در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه کیک بادام بلژیکی را خوب یاد بگیرید و ذخیره کنید که جان می‌دهد برای سرو کردن در دورهمی‌های عصرانه‌تان. طرز تهیه کیک بادام بلژیکی زیاد سخت نیست، در ادامه ترفندهای کوچکی برایتان رو خواهیم کرد تا کیک بادام‌تان از کیک بادام بلژیکی اصل هم خوش‌مزه‌تر در بیاید.

بادام و کیک جور در می‌آیند؟

بله، حسابی هم جور در می‌آیند، حس خوش پرک بادام زیر دندان به کنار، آنتی اکسیدان بادام سیستم ایمنی بدن را حسابی بالا می‌برد. پس بشتابید به سوی آماده کردن مواد اولیه.

طرز تهیه کیک بادام بلژیکی

کیک بادام چه انتظاراتی دارد؟

پودر بادام یک لیوان کامل
تخم‌مرغ چهار عدد
شکر نصف لیوان
اسانس یا پودر وانیل یک قاشق مربا خوری
روغن گیاهی ترجیحا روغن بادام یک قاشق غذا خوری
بکینگ‌پودر یک قاشق مرباخوری
مغز بادام برای روی کیک دو قاشق غذاخوری
پوست رنده شده‌ی لیمو یک قاشق غذا خوری

مواد بالا را آماده کنید و توجه کنید که این رسپی آرد ندارد.

زرده و سفیده در کیک بادام نسبتی با هم ندارند

چهار عدد تخم‌مرغ دارید. زرده و سفیده آنها را جدا کنید و در ظرف‌های جداگانه قرار دهید. زرده‌ها را با شکر مخلوط کنید و با دور تند هم‌زن آنقدر بزنید تا ترکیبی کرم رنگ پدید آید.

پوست لیموی رنده شده را به این ترکیب اضافه کنید. لیموی تازه بهترین گزینه است، اگر در دسترس‌تان نبود از پوست لیمویی که با حوصله و سلیقه قبلا در فریزر پنهان کرده‌اید استفاده کنید، اگر هم یادتان رفته و ندارید دیگر حتما مربای پوست رنده شده لیمو که دارید.

کیکِ‌خونه به کیک بادام بلژیکیِ دستپخت خودش می‌بالد. از اینجا سفارش دهید.

اعتبار بوی خوش فقط از آنِ بادام نیست

به ترکیب قبلی اسانس وانیل را هم اضافه کنید تا بار سنگین عطر خوش کیک فقط بر دوش بادام طفلکی نباشد، حالا روغن گیاهی که خدمت‌تان عرض کردیم بهتر است روغن بادام باشد را اضافه کنید. بالاخره امروز متعلق به بادام است و استفاده از روغنی دیگر شگون ندارد. حالا زحمت مخلوط کردن تمام مواد را به هم‌زن عزیز بدهید

طرز تهیه کیک بادام بلژیکی

پودر بادام جانشین آرد می‌شود

عرض کردیم امروز روز بادام است، پس به جای آرد همیشگی ما با احترام و افتخار از پودر بادام استفاده می‌کنیم. ایشان را اضافه کنید و دوباره با لیسک یا قاشق هم بزنید.

سفیده‌ها را فراموش کردید؟

ظرف سفیده‌ها را پیش بیاورید. یک قاشق مربا خوری بکینگ‌پودر و دو قاشق از نصف لیوان شکر را به آنها اضافه کنید. از هم‌زن بخواهید با دور تند بلایی بر آنها بیاورد که حسابی پف کنند و به راحتی از دیواره‌های ظرف جدا نشوند.

وقتی کیک چند طعم سفارش می‌دهید، می‌توانید کیک بادام بلژیکی را در کنار دیگر کیک‌ها بچشید. این کیک را از اینجا انتخاب کنید.

خمیر کیک بادام اینجا آماده می‌شود

مخلوط سفیده‌ها را آرام آرام و در چند مرحله، سر حوصله به ترکیب زرده‌ها اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود.

از قالب چه خبر؟

قالب عزیز را بیاورید، کفش را چرب کنید تا مواد کیک به آن نچسبد، حالا خود کیک محترم به کنار که از دست می‌رود، این قالب بی‌گناه هنگام شست‌و‌شو باید چه قدر شکنجه شود. لطفا یادتان نرود ایشان را چرب کنید. حالا خمیر را در قالب بریزید و دو قاشق غذاخوری مغز بادام برگی روی آن بریزید.

طرز تهیه کیک بادام بلژیکی

از قبل به فر خبر دهید که مهمان دارد

فر را از قبل روی دمای صد و هفتاد درجه سانتی‌گراد گرم کنید. دیگر نیازی نیست بگوییم هر فری و هر کیکی قلق خاص خودش را دارد و هیچ‌کس جز شما و بعد از چند بار آزمون و خطا زمان و دمای مناسب را بهتر نمی‌تواند تشخیص دهد.

قالب را روی طبقه اول فر قرار دهید و برای پنجاه تا شصت دقیقه با متانت منتظر بمانید تا کیک بپزد.

وظیفه‌تان را خوب انجام دادید؟

اگر به قول‌تان عمل کرده باشید و خوب منتظر مانده باشید، دیگر کیک بادام بلژیکی آماده شده است. فر را خاموش کنید، کیک را بیرون بیاورید، فرصت دهید تا غبار از تن بروبد و خنک شود.

حالا ظرفی در خور شانش بیاورید، همین شکلی کامل سِروش کنید و یا مرتب و منظم برش دهید و طی مراسمی با شکوه سِروش کنید.

پشت سر کیک بادام بلژیکی حرف است

بعضی‌ها می‌گویند وقتی هم از زرده و هم از سفیده استفاده کنید، این کیک دیگر اصالتش را از دست می‌دهد و شبیه ایتالیایی‌ها می‌شود. اگر فقط زرده استفاده کنید اما خودِ خودِ بلژیکی‌اش است. بعضی‌ها هم که به جای پودر بادام از همان آرد معمولی استفاده می‌کنند. انتخاب با شماست.

حالا که با هم کیک بادام بلژیکی را درست کردیم، بیایید تجربیات‌تان را برای دیگر کاربران در وبلاگ هم بنویسید تا با هم  بهترین کیک‌پز‌های دنیا شویم.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین