در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کدو حلوایی یکی از صیفی‌جات خوشمزه و مقوی است که خواص زیادی مثل جلوگیری از سرطان، کاهش استرس و... دارد. این کدوهای خوش‌رنگ و جذاب در آشپزی و برای درست کردن انواع غذاها، سوپ، سالاد و خوراکی‌های خوشمزه دیگر استفاده می‌شوند. اما شاید تا حالا از کدو حلوایی برای درست کردن چیزهایی مثل کیک و شیرینی و پنکیک استفاده نکرده باشید. باورتان نمی‌شود که با چیزی مثل کدو حلوایی، چه کیک و شیرینی‌های خوشمزه‌ای تهیه می‌شود. آموزش طرز تهیه کیک کدو حلوایی را دنبال کنید.

کیک کدو حلوایی را می‌توانید در مراسم مختلف و به عنوان میان وعده سرو کنید، اما این کیک به طور سنتی پای ثابت جشن هالووین در جهان است. برای اینکه از لذت خوردن این کیک خوشمزه بی نصیب نمانید و در جشن هالووین یک سورپرایز عالی داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کدو حلوایی

آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
روغن 1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
کدو حلوایی 450 گرم
جوش شیرین 1 قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک به مقدار کم
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
گردوی خرد شده 1 لیوان

برای یاد گرفتن نحوه پخت انواع کیک و شیرینی به وبلاگ ما سر بزنید

آموزش طرز تهیه کیک کدو حلوایی

همین اول خیال شما را راحت کنیم که تهیه کدو حلوایی اصلا فرآیند پیچیده‌ای ندارد و می‌توانید با همین مواد ساده گفته شده و کمترین تجهیزات، این کیک خوشمزه را در خانه درست کنید. بنابراین اگر دوست دارید عصر پاییزی خودتان را با یک عصرانه شیرین همراه کنید، همین الان آستین‌ها را بالا بزنید و دستور زیر را برای پختن کیک کدو حلوایی دنبال کنید.

آموزش طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله اول

قبل از هر چیزی باید دقت داشته باشید که تمامی مواد مورد استفاده را بیرون یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسند. آرد، جوش شیرین، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط و 3 بار الک کنید. اگر جوش شیرین ندارید به جای آن می‌توانید 2 قاشق مرباخوری بکینگ پودر اضافه کنید.

مرحله دوم

کدو حلوایی‌ها را پوست بگیرید و تکه تکه کنید. کدوهای خرد شده را همراه یک لیوان آب، داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا پخته و نرم شوند. در زمان پختن کدوها می‌توانید با پشت قاشق، آنها را پوره کنید و هم بزنید تا آب پوره کاملا کشیده شود. اگر بعد از پخته شدن کدو حلوایی، هنوز هم آب آن کشیده نشده می‌توانید آن را آبکش کنید. به این نکته خیلی دقت کنید، چون اگر آب پوره شما کاملا کشیده نشود در نهایت باعث خمیر شدن کیک خواهد شد.

مرحله سوم

در این بخش از طرز تهیه کیک کدو حلوایی باید پوره را به کمک قاشق، داخل پیمانه بریزید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید پوره را درون لیوان فشرده کنید. حالا تخم مرغ و شکر و وانیل را حدودا 5 دقیقه با سرعت بالا هم بزنید تا کرم رنگ شود. اگر وانیل ندارید، می‌توانید از 2 قاشق چایخوری دارچین به جای آن استفاده کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید روغن را به مخلوط اضافه کنید و مجددا مخلوط را با سرعت زیاد (دور تند همزن) هم بزنید. حدودا 2 دقیقه زمان برای هم زدن مخلوط در این مرحله کافی است. بعد از اینکه مخلوط را حسابی هم زدید باید پوره کدو حلوایی را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله پنجم

مخلوط آرد را به مایه کیک اضافه و آنها را با هم مخلوط کنید. توجه کنید که مخلوط آرد باید از قبل الک شده باشد و طی چند مرحله به مایه کیک اضافه شود. گردوی خرد شده را هم به مخلوط اضافه کنید و آرام هم بزنید تا مایه یکدست شود.

مرحله ششم

قالب چرب و آردپاشی شده را آماده کنید و مایه کیک را درون آن بریزید. قالب را درون فر بگذارید و اجازه دهید به مدت 50 تا 60 دقیقه با دمای 175 درجه سانتی‌گراد پخته شود. بعد از گذشت این زمان و پختن کیک، فر را خاموش و حدودا 5 دقیقه صبر کنید. حالا قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید کیک خنک شود.

اگر تمام مراحل طرز تهیه کیک کدو حلوایی را به درستی طی کرده باشید، کیک شما باید بافت نرمی داشته باشد. در تهیه این کیک می‌توانید گردو را حذف کنید و یا به جای آن از انواع دیگر خشکبار استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پودر قند برای تزئین کردن کیک استفاده کنید.

از اینجا می‌توانید انواع کیک خانگی را به صورت آنلاین سفارش دهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین