در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

شیرینی دوست دارید، اما نگران کالری زیادش هستید؟ طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر را یاد بگیرید. این کوکی شکر ندارد و از مواد سالم و مقوی درست می‌شود. «کیک‌‌ِ‌خونه» طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر را برای‌تان نوشته.

کوکی رژیمی بدون شکر

کمتر کسی‌ست که دلش نخواهد برای میان‌وعده چند دانه شیرینی در کنار چای داشته باشد. اما اگر رژیم باشید، کار سخت می‌شود! خوب است طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر را یاد بگیرید.

شاید اگر بدانید تاریخچه‌ی درست کردن کوکی به پرشیای قدیم برمی‌گردد، اشتیاق‌تان بیشتر هم بشود. در ایران قدیم، در قرن هفتم، کیک‌های کوچکی مثل کوکی می‌پختند. در ایران بیشتر به آن کلوچه می‌گوییم.

در کتاب آشپزی انگلیسی که از ۱۵۹۶ به‌جا مانده، دستور کوکی‌های کوچک مربعی دیده می‌شود که با تخم‌مرغ و ادویه درست می‌شدند. سال‌ها گذشتند تا در قرن بیستم آدم‌ها انواع مختلف کوکی را امتحان کنند. کوکی کره بادام زمینی، کوکی شکری، کوکی با شکلات چیپسی  و کوکی ردولوت.

چند سالی‌ست که خیلی‌ها مراقب خورد و خوراک‌شان هستند و ترجیح می‌دهند میان‌وعده‌های رژیمی را یاد بگیرند و درست کنند. مثل همین کوکی رژیمی بدون شکر.

درست کردن این کوکی کار پیچیده‌ای نیست و نیازی به ابزای خاصی ندارد.

مواد لازم را برای تهیه کوکی رژیمی بدون شکر آماده کنید

کوکی رژیمی بدون شکر

۴/۳ پیمانه کره
۲ عدد موز متوسط
۱ عدد تخم‌مرغ
۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
۱ و ۲/۱ پیمانه آرد همه منظوره
۱ قاشق چای‌خوری جوش‌ شیرین
۲/۱ قاشق چای‌خوری نمک
۲/۱ قاشق چای‌خوری جوز هندی آسیاب‌شده
۴/۳ قاشق چای‌خوری پودر دارچین
۱ پیمانه جو دوسر پرک
۲/۱ پیمانه فندق خردشده

 

اول چه کار کنیم؟کوکی رژیمی بدون شکر

همیشه شروع کار با روشن کردن فر است. تا شما مشغول قاتی کردن مواد اولیه کوکی رژیمی هستید، فر هم داغ و آماده می‌شود. دمای مناسب برای پخت کوکی‌ها ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد است.

حالا با یک کاسه‌ی بزرگ و جادار شروع کنید. کره گیاهی یا حیوانی را حسابی هم‌بزنید. باید به رنگ روشن درآید و پوک شود. بعد موزها را اضافه کنید و حسابی هم بزنید. تخم‌مرغ را بشکنید. وانیل را بریزید. همه را خوب مخلوط کنید.

نوبت آرد نرسید؟

کوکی رژیمی بدون شکر

مواد خشک را با هم قاتی می‌کنید. آرد را الک کنید. جوش‌شیرین، جوز هندی و دارچین را هم روی الک بریزید. این مخلوط خشک را به مایه‌ی تخم‌مرغ دار اضافه کنید. با لیسک خوب قاتی کنید. حالا نوبت جو دوسر پرک و مغزهای خرد شده است.

ممکن است به‌جای فندق بخواهید مغز دیگری بریزید. هر جور سلیقه‌ و ذائقه‌ی شما می‌پسندد. این مایه را بپوشانید و برای یک ساعت راهی یخچال کنید.

مایه کوکی رژیمی بدون شکر آماده است

کوکی رژیمی بدون شکر

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. می‌توانید کمی روغن در سینی اسپری کنید. مایه‌ی خنک کوکی را بیاورید. با قاشق از خمیر کوکی روی سینی یا کاغذ روغنی بریزید. کمی با پشت قاشق آن را منظم و صاف کنید. حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کافی‌ست تا این کوکی رژیمی خوش‌مزه طلایی شود و بپزد.

کوکی بدون شکر فقط به‌درد رژیمی‌ها می‌خورد؟

کوکی رژیمی بدون شکر

می‌دانید که بچه‌ها چقدر شیرینی و بیسکوییت دوست دارند. حالا اگر شما کوکی رژیمی سالم و خوشگل در خانه درست کنید، حسابی طرفدار پیدا می‌کند. شک نکنید همه‌ی اهالی خانه برای صبحانه و عصرانه روی کوکی‌ها حساب باز می‌کنند. به‌ویژه که یک صبحانه سریع و سالم است.

جو دوسر به چه درد ما می‌خورد؟

کوکی رژیمی بدون شکر

جو دوسر جانشین سالم و خوش‌مزه‌ای برای آرد به‌حساب می‌آید. همین است که همه‌ی سالم‌خورها تلاش می‌کنند جو دوسر را در برنامه‌ی غذایی‌شان جا دهند. خوبی‌اش این است که شما را سیر می‌کند.

جو دوسر برای تنظیم قند خون، از بین بردن یبوست و کم شدن کلسترل عالی‌ست.برای کسی که می‌خواهد اندام متناسبی داشته باشد، چه چیزی بهتر از خوراکی خوش‌مزه و سیرکننده؟

می‌توانیم کوکی رژیمی را قالب بزنیم؟

کوکی رژیمی بدون شکر

راستش را بخواهید، نه! مایه‌ی این کوکی مثل کوکی‌های آرد و شکردار خمیری نمی‌شود. به همین دلیل است که آن را با قاشق روی کاغذ روغنی می‌ریزیم.

آخرین نکته‌های هنگام خداحافظی کدامند؟

کوکی رژیمی بدون شکر

  • طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر را یاد بگیرید. بعد آن را با چای، شیر، هات چاکلت خانگی، نسکافه یا هر جور قهوه‌ی فوری سرو کنید.
  • اگر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید رژیم سالم‌تان را کنار بگذارید، برای پذیرایی در تولد، مهمانی یا عید نوروز کوکی رژیمی بدون شکر درست کنید.

می‌دانید که ما در «کیک‌ خونه» خیلی به کیفیت مواداولیه اهمیت می‌دهیم. نگاهی به منو محصولات ما بیندازید و آنلاین سفارش دهید.

عکس و قیمت کیک، براونی، پای و خوش‌مزه‌های دیگر این‌جاست.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین