در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

هیچ طعمی شبیه به طعم کیک‌های خونگی نمیشه، وقتی که تو آشپزخونه‌ی خودتون درست کنین!

شما در چه مواقعی دست به پخت کیک خانگی می‌زنید؟ پرطرفدارترین کیک های خانگی شما چه طعمی دارد؟علاقه به پختن کیک و شیرینی‌های خانگی آنقدر فراگیر شده که منجر به انتشار دستور پخت‌های متنوعی به زبان‌های مختلف شده است. اما چرا طعم محصولات خانگی فراموش شدنی نیست؟ کیک‌های خانگی علاوه بر داشتن مواد اولیه سالم و با کیفیت، با عشق و علاقه و به بهانه‌های مختلف مثل تولدها و سالگردها یا سایر جشن‌های خانوادگی پخته می‌شوند. وجه مشترک اکثر کیک‌های خانگی طعم کره و بافت اسفنجی نرم آن‌هاست که در خانه‌های ایرانی معمولا همراه چای سرو می‌شوند. در این پست می‌خواهیم راجع به طعم‌های پرطرفدار و شکل‌های متنوع کیک‌ها با شما صحبت کنیم.

پرطرفدارترین کیک‌ های خانگی در دنیا

تعداد بی‌شماری کیک در سراسر دنیا پخت می‌شوند که طعم و ظاهر جذابی دارند اما بعضی از آن‌ها هستند که محبوبیت جهانی دارند. در زیر تعدادی از این کیک‌های محبوب را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح خلاصه‌ای از گذشته‌ی آن‌ها می‌دهیم.

کیک پرطرفدار جنگل سیاه (balck forest cake)

کیک جنگل سیاه نوعی از دسرهای محبوب آلمانی‌ست که بافت اسفنجی شکلاتی آن با خامه‌ی طعم‌دار شده با آلبالو، پوشیده شده است. در انواع دیگه‌ای از این کیک، از تزریق آلبالو برای خیس کردن لایه‌های بافت اسفنجی شکلاتی استفاده می‌کنند. زمانی که کیک آماده می‌شود با حجم زیادی از خامه، خرده‌های شکلات و آلبالو تزیین می‌شود. در بین روایت‌های بی‌شمار درباره‌ی اختراع این کیک هنوز بحث‌هایی وجو دارد که آیا این دسر توسط جوزف کلر درست شده است یا توسط سرآشپز شیرینی اروین هیلدنبرند. تنها چیزی که به صورت قطعی در مورد این کیک وجود دارد این است که اصالت آن مربوط به ناحیه‌ی جنگل سیاه است و احتمالا رنگ آن از لباس‌های محلی این منطقه گرفته شده. کیک جنگل سیاه از زمان پیدایشش تا به حال جزو محبوب‌ترین دسرهای کشور آلمان است.

کیک پرطرفدار لامینگتون (lamington)

در جهان لامینگتون به نماد آشپزی استرالیا معروف است،که شامل بافت اسفنجی غوطه‌ور شده در شکلات و پوشیده شده با پودر نارگیل است. اعتقادها بر این است که این کیک به صورت اتفاقی درست شد. زمانی که لرد لامینگتون به صورت اتفاقی کیک مورد علاقه‌‌اش را در شکلات ذوب شده انداخت.

لامینگتون، هشتمین فرماندار کوئینزلند، پیشنهاد داد که کیک با نارگیل پوشیده شود. امروز این کیک بسیار محبوب است زیرا علاوه بر طعم آن، به دلیل استفاده از پودر نارگیل در محیط گرم ماندگاری بیشتری دارد و می‌توان آن را در مقدار زیاد تهیه کرد. کیک لامینگتون را می‌توان در تمام استرالیا و نیوزیلند در بسیاری از سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها و کافه‌ها یافت.

کیک پرطرفدار کرمشچنیت (cremeschnitte)

نسخه‌ی مجارستانی معروف کرمشچنیت با نام krémes به معنی کرمی، از کیک‌های محبوب دنیاست،  که از ترکیب دو لایه خمیر پف دار که توسط لایه‌ی شیرین کرمی کنار هم قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. اگرچه دستور العمل این کیک کمی مدرن شده است، کرم کلاسیک این کیک سبک و پفکی است که بین دو لایه خمیر قرار گرفته و معمولا لایه‌ی بالایی با پودر قند پوشیده می‌شود. این دسر به صورت سنتی در قطعه‌های بزرگ و مستطیلی شکل برش داده می‌شود. این کیک دسر کلاسیک مجارستان است که در تمام کشور مجارستان سرو می‌شود.

 

کیک پرطرفدار سرنیک (sernik)

سرنیک چیزکیکی از لهستان است که بازمانده از سنت‌های قدیمی مسیحی و یهودی است که از تخم مرغ و شکر و نوعی از پنیر که حدود هزار سال است که در دسرها استفاده می‌شود، تشکیل شده است. به نظر می‌رسد که اصالت این دسر به حدود قرن هفدهم بر‌می‌گردد، زمانی که پادشاه ژان سوم سوبیسکی پس از پیروزی خود در برابر ترک‌ها در نبرد وین، دستور العمل آن را همراه خود آورد.

امروزه انواع مختلفی از سرنیک وجود دارد، بعضی پخته شده و بعضی پخته نشده. سرنیک معمولا روی لایه‌ای کرامبل مانند ساخته می‌شود و اکثر اوقات کشمش و سس شکلات یا میوه ها به سرنیک اضافه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین انواع این دسر کیک اسفنجی است که روی آن با ژله و میوه پوشیده شده است. سرنیک را می‌توان در خانه تهیه کرد یا در بسیاری از فروشگاه‌ها یا سوپرمارکت‌های لهستانی یافت.

کیک پرطرفدار کازاتا (cassata)

کازاتا‌، معروف‌ترین دسر سیسل است. این کیک سنتی شامل بافت اسفنجی خوابیده شده در لیکور(نوعی نوشیدنی الکلی) و لایه‌‌هایی از شیرینی‌های قرمز و میوه‌های تازه است که با marzipan(‌نوعی شیرینی که با عسل و شکر و بادام تهیه می‌شود) و آبنبات‌های رنگی تزیین می‌شود. به نظر می‌رسد که نام کازاتا به عنوان یک چیز کیک ساده که با تخم مرغ و شکر و پنیر ریکوتا درست می‌شود، از کلمه‌ی عربی qashah گرفته شده است  که به کاسه‌ای که برای تهیه‌ی کیک استفاده می‌شود، اشاره دارد. این کیک بیشتر در زمستان و بهار و عید پاک سرو می‌شود و معمولا سه ساعت قبل از سرو کردن سرد می‌شود.

کیک پرطرفدار کاسوترا (kasutera)

کاسوترا کیک اسفنجی سنتی ژاپن است که با تخم‌مرغ و شکر و آرد و شربت نشاسته تهیه می‌شود. این کیک فقط با فوم تخم‌مرغ و بدون اضافه کردن کره و روغن درست می‌شود و دارای بافتی نرم و مرطوب و اسفنجی است. این کیک به اسم کاستلا castella نیز شناخته می‌شود که در قرن چهاردهم توسط بازرگانان پرتقالی به ژاپن آورده شد. امروزه این کیک انواع مختلفی دارد که با آرد تهیه می‌شوند مانند شکلاتی و چای سبز ماچا و عسل و.. این کیک را می‌توان به عنوان یک هدیه محبوب و سوغاتی زیبا به شمار آورد.

پرطرفدارترین کیک های شکلاتی

از بین طعم‌های مختلف کیک‌، کیک‌های شکلاتی جزو اولین انتخاب‌ها هستند که بر اساس میزان علاقه به شکلات می‌توان غلظت شکلات به کار رفته در آن‌ها را تغییر داد. کیک‌های شکلاتی خانگی در انواع مختلفی تهیه می‌شوند که بسته به ذوق و علاقه‌ی هر فرد طعم و ظاهر متفاوتی دارند. کیک‌های خانگی معمولا با میوه و شکلات آب شده  یا بستنی تزیین می‌شوند و شاید این یکی از دلایل محبوبیت این‌کیک‌های ساده‌ی خانگی‌ست. در زیر تصاویری از کیک‌ شکلاتی خانگی که با خامه تزیین و سرو شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

 

 

کیک شکلاتی خانگی با خامه

یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین کارها برای ماندگار کردن طعم کیک‌های خانگی، آب کردن شکلات‌ و اضافه کردن سس شکلات به بافت اسفنجی کیک‌هاست. با این روش می‌توانید به راحتی یکی از پرطرفدارترین کیک‌ها را در خانه تهیه کنید. در زیر دو نمونه از کیک‌های شکلاتی خانگی را مشاهده می‌کنید که با شکلات آب شده تزیین شده‌اند.

کیک‌های میوه‌ای خانگی

رتبه‌ی بعدی پرطرفدارترین کیک‌های خانگی، کیک‌های میوه‌ای هستند. کیک‌های میوه‌ای خانگی معمولا با میوه‌های پخته شده یا مارمالاد تهیه می‌شوند. کیک آلبالو و توت فرنگی از جمله پرطرفدارترین کیک‌های میوه‌ای هستند که معمولا در فصل تابستان تهیه می‌شوند.

کیک سیب خانگی

کیک سیب و دارچین اما یادآور هوای ابری و پاییزیست که همراه چای یا دمنوش‌های پاییزی سرو می‌شود. رسپی‌های مخنلفی برای تهیه‌ی کیک سیب خانگی وجود دارد که وجه مشترک همه‌ی آن‌ها سیب پخته شده و دارچین است.

 

کیک آلبالو و توت فرنگی خانگی

از جذاب‌ترین کیک‌های میوه‌ای می‌توان به کیک آلبالو و توت فرنگی اشاره کرد که بیشتر در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرند. کیک‌های میوه‌ای مانند آلبالو و توت فرنگی مورد علاقه‌ی تمام سنین هستند و به همین خاطر بسیاری از افراد برای هدیه یا سورپرایز عزیزانشان این کیک‌های ساده و خوشمزه را در خانه تهیه می‌کنند. در زیر تصویر دو نمونه از پرطرفدارترین کیک‌های میوه‌ای خانگی را مشاهده می‌کنید.

 

پخت پرطرفدارترین کیک خانگی با مایکروفر

 اکثر ما وقتی در خانه هستیم با دیدن تبلیغ یا عکس‌ شیرینی‌ها به فکر خرید کیک و شیرینی می‌افتیم اما فقط بعضی‌ از ما سریع دست به کار پختن کیک در خانه می‌شوند. اگر در منزل دسترسی به فر ندارید، استفاده از مایکروفر برای پختن کیک جایگزین مناسبی برای فرهای برقی یا گاز‌ است. به کمک مایکروفر می‌توانید انواع کیک خانگی و ماگ کیک را درست کنید. طعم پرطرفدارترین کیک خانگی را در ماگ خود تجربه کنید. می‌توانید از رسپی کیک شکلاتی ساده‌ی زیر استفاده کنید.

کیک شکلاتی ساده خانگی با مایکروفر

30 گرم کره

30 گرم شکلات

1عدد تخم‌مرغ

30 گرم شکر

65 گرم آرد ساده

نصف قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

یک قاشق غذاخوری وانیل

یک لیوان بزرگ (ماگ)

 

قدم اول: شکلات و کره را با ظرفی در مایکروفر به مدت 30 یا 40 ثانیه قرار دهید تا کاملا ذوب شود. (با قدرت 800 وات)

قدم دوم: شکلات و کره‌ی ذوب شده را به هم بزنید تا کاملا یک دست شود. سپس بگذارید تا کمی خنک شود.

قدم سوم: تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و سپس یکی یکی شکر، آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید.

قدم چهارم: مخلوط را به مدت 1 دقیقه و 20 ثانیه در مایکروفر قرار دهید. (با قدرت 800 وات)

قدم پنجم: لیوان را از مایکروفر خارج کنید و به مدت 1 دقیقه فرصت دهید تا خنک شود و سپس نوش جان کنید.

توجه: برای تهیه‌ی ماگ کیک حتما از ظروفی استفاده کنید که در مایکروفر آسیب نبینند یا از ظروف مخصوص مایکروفر استفاده کنید.

در تصویر زیر نمونه‌ای از ماگ کیک شکلاتی خانگی که با پودر قند و شکلات رنگی تزیین شده است را مشاهده می‌کنید.

ماگ کیک‌ها از انواع پرطرفدار کیک‌ها هستند که به راحتی می‌توان در خانه و در هر زمانی تهیه کرد. ماگ کیک‌ها بهترین و راحت‌ترین روش تهیه‌ی کیک‌ ساده خانگی هستند. شب‌های سرد زمستان زمانی که تمایلی برای خارج شدن از خانه ندارید به راحتی در کمتر از نیم ساعت می‌توانید کیک خانگی خوشمزه‌ای در ماگ خود درست کنید و همراه چای یا قهوه نوش‌جان کنید.

علاوه بر خوشمزه بودن کیک‌های خانگی، زیبایی آن‌ها یکی دیگر از عوامل پرطرفدار بودنشان است.

کیک رنگین کمانی، پرطرفدارترین کیک خانگی کودکان

کیک رنگین کمانی نوعی کیک خامه‌ای خانگی است که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد پرطرفدارترین کیک خانگی بین کودکان است. این کیک را می‌توانید در سایز‌ها و رنگ‌های متفاوت به راحتی در خانه تهیه کنید. کیک رنگین کمانی یکی از اولین انتخاب‌ها برای جشن تولد کودکان است و چه بهتر که در خانه و با مواد اولیه سالم و با کیفیت تهیه شود.

در زیر نمونه‌هایی از این کیک‌ خوشمزه خانگی و رنگین کمانی را مشاهده می‌کنید که در سایز‌ها و مدل‌های مختلف پخته شده‌اند.

 

اگر با خواندن مطلب بالا، دلتان هوس یک کیک خانگی خوش طعم و خوش رنگ و لعاب کرد، حتما سری به فروشگاه کیکِ‌خونه بزنید.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین