را نیز تهیه کنید. برای درست کردن تاپینگ به آرد، شکر، تکه‌های بادام و کره نیاز دارید و کل زمانی که این کار از شما خواهد گرفت 15 دقیقه خواهد بود. البته کرامبل بادام به صورت ترکیبی با میوه‌های مختلفی مانند سیب و توت فرنگی هم تهیه می‌شود. اما در اینجا ما طرز تهیه کرامبل بادام ساده را به شما آموزش دادیم که به راحتی می‌توانید آن را در خانه خود درست کرده و به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه میل کنید.

اگر بعد از خواندن دستور پخت کرامبل بادام هوس کردید که این کیک خوشمزه را میل کنید می‌توانید از اینجا یک کرامبل بادام متوسط را سفارش بدهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین