در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

امروز کیک‌خونه طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد را به شما یاد می‌دهد. همه دل‌شان می‌خواهد کیکی بپزند که حسابی پوک و ترد باشد. شما هم طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد را یادداشت کنید.

مواد لازم برای کیک اسفنجی را آماده می‌کنید. برای درست کردنش زحمت می‌کشید. حق دارید که بخواهید کیک‌تان حسابی پف کند و هیجان‌انگیز شود. پس طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد را از دست ندهید. کیک اسفنجی معمولا خیلی خوب از آن درمی‌آید. ما هم یک دستور راحت را آماده کرده‌ایم. مدت زمانی آماده کردن این کیک ۳۵ دقیقه‌ است و از دسته‌ی کیک‌های اروپایی به‌حساب می‌آید.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

کیک اسفنجی با پف زیاد

تخم‌مرغ بزرگ ۶ عدد که به دمای اتاق رسیده باشد
شکر دانه ریز ۲۱۰ گرم یا ۱ پیمانه
آرد چند منظوره ۱۳۰ گرم یا ۱ پیمانه
بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد، خیلی زیاد!کیک اسفنجی با پف زیاد

قبل از هر کاری، پنجره را باز کنید و نگاهی به آسمان بیندازید. ممکن است صاف صاف باشد، شاید چند لکه ابر هیجان‌انگیز در آن ببینید. ممکن است ببارد. اما این‌ها هیچ تاثیری در پف کیک شما نخواهد داشت! پس با خیال آسوده دست به کار شوید و فر را روشن کنید.  دمای مناسب برای پخت کیک اسفنجی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است. تا مشغول کار هستید، فر به حد کافی گرم خواهد شد.

حالا قالب را آماده کنید. دو تا قالب ۲۳ سانتی‌متری نیاز دارید. روغن و آرد بپاشید. یا این‌که کاغذ شیرینی‌پزی در آن پهن کنید.

یک کاسه‌ی بزرگ بردارید و بروید سراغ مواد اولیه. تخم‌مرغ‌ها را در کاسه بشکنید. با سرعت بالای هم‌زن به‌مدت ۱ دقیقه هم بزنید. همین‌طور که هم‌زن روشن است، ۱ پیمانه شکر را کم‌کم و با حوصله اضافه کنید. بعد حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه‌ی دیگر به هم‌ زدن ادامه دهید. خسته نشوید. طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد همین است.

نوبت آرد رسیده

کیک اسفنجی

بعد که خیال‌تان از مخلوط تخم‌مرغ‌ها آسوده شد، آرد و بیکینگ‌پودر را در کاسه‌ی دیگری الک کنید. این مرحله را اصلا حذف نکنید. الک کردن آرد خیلی مهم است.

یک سوم آرد را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. کم‌کم با لیسک قاتی کنید. دقت کنید که لیسک مواد ته کاسه را هم مخلوط کند. به‌تدریج همه‌ی آرد را خالی کنید. همین‌ که دیدید آرد گلوله شده‌ای باقی نمانده، دیگر دست از هم زدن بردارید. هم زدن زیاد آرد باعث می‌شود پف کیک بخوابد.

حالا که مایه کیک آماده شد، آن را به نسبت برابر در دو قالب بریزید. می‌توانید قالب‌ها را وزن کنید تا از برابر بودن مایه، مطمئن شوید.

حدود ۲۳ تا ۲۸ دقیقه کافی‌ست تا کیک خوب بپزد. اما این زمان به فر شما بستگی دارد. گاهی دمای فر تنظیم نیست. برای این‌که از پخته شدن کیک مطمئن شوید،‌ خلال دندان را وسط کیک فرو کنید. اگر مایه به آن نچسبید، کیک خوب پخته. حرارت از پایین مایه را می‌پزد و باعث طلایی شدن روی کیک می‌شود.

کیک را از فر بیرون بیاورید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد آن را از قالب جدا کنید. اجازه دهید به دمای اتاق برسد و خوب خنک شود.

حالا دیگر این شمایید و این کیکی که قرار است ساده و خوشگل تزئین شود. بین دو لایه کیک را با مارمالاد، خامه، سس شکلات،‌ سس کارامل یا هر چه دوست دارید پر کنید. روی کیک را متناسب با همان تزئین کنید. میوه‌های جذاب مثل توت‌فرنگی، گیلاس، کیوی یا انار، آجیل خرد شده، انواع سس، شکلات سفید آب شده و البته خامه قنادی به کمک‌تان می‌آیند. دیگر این شما و این روی کیک!

می‌توانید به‌جای دو قالب، از یک قالب استفاده کنید. این کاملا به دل شما بستگی دارد که بخواهد یا نه.

نکته‌های جادویی طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد

طرز تهیه کیک اسفنجی

  • زمانی که آرد را مخلوط کردید و مایه آماده شد، بلافاصله آن را در فر بگذارید.
  • تخم‌مرغ‌ها را نیم ساعت پیش از آغاز کار پخت‌وپز، در دمای اتاق بگذارید.
  • اگر همزن شما خیلی حرفه‌ای نیست، هم‌ زدن اولیه‌ی تخم‌مرغ‌ها حدود ۴ دقیقه طول می‌کشد.
  • مایه کیک را معطل نگذارید. پاسخ دادن به پیام‌ها و اسکرول کردن اینستاگرام را بگذارید برای بعد از پایان کار.
  • زمانی که فکر کردید مایه‌ی کیک آماده‌ است، آن را امتحان کنید. همزن را بالا بیاورید و با مایه‌ای که از آن می‌چکد، یک 8 روی کاسه بنویسید‌! حالا به آن خیره شوید. اگر این 8 سریع در مایه محو نشد، آماده و عالی از آب درآمده.
  • قالب را در وسط فر بگذارید. گوشه و کنارها را فراموش کنید.
  • بر کنجکاوی‌تان غلبه کنید. قرار نیست در فر را باز کنید و ببینید توی آن چه خبر است. زودترین زمانی که می‌توانید فر را باز کنید، همان وقتی‌ست که حدس می‌زنید فر پخته.
  • مهم‌ترین نکته در تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد، صبوری‌ست. قرار نیست همان نخستین باری که دست به قالب می‌شوید، شاهکار بپزید. البته اگر خیلی بااستعداد از آب دربیایید، بعید هم نیست. اما معمولا چنین است که چند بار کیک می‌پزید. کم‌کم در این کار تجربه به‌دست می‌آورید. می‌بینید که هر بار بهتر از قبل کیک پخته‌اید. یادتان باشد حتا بهترین آشپزها گاهی کیک‌ عالی نمی‌پزند.

می‌دانستید که می‌توانید از ما اینترنتی کیک و شیرینی و خوش‌مزه‌های جذاب بخرید؟

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین