در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

به رژیم کتو علاقه دارید؟ به‌دنبال رسپس دسر سالم و مقوی می‌گردید؟ ما در کیک‌خونه این‌ بار با طرز تهیه کوکی کتویی گردویی برگشته‌ایم. دستوری ساده که راحت درست می‌شود و جان می‌دهد برای طرفداران رژیم کتو. این شما و این طرز تهیه کوکی کتویی گردویی!

رژیم کتوژنیک توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کرده. اما شاید سخت به‌نظر برسد از همه‌ی دسرهای خوش‌مزه دل بکنیم. به همین دلیل ما خواسته‌ایم خیال‌تان را راحت کنیم که رسپی انواع شیرینی مناسب رژیم کتو وجود دارد، مثل طرز تهیه کوکی کتویی گردویی.

مغزها در سبک زندگی کتوژنیک مجاز هستند. پس با خیال آسوده می‌توانید کوکی کتو درست کنید و با گردو آن را مقوی و جذاب کنید.

طرز تهیه کوکی کتویی گردویی

برای درست کردن کوکی کتو چه موادی لازم داریم؟

آرد بادام ۳/۲ پیمانه (۶۰ گرم)
آرد نارگیل ۴/۱ پیمانه (۳۵ گرم)
جوش شیرین ۴/۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۴/۱ قاشق چای‌خوری
نمک نوک انگشت
زرده تخم‌مرغ ۳ عدد
کره بدون نمک ۵ قاشق غذاخوری (۶۰ گرم)
شیرین کننده پودری ۵ قاشق غذاخوری (۷۰ گرم)
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
سرکه سیب ۱ قاشق چای‌خوری
گردوی خرد شده ۵ قاشق غذاخوری

 

چطور کوکی کتو درست کنیم؟طرز تهیه کوکی کتویی گردویی

این کوکی‌های سالم، مزه‌ و بافت دلپذیری دارند. رژیم کتو داشته باشید یا نه، عاشق‌شان می‌شوید. از مدتی قبل زرده تخم‌مرغ و کره را در دمای اتاق قرار دهید. این کار در کیفیت نهایی کوکی موثر است. فر را هم روی دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا خیال‌تان از این بابت هم آسوده شود.

دو کاسه‌ی سایز متوسط کنار دست‌تان بگذارید. در اولی جوش شیرین‌، آردها، بیکینک چودر و نمک را بریزید و مخلوط کنید. در کاسه‌ی دوم کره و پودر شیرین‌کننده را بریزید. با همزن حسابی هم بزنید تا به مخلوطی نرم برسید. نوبت به زرده تخم‌مرغ می‌رسد. زرده‌ها را یکی یکی اضافه کنید. بعد به‌ترتیب عصاره وانیل و سرکه سیب را وارد بازی کنید. به‌جای عصاره وانیل، از پودر وانیل هم می‌توانید بهره ببرید. این مخلوط را با همزن یک‌دست می‌کنید.

زمان آن رسیده که مخلوط آرد را به آن اضافه کنید. گردوی خرد شده را بریزید و همه را هم بزنید.

سر خمیر چه بلایی بیاوریم؟

طرز تهیه کوکی کتویی گردویی

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. می‌توانید برای محکم‌کاری با برس چند قطره روغن روی آن بمالید. از خمیری که به دست می‌آورید، توپک‌های یک اندازه بردارید. دانه به دانه توپک‌ها را در سینی فر قرار دهید. با دست روی توپک فشار دهید تا یک کوکی گرد به دست بیاید. دقت کنید که بین توپک‌ها به‌حد کافی فاصله وجود داشته باشد.

مدت زمان پخت این کوکی کتو چقدر است؟

کوکی کتویی

حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه باتوجه به فر شما طول می‌کشد تا کوکی‌ها بپزند. زمانی که رنگ‌شان طلایی شد، سینی را بیرون می‌آوریم. چند دقیقه اجازه می‌دهیم کوکی کتو گردویی هیجان‌انگیزمان خنک شوند.

هر دانه از  این کوکی‌ها فقط ۲ گرم کربوهیدرات دارند. بنابراین برای رژیم کتو و رژیم کم کربوهیدرات بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. این رسپی آمریکایی‌ست و برای تهیه‌ی ۱۰ عدد کوکی کتو کافی‌ست. کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد تا مواد را مخلوط کنید و کوکی‌ها را بپزید.

هر کوکی ۱۲ گرم چربی، ۸۶ میلی‌گرم پتاسیوم و ۳ گرم پروتئین دارد.

طرز تهیه کوکی کتویی گردویی شماره ۲ چگونه است؟

طرز تهیه کوکی کتویی گردویی

پیشنهاد بعدی ما رسپی کوکی کتویی با سفیده تخم‌مرغ است. ببینید چه موادی لازم دارید:

سفیده تخم‌مرغ بزرگ ۳ عدد
شکر monk یا هر مدل شکر میوه‌ای یا شیرین‌کننده مجاز ۲/۱ پیمانه
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
گردوی خردشده ۲۰۰ گرم
نمک نوک قاشق

 

طرز تهیه کوکی کتویی گردویی با سفیده تخم‌مرغ چیست؟طرز تهیه کوکی کتویی گردویی

فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم. سفیده تخم‌مرغ، پودر شیرین‌کننده یا شکر مونک، وانیل و نمک را خوب می‌زنیم. گردو را خرد می‌کنیم، اما نیازی نیست مثل آرد پودر شود. گردو را هم به مخلوط اضافه می‌کنیم.

با قاشق از مایه‌ی کوکی روی سینی فر می‌ریزیم. سینی را از قبل چرب می‌کنیم. یا با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. بین کوکی‌ها فاصله می‌دهیم تا هنگام پخت به هم نچسبند. می‌توانید روی هر کدام نصفه گردو قرار دهید تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

زمان پخت کوکی کتویی چقدر است؟

حدود ۲۰ تا ۲۲ دقیقه طول می‌کشد تا کوکی کتویی گردویی طلایی شود. بعد از این مدت سینی را از فر آزاد کنید. کوکی‌ها که خنک شدند، در ظرف قشنگی بچینید و لذتش را ببرید.

«کیک‌خونه» گذشته از این‌که به تازگی محصولاتش اهمیت می‌دهد، تندرستی هم برایش مهم است. به همین دلیل کوکی کتویی را به منویش اضافه کرده. پیشنهاد می‌کنیم یک بار امتحان کنید!

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین