در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

آشنایی با پختن کیک در مایکروفر به‌درد کسانی می‌خورد که در خانه فر ندارند. یا شاید حوصله روشن کردن فر را نداشته باشند! اگر شما هم از این دسته هستید، با نکته‌های مهم پختن کیک در مایکروفر آشنا شوید.

پختن کیک در مایکروفر کار پیچیده‌ای نیست. اگر فر ندارید و عاشق کیک هم هستید، خوب است فوت‌وفن مایکروفر را یاد بگیرید. به‌ویژه که این روزها خیلی‌ها در قرنطینه هستند. یا باید خرید آنلاین کیک را امتحان کنند، یا خودشان کیک بپزند.

شاید تصور کنید پختن کیک در مایکروفر آخر و عاقبت خوبی ندارد. شاید خوب درنیاید، پف نکند و خلاصه پشیمان‌تان کند. اما این‌طور نیست. ما در «کیک‌خونه» ترفندهای پختن کیک در مایکروفر را نوشته‌ایم.

۱- تنظیم دما خیلی مهم است

برای پختن کیک در مایکروفر اول باید با تنظیم دمای آن خوب آشنا شوید. اگر مایکروفر شما وضعیت کانوکن (Convection) دارد، دمای ۱۸۰ درجه برای آن مناسب است.

اگر کانوکشن ندارد، قدرت را ممکن است به چند مدل نشان دهد: درصد،‌ سطح عددی مثل ۱ و ۲، سطح کلمه‌ای، مثل ضعیف و متوسط. در حالت درصدی، قدرت را به ۱۰۰ درصد برسانید،

۱۰۰ درصد برابر با سطح ۱۰ مایکروفر است. سطح ۱۰ بالاترین سطح حرارت است که برای پخت کیک عالی‌ست. اگر سطح آن با عدد مشخص نشده، high یعنی زیاد را انتخاب کنید. اگر توان آن را دستی تنظیم می‌کنید، روی بیشترین حالت یعنی ۸۰۰ وات قرار دهید.

۲- به زمان دقت می‌کنیم

درست است که در فر معمولی حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا کیک بپزد. اما در مایکروفر این زمان تا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کم می‌شود. چراکه مایکروفر قرار است خوراکی‌ها را سریع‌تر بپزد. پس با دمای ۱۸۰ درجه یا گرمای سطح ۱۰ به زمانی بیشتر از ۱۵ دقیقه نیاز ندارید.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از ۸ دقیقه با خلال دندان پخت کیک را بررسی کنید. اگر خلال را وسط کیک فرو کردید و کیک به آن نچسبید، خیال‌تان راحت که پخته.

۳- ظرف مناسب انتخاب می‌کنیم

اگر مایکروفر را در وضعیت کانوکشن قرار می‌دهید، می‌توانید از قالب‌های کیک معمولی یا قالب شیشه‌ای مثل پیرکس بهره ببرید. اما در حالت معمولی مایکروفر، از ظرف سرامیکی یا پیرکس استفاده کنید. خوبی سرامیک این است که می‌توانید با همان ظرف، کیک را سرو کنید. خیلی هم جذاب و خوشگل می‌شود.

۴- پیش‌گرمایش مهم است

همان‌طور که فر را از ۲۰ دقیقه قبل گرم می‌کنیم، لازم است فضای داخل مایکروفر هم گرم شود. مایه‌ی کیک را نمی‌توانیم در مایکروفر سرد قرار دهیم. پس حدود ۵ تا ۸ دقیقه مایکروفر را گرم می‌کنیم. بعد هم بلافاصله قالب کیک را روانه‌ی مایکروفر می‌کنیم.

۵- بهترین حالت مایکروفر کدام است؟

دیدید که در مایکروفر معمولی هم می‌توانید کیک باکیفیت درست کنید. اما بهترین حالت مایکروفر برای پختن کیک، کانوکشن است. اگر مایکروفر شما کانوکشن دارد، حتما همان را انتخاب کنید.

حالا که با نکته‌های مهم پختن کیک در مایکروفر آشنایید، یک دستور ساده و راحت هم بخوانید. این رسپی کیک شکلاتی، خیلی بی‌دردسر درست می‌شود.

اول مایکروفر را روشن کنید تا مرحله‌ی پیش‌گرمایش فراموش نشود. مواد خشک را در کاسه‌ای مخلوط ‌کنید؛ یعنی ۱۴۰ گرم آرد،  ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۳ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر و ۱۷۵ گرم شکر.

کاسه‌ی دیگری بر‌دارید. ۲ تا تخم‌مرغ، ۱۴۰ میلی‌لیتر روغن گیاهی، ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل و حدود ۱۰۰ میلی‌لیتر آب جوش را در آن خوب مخلوط می‌کنید. می‌توانید به‌جای تخم‌مرغ، ۳ تا موز بزرگ را له کنید و در کاسه بریزید. دیگر وقتش رسیده که مواد خشک و تر را مخلوط کنید. ظرف مناسب مایکروفر را چرب کنید. بهتر است کاری کنید کیک به ظرف نچسبد و راحت جدا شود.

مایه را در ظرف بریزید و به مایکروفر ببرید. درمورد دما و درجه‌ها بالا توضیح کامل نوشتیم. بعد از حدود ۱۰ دقیقه در سطح ۱۰ یا قدرت زیاد، کیک پخته. اگر همچنان به خلال می‌چسبید، ۳ دقیقه‌ی دیگر زمان می‌‌گیریم.

زمانی که ظرف را از مایکروفر بیرون آوردیم، اجازه می‌دهیم حدود ۵ دقیقه خنک شود. بعد اگر دل‌مان خواست ظرفش را عوض می‌کنیم. اگر بخواهیم آن را تزئین کنیم، باید منتظر سرد شدنش بمانیم.

کیک شکلاتی مایکروفری را می‌توانید با سس شکلات آماده یا شکلات تخته‌ای که به روش بن ماری آب کرده‌اید، تزئین کنید. روی سس شکلات چیپسی بریزد. بعد توت‌فرنگی‌ها را از طول برش بزنید و روی کیک بچینید. این کیک برای حدود ۸ نفر کافی‌ست.

«کیک‌خونه‌» هم کیک دبل چاکلت هیجان‌انگیزی دارد. اگر کیک‌های ما را امتحان نکرده‌اید، همین الان آنلاین بخرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین