در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کیک آتشفشان (چاکلت لاوا) از هیجان‌انگیزترین کیک‌هاست. چرا؟ چون کافی‌ست اولین چاقو را به کیک بزنید و شکلات مذاب از دل آن مثل گداخته‌های آتشفشانی بجوشد. طرز تهیه کیک آتشفشان (چاکلت لاوا) را در ادامه بخوانید.

 

این کیک چرا آتشفشان شده است؟

چاکلت لاوا یا کیک شکلات مذاب در ایران بیشتر به اسم آتشفشان معروف است، در پخت این کیک از آرد استفاده نمی‌شود و یا بسیار کم استفاده می‌شود. برای همین داخل کیک می‌تواند حالت مذاب داشته باشد و مثل کشف گنجی شیرین، شکلات از دلش بیرون بجهد.

راز خوشمزه شدن کیک آتشفشان

منتظر راز پنهان خوشمزه شدن کیک آتشفشان هستید؟ یک فوت کوزه‌گری که کیک‌تان را سبک و شکلاتی کند و دل از همه ببرد؟ خیالتان راحت باشد. تهیه کیک آتشفشان آنقدر ساده است که هیچ رازی ندارد و نیاز به هیچ پیش‌زمینه‌ای برای پختنش ندارید. اگر با عشق دست به کار شوید نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

چرا کیک آتشفشان جز کیک‌های آسان به حساب می‌آید؟

نیازی به مخلوط کن ندارد و مراحل هم زدن با دست هم انجام می‌پذیرند.

مواد اولیه متنوع و خاصی ندارد.

زمان آماده‌سازی و پخت کوتاهی دارد.

نیازی به صبر کردن برای خنک شدن ندارد.

دیگر یک کیک چه باید بکند تا از او راضی باشید؟

 

کیک آتشفشان چه قالبی را می‌پسندد؟

با توجه به نوع این کیک بهتر است، از قالب‌های مخصوص مافین و یا قالب معمولی که یک نفره حساب شود، استفاده شود، اما کیک آتشفشان در مدل‌های بزرگتر هم تهیه می‌شود.

در ابتدای کار هم باید قالب‌ها را کاملا با کره چرب کنید.

کیک‌خونه هم یک کیک آتشفشان منحصر به فرد دارد. اینجا با او آشنا شوید.

در دل این آتشفشان چه پنهان است؟

برای ساخت آتشفشان برای سه نفر به مواد زیر نیاز دارید:

تخم‌مرغ

۲ عدد

شکر

۳ قاشق غذا‌خوری

شکلات خرد شده

۹۰ گرم

کره

۷۰ گرم

پودر کاکائو

۳ قاشق چای‌خوری

آرد سفید

۳ قاشق غذاخوری

نمک

نوک انگشت

وانیل

یک هشتم قاشق چای‌خوری

کره

برای چرب کردن دور قالب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این کیک کله‌پوک و سبک‌مغز است

تخم‌مرغ‌ها، زرده‌ها و شکر را با همزن خوب هم بزنید تا رنگ آن‌ها روشن شود و کاملا پوک و سبک شوند.

کیک آتشفشان کیک‌خونه دو سایز دارد. سایز بزرگش برای آنهایی‌ست که دوست دارند با عزیزانشان در فوران این کوه خوشمزه شریک شوند.

آتشفشان همه چیز را ذوب می‌کند

شکلات را به روش بن‌ماری ذوب کنید. کره را به شکلات ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید تا با حرارت شکلات ذوب شود.

وانیل را اضافه کردید؟

مخلوط شکلات مذاب خنک شده را کمکم به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید تا مخلوط شوند. پودر کاکائو را داخل مواد الک کنید. آرد الک شده و نمک را هم اضافه کنید در انتها وانیل را اضافه کنید. از مرحله الک کردن به راحتی نگذرید.

آتشفشان عادل

مواد را به طور مساوی بین قالب‌ها تقسیم کنید. قالب‌ها را به مدت سی دقیقه داخل یخچال قرار دهید. فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. خاطرتان باشد دو سوم حجم قالب‌ها را با مواد پر کنید که جا برای حجیم شدن داشته باشند و بعد از پخت سر ریز نشوند و شکل بدی به خودشان نگیرند.

آتشفشان پخته نیست

قالب‌ها را داخل ظرفی قرار داده تا نیمه قالب‌ها داخل ظرف بزرگتر آب بریزید. کیک‌ها را داخل فر به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه بپزید. دقت کنید این کیک را نباید زیاد بپزید وگرنه دیگر مواد داخل آن حالت مذاب نخواهد داشت و درواقع یک کیک ساده پخته‌اید و دیگر نمی‌شود اسمش را کیک آتشفشان گذاشت.

 

آتشفشان را سر و ته کنید

به کیک آتشفشان فرصت دهید خنک شود. پس از سرد شدن با چاقو دور کیک‌ها را از قالب جدا کنید و کیک آتشفشان را داخل ظرفی برگردانید. روی آن را می‌توانید با پودر قند تزیین کنید. البته اگ ربخواهیددر همان قالب سروشان کنید و از طعمشان داغ داغ لذت ببرید نیازی نیست صبر کنید تا خنک شوند.

این کیک با چه می‌چسبد؟

حالا که ‌بخش پختن کیک به اتمام رسیده است،‌بخش فان ماجرا شروع می‌شود. کیک آتشفشان هم داغ و هم سرد می‌چسبد. با هر تاپینگی که دوست دارید سروش کنید. کنارش میوه‌های فصل قرار دهید. با خامه تزیین کنید و با بستنی سرو کنید. یا از کره بادام زمینی استفاده کنید. اگر خیلی خیلی دیوانه شکلات هستید گاناش شکلات هم گزینه خوبی است.

وبلاگ کیک‌خونه پر از رسپی‌هایی‌ست که با کمترین امکانات، خوشمزه‌ترین‌ها را فراهم می‌آورد. اینجا طرز تهیه چیزکیک یخچالی را بخوانید.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین