در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر با طرز تهیه کیک کاسوترا یا کاستیل آشنایی ندارید، بد نیست بدانید که این کیک خوشمزه با آرد نان درست می شود و طرز تهیه و پخت آسانی دارد.

اما پیش از معرفی طرز تهیه کیک کاسوترا (Kasutera) می‌خواهیم کمی در مورد تاریخچه آن صحبت کنیم. در قرن 16 میلادی تاجران پرتغالی اولین کسانی بودند که ژاپنی‌ها را با طرز تهیه کیک کاسوترا آشنا کردند.

در واقع دستور پخت کیک محبوب کاسوترا از کیک Pão de Castela گرفته شده که به معنی نانی از منطقه کاستیل است، اما ژاپنی‌ها کار را برای خود راحت کرده و برای این کیک خانگی اسفنجی پرطرفدار نام کاسوترا را انتخاب کردند.

کاسوترا یک کیک با بافتی اسفنجی، نرم و نسبتا مرطوب است که در فرمول اصلی و ژاپنی آن از Mizuame ( شربت نشاسته تهیه شده از مالت و برنج) استفاده می شود، اما چون پیدا کردن این نوع شربت در جایی به غیر از ژاپن ممکن نیست، قصد داریم تا طرز تهیه کیک کاسوترا با عسل را به شما توضیح دهیم.

آماده کردن استادانه مرینگ

برای شروع می‌توانید سفیده و زرده تخم مرغ را یک جا هم زده و یا جداگانه آنها را هم بزنید. اما اگر مجزا از هم این کار را بکنید، بافت و نرمی کیک خیلی بهتر خواهد شد. به همین خاطر یک ظرف بزرگ که 4 تا 5 سفیده تخم مرغ هم نزده در آن جا شود را انتخاب کنید.

بدون اضافه کردن روغن آنرا بر روی بخار آب گرم بگیرید تا دمای سفیده‌ها به چیزی در حدود 40 درجه سانتیگراد برسد. با انجام این کار سریعتر به مخلوط دلخواه می‌رسید. سپس با درجه کم یا متوسط همزن برقی آنرا به خوبی مخلوط کنید.

زمانی که حجم سفیده زیاد شد، به آهستگی شکر به آن اضافه کنید. ترکیب این دو، حجم مخلوط را بیشتر کرده و یک خامه سفید رنگ به شما تحویل می‌دهد و با میکس بیشتر،این خامه meringue غلیظ تر می شود، اما بیش از حد از همزن برقی استفاده نکنید تا خامه خیلی سفت نشود.

نوبت اضافه کردن زرده ها

حالا نوبت این رسیده که تک تک زرده ها را به خامه همزده شده اضافه کنیم. در این مرحله بهتر است همزن را خاموش کرده و با اضافه کردن یک به یک زرده ها شروع به همزدن خامه به صورت دستی کنیم.

چون اگر همه زرده ها با هم ریخته شوند، مرینگ کیک باد کرده و حباب های بزرگی ایجاد می شود.

طعم خوش عسل

حالا، مقدار عسل دلخواه را اضافه کرده و با کمی صبر در یک جهت مرینگ را هم بزنید. فقط مقدار زیادی عسل اضافه نکنید، چون حالت چسبندگی خمیر زیاد می شود.

آرد نان کیک ساز

به آرامی آرد نان را با خمیر مخلوط کرده و در یک جهت آنرا با همزن برقی مخلوط کنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا هیچ توده آرد مخلوط نشده ای دیده نشود.

بهتر است برای مدیریت بهتر اوضاع اول نصف آرد را ریخته و هم بزنید و سپس الباقی را به خمیر اضافه کنید.

اضافه کردن شیر تازه

اکنون نوبت به اضافه کردن شیر می رسد. شیر را به خمیر اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا مایع کیک کاسوترا نرم و یکدست شود. فقط بهتر است با یک کفگیر سیلیکونی دوره های ظرف را چک کنید تا آرد مخلوط نشده ای باقی نمانده باشد.

اگر حباب های بزرگی در مایع کیک کاسوترا می بینید، فقط کافیست تا کمی ظرف را بلند کرده و با احتیاط به روی میز بکوبید تا حباب ها از بین بروند.

البته اگر با سرعت کم و صبر عمل هم زدن را انجام دهید، حبابی در مایع کیک کاسوترا دیده نخواهد شد.

ریختن مایع کیک کاسوترا از ارتفاعات!

محیط قالب کیک را با کاغذ مخصوص کیک پزی پوشانده و به آرامی و با احتیاط خمیر را از فاصله 30 سانتی به سمت قالب سرازیر کنید.

این کار باعث می شود تا حباب های احتمالی مایع کیک کاسوترا از بین بروند و بافتی حرفه ای و یکدست را به کیک خوردنی و خوشمزه شما بدهد.

فقط یادتان باشد که باید در حدود 60 درصد از فضای قالب با خمیر کیک کاسوترا پر شود، تا فضای کافی برای پف کردن در داخل فر باقی بماند و برای اینکه کاغذ کیک تحت حرارت آتش نگیرد، یک فویل آلومینیومی بر روی ظرف بکشید.

پختن کیک کاسوترا تا حد کمال

قبل از قرار دادن قالب کیک کاسوترا در فر، آنرا با درجه 160 سانتیگراد گرم کنید و برای از بین بردن آخرین حباب های بازمانده، چند بار ظرف حاوی مایع را بر روی میز بکوبید.

قالب کیک را در بخش پایینی فر گذاشته و برای 50 دقیقه در دمای 160 درجه سانتی گراد آنرا بپزید.

اگر در ده دقیقه پایانی، روی کیک کاسوترا به رنگ قهوه ای تیره در نیامده بود، درجه فر را به 200 برسانید. در آخر می توانید برای اطمینان از پخت کامل کیک کاسوترا، یک سیخ چوبی در داخل آن فرو کنید، اگر بعد از بیرون آوردن چیزی به آن نچسبیده باشد، کیک اسفنجی شما کاملاً پخته است.

شما می توانید این کیک را برای 5 روز در یخچال و یا یک ماه در فریزر نگه داشته و هر وقت خواستید آنرا گرم و با چای و یا قهوه نوش جان کنید.

هوس کیک کرده‌اید؟ سری به ما در فروشگاه کیک‌ِ‌خونه بزنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین