در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

پختن کیک همان‌قدر که می‌تواند ساده و راحت باشد، می‌تواند یک هنر به‌حساب بیاید. اگر با وسایل مورد نیاز کیک پزی آشنا باشید، ساده‌ترین کیک را به‌ حرفه‌ای‌ترین شکل می‌پزید.

وسایل مورد نیاز کیک پزی

هر طور حساب کنید، کیک پختن کار لذت‌بخشی‌ست. خیلی از بچه‌ها با پخت کیک اولین آشپزی‌شان را تجربه می‌کنند. بزرگ‌ترها بوی کیک را در آشپزخانه راه می‌اندازند و حال‌وهوای خانه را عوض می‌کنند. پس خوب است وسایل مورد نیاز کیک پزی در هر خانه‌ای کامل باشد.

«کیک‌خونه» در این مطلب سراغ بسته‌ی کاملی از وسایل مورد نیاز برای کیک پزی رفته. ببینید کدام‌ها را در خانه ندارید و به خرید وسایل کیک پزی فکر کنید.

۱- قالب کیک

وسایل کیک پزی

انواع قالب کیک در اندازه‌ها، شکل‌ها و جنس‌های مختلف در بازار پیدا می‌شود. اگر قرار است برای خرید قالب کیک هزینه‌ی چندانی نکنید، پیشنهاد ما خرید قالب گرد ۲۰ سانتی‌متری‌ست. این قالب همیشه کارتان را راه می‌اندازد. اما بیایید نگاهی به قالب‌های دیگر هم بیندازیم.

قالب میان‌تهی یا سوراخ‌دار: این مدل قالب‌های کیک کمک می‌کنند گرما به همه‌ی بخش‌های کیک برسد. اگر حجم کیک زیاد باشد، انتخاب چنین قالبی هوشمندانه‌ است.

قالب‌های آلومینیومی و فلزی: اگر دنبال قالب ارزان و کار راه‌انداز باشید، باید به قالب‌های فلزی فکر کنید. کیک در چنین قالب‌هایی خوب و پف‌دار می‌شود. ضمن این‌که نیازی ندارید پول زیادی برای خریدش بپردازید.

قالب نچسب: بعضی از قالب‌ها یک لایه‌ی نچسب دارند که جدا کردن کیک را آسان‌تر می‌کند. جنس اغلب قالب‌های نچسب از استیل یا آلومینیوم است. اما به قالب تفلون معروفند. تا دل‌تان بخواهد شکل‌های مختلفی دارند. از میان‌تهی تا مستطیلی، قلبی و شکل‌های دیگر.

قالب کمربندی: بیشترین کاربرد قالب کمربندی برای چیزکیک است. اما بعضی‌ها ترجیح می‌دهند کیک را هم در قالب کمربندی بپزند. این قالب از کنار باز می‌شود و خیلی راحت کیک از آن جدا خواهد شد. بهتر است در این قالب کاغذ روغنی پهن کنید که از کناره‌های آن مایه‌ی کیک بیرون نزند.

قالب پیرکس: اگر هیج‌کدام این‌ها را نداشتید، در ظرف پیرکس کیک بپزید. قالب‌های شیشه نشکن یا همان پیرکس هم گزینه‌ی خوبی هستند.

قالب مستطیلی: کیک صبحانه و عصرانه را در قالب مستطیلی می‌پزید. این قالب‌ها برای پخت نان هم به‌کار می‌روند.

قالب‌ سیلیکونی: با این‌که قالب سیلیکونی دربرابر دمای بالا مقاوم است، کاربرد اصلی آنها در تهیه کیک یخچالی، ژله و دسرهای دیگر است. رنگ و شکل متنوع این قالب‌ها خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد.

قالب‌های دیگر: برای تهیه تارت و پای از قالبی استفاده می‌شود که لبه‌ی آن چین‌دار است و کف قالب راحت جدا می‌شود. قالب‌های کوچک برای کاپ کیک و مافین به‌کار می‌روند.

۲- وسایل اندازه‌گیری

شک نکنید که یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز کیک پزی، لوازم اندازه‌گیری‌ست. هیچ کیک و شیرینی بدون اندازه‌گیری دقیق، خوب از آب درنمی‌آید.

خوشبختانه این لوازم در قیمت‌های مختلفی در بازار موجودند. انواع قاشق و پیمانه‌های پلاستیکی با هزینه‌ی ارزان کمک بزرگی هستند. اما اگر اندازه‌های مواد لازم کیک برحسب گرم باشند، به ترازو نیاز دارید.

آنهایی که زیاد کیک و شیرینی می‌پزند، اغلب ترازوی دیجیتال آشپزخانه دارند. با داشتن چنین ترازویی خیال‌تان راحت می‌شود که همه‌ی اندازه‌ها دقیقند. اما با همان پیمانه‌ هم می‌توانید کیک خوب و خوشگل بپزید. قاشق اندازه‌گیری کمک بزرگی برای موادی مثل وانیل، بیکنیگ‌پودر، کاکائو و شبیه این‌ها به‌شمار می‌روند.

۳- همزن

وسایل کیک پزی

معمولا تخم‌مرغ‌های کیک را باید حسابی و به‌مدت طولانی هم بزنید. پس بدون همزن راه درازی خواهید داشت. اگر می‌خواهید کیک‌تان بدون نقص باشد، همزن را جزو اصلی کارتان درنظر بگیرید.

بعضی‌ها با همزن دستی راحتند. اما هم زدن با همزن دستی آدم را خسته می‌کند. به همزن برقی باکیفیت فکر کنید.

۴- کاسه یا ظرف بزرگ

وسایل کیک پزی

دست‌کم به دو ظرف بزرگ برای هم‌زدن مواد خشک و تر نیاز دارید. این کاسه می‌تواند پلاستیکی، شیشه‌‌ای یا فلزی باشد.

۵- لیسک

وسایل کیک پزی

لیسک را برای ریختن شکلات آب شده، هم‌زدن مواد و کارهای شبیه به این‌ها لازم دارید. در خیلی از دستورها نوشته شده از قاشق فلزی برای هم‌ زدن استفاده نکنید. پس لیسک به‌کارتان می‌آید.

۶- برس

لوازم کیک پزی

برس پلاستیکی یکی دیگر از وسایل مورد نیاز کیک پزی‌ است. از این برس برای کارهای مختلفی مثل چرب کردن قالب کیک و مالیدن تخم‌مرغ روی خمیر بهره می‌برید.

۷- الک

لوازم کیک پزی

می‌دانید که کیک پزی بدون الک نمی‌شود. هر جا سخن از آرد باشد، منظور آرد الک‌شده است. بعضی از دستورها از شما می‌خواهند آرد را بیشتر از یک بار الک کنید. الک معمولی می‌تواند کافی باشد.

اما الک حرفه‌ای‌تری هم می‌توانید تهیه کنید. در این مدل الک، با فشار دادن دسته، آرد الک می‌شود و در کاسه می‌ریزد. پس نیازی ندارید مدام به کناره‌ی الک ضربه بزنید.

۸- قیف و ماسوره

لوازم کیک پزی

حالا که کیک خانگی هیجان‌انگیز می‌پزید، چرا آن‌ را تزئین نکنید؟ تزئین کیک با خامه به قیف نیاز دارد. قیف ممکن است پلاستیکی یا کتانی باشد. بعضی از انواع آن یک‌بار مصرف هستند.

ما که پیشنهاد نمی‌کنیم از لوازم یک بار مصرفی که محیط‌زیست را آلوده می‌کنند، بهره ببرید. ماسوره‌ها در شکل‌ و سایزهای مختلفی هستند که می‌توانند پلاستیکی یا فلزی باشند.

۹- زستر

لوازم کیک پزی

زستر رنده‌ی جمع‌وجوری‌ست که برای رنده کردن پوست لیمو و پرتقال از آن استفاده می‌کنید. اگر زستر نداشتید، رنده هم کارتان را راه می‌اندازد.

هوس مزه‌ی کیک خانگی نکرده‌اید؟ نگاهی به کیک و شیرینی‌های ما در «کیک‌خونه» بیندازید و آنلاین بخرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین