در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

نکات جالب و جذاب درمورد چیزکیک قرار است هیجان زده‌تان کند و یا حداقل لبخندی روی لب‌هایتان بنشاند.

چیزکیک دسر تو دل برویی است که در هر نقطه از دنیا جایی برای خودش باز کرده است. شما نکات جالب و جذاب درمورد چیزکیک را می‌دانید؟

 

نکات جالب و جذاب درمورد چیزکیک

 

چیزکیک اصالتا یونانی است

به نظر می‌رسد، اولین بار یونانی‌ها باعث تولد چیزکیک عزیز شدند. این حقیقت را باستان‌شناسی با پیدا کردن کپک پنیری مربوط به دو هزار سال قبل از میلاد کشف کرده است. چیزکیک آنقدر دوست داشتنی بوده که با شکست یونان از رم، رمی‌ها چیزکیک را به عنوان غنیمت با خود به کشورشان برگردانده‌اند.

او یک کیک واقعی نیست

چیزکیک یا حداقل نوع آمریکایی آن به هیچ وجه زیر مجموعه کیک‌ها به حساب نمی‌آید. در واقع پنیر کاسترد مانند درون خمیری ریخته می‌شود و بعد پخته می‌شود.

 دوپینگ المپیک

چیزکیک غذای اصلی ورزشکاران المپیک سال ۷۷۶ قبل از میلاد بوده است، می‌خورده‌اند، از انرژی سرشار می‌شده‌اند و رکوردها را جا به جا می‌کرده‌اند.

 

تهیه بسیاری از چیزکیک‌ها نیازی به فر ندارد، همان یخچال برایشان کافی ست. چه طور؟ این مطلب را بخوانید.

 

پنیرخامه‌ای چیزکیک این‌گونه اختراع شد

وقتی در سال ۱۸۷۲، ویلیام لورنس از‌ بخش چستر نیویورک در حال باز تولید پنیر سبک فرانسوی Neufchâtel بود، به طور تصادفی توانست پنیر تصفیه نشده‌ای تولید کند که به مراتب سنگین‌تر و خامه‌ای‌تر از پنیر فرانسوی بود.

نکات جالب و جذاب درمورد چیزکیک

 

بزرگترین چیزکیک دنیا

لقب بزرگترین چیزکیک دنیا تعلق می‌گیرد به چیزکیکی که در بیست و پنجم ژانویه ۲۰۰۹ در مکزیکو درست شد. این چیزکیک ۲۱۳۴ کیلوگرم وزن داشت.

قصه‌ی چیزکیک نیویورکی

قصه از آنجا شروع شد که آقای آرنولد روبن به میهمانی دعوت شد. اگر می‌پرسید آقای آرنولد روبن کیست؟ او مردی آلمانی بود که درجوانی به آمریکا آمده بود، شهرتش به ساندویچ‌هایش بر می‌گشت اما بعد از آن میهمانی اتفاق دیگری رخ داد. خانم صاحبخانه پای پنیر درست کرده بود و هوش از دل آرنولد برده بود. او بعد از آن به صورت تجربی سعی در پیاده‌سازی رسپی داشت که موفق به خلق چیزکیک نیویورکی اعجاب‌انگیز شد.

دختران طلایی و چیزکیک

مجریان یک برنامه تلویزیونی موفق به نام The Golden Girls در طول هفت سال اجرای برنامه صد عدد چیزکیک خوردند.

 

دوست دارید هر روز صبح قبل از شروع کارتان یک تکه خورشید کوچک روی میز کارتان بدرخشد؟ چیزکیک تنوری مینی کیک‌خونه را با خودتان ببرید. دنیا را برایتان درخشان می‌کند.

 

روزهایی که به نام چیزکیک زدند

چیزکیک نه تنها روز اختصاصی خودش را در تقویم سالیانه دارد، بلکه هر نوع چیزکیکی روزی جداگانه را از آن خودش کرده است.

روز چیزکیک، ۳۰ جولای

روز چیزکیک شکلات سفید، ششم مارچ

روز چیزکیک گیلاس، ۲۳ آپریل

روز چیزکیک بلوبری، ۲۶ می

روز چیزکیک کدو تنبل، ۲۱ اکتبر

عاشقان چیزکیک در روز مخصوص به چیزکیک مورد علاقه‌شان، حتما به روحشان چیزکیک می‌رسانند و در عطر و طعم این بی‌نظیر دوست داشتنی غرق می‌شوند. 30 جولای حتی یک هشتگ مخصوص به خودش هم دارد که با آن شادیتان را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

CheesecakeDay#

چشم و گوشتان باز نشود

چیزکیک یک معنای کنایی هم دارد، به افرادی که بسیار جذاب هستند هم چیزکیک گفته می‌شود که البته بیشتر در مورد خانم‌ها کاربرد دارد.

چرا چیزکیک نیویورکی

می‌دانید که نیویورکی‌ها بسیار به شهرشان می‌بالند. آنها باور دارند که چیزکیک تا وقتی به نیویورک نیامد و معروف نشد چیزکیک نبود پس حتما باید نیویورک را به دنبال اسمش یدک بکشد.

نکات جالب و جذاب درمورد چیزکیک

 

چیزکیک جک می‌سازد

چیزکیک طنازترین دسری است که میشناسیدش، دور و برش پر از جک‌های خنده‌دار تا بی‌مزه است، مثلا می‌گویند وقتی خدا چیزکیک را خلق می‌کرد و فرشته‌ها دور و برش بودند، یک تکه کوچک از چیزکیک به دهان گذاشت و صورتش از فرط شعف و تعجب حالت خاصی به خود گرفت و گفت معرکه است.

فرشته‌ها گفتند: فکر نمی‌کنی باید با ما تقسیمش کنی؟ و همانجا بود که خداوند حساسیت به لاکتوز را آفرید.

معروف‌ترین چیزکیک‌ها

دیگر تا اینجای متن باید متوجه شده باشید که نیویورکی‌ها نمی‌گذارند لقب معروف‌ترین چیزکیک به شهری غیر از خودشان برسد. اما بعد از چیزکیک نیویورکی دیگر شهرت خاصی وجود ندارد یعنی هر منطقه چیزکیک را با رسپی مخصوص خودش درست می‌کند، چیزکیک لرزان ژاپنی یا چیزکیک ترش و شور آلمانی یا چیزکیک با ترکیب ژله‌های رنگی، مهم اینست که دلت برای کدام پر بزند همین و تمام.

چیزکیک مگر می‌تواند عصرانه‌ای سالم باشد؟ با آن حجم از پنیر و خامه فقط کالری شمار را دیوانه می‌کند. خیر اشتباه می‌کنید، زود قضاوت نکنید، اگر امکانش را داشته باشد، جوان سالمی‌ست. اینجا را بخوانید تا داستانش را برایتان بگوییم.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین