در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کیک پنیری ایتالیایی یکی از خوش‌مزه‌ترین دسرهایی‌ست که می‌توانید برای مناسبت‌ها یا عصرانه‌ی خانوادگی بپزید.

کیک پنیری ایتالیایی ساده و راحت درست می‌شود. مزه و بافت جذابی هم دارد. اگر از طرفداران چیزکیک هستید، حتما از پختن و البته خوردن آن لذت می‌برید.

شاید باورش سخت باشد که قدمت کیک پنیر ایتالیایی به سال ۱۶۰ قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. دو رسپی چیزکیک ایتالیایی از آن دوران به‌جا مانده. این کیک‌ها در مراسم مذهبی سرو می‌شدند.

تفاوت چیزکیک ایتالیایی با چیزکیک کشورهای دیگر در مدل پنیر آن است. در نسخه ایتالیایی از پنیر ریکوتا استفاده می‌شده. در کشورهای دیگر پنیر خامه‌ای به‌کار می‌برند.

کیک پنیری ایتالیایی کمی‌ خشک‌تر و سبک‌تر از مدل امریکایی آن است. ایتالیایی‌های قدیم روی کیک پنیر میوه نمی‌چیدند. البته گاهی مرکبات شیرین در فیلینگ کیک به‌کار می‌بردند. درواقع این کیک نیازی به تزئین میوه‌ای ندارد. مزه‌ی خودش به‌حد کافی عالی‌ست.

چیزکیک سنتی ایتالیایی سریع و ساده درست می‌شود و خیلی سبک است. در این دستور، به‌جای پنیر سنتی ریکوتا، از پنیر ماسکارپونه استفاده می‌شود.

وبلاگ «کیک خونه» در این مطلب طرز تهیه کیک پنیری ایتالیایی یا همان چیزکیک کلاسیک ایتالیایی را به شما می‌گوید.

چه موادی برای تهیه کیک پنیر ایتالیایی لازم داریم؟

کیک پنیری ایتالیایی

شکر ۱پیمانه
آرد همه کاره ۱/۳ پیمانه
پنیر ماسکارپونه ۹۰۰ گرم
زست لیمو ۱ قاشق چای‌خوری
زست پرتقال ۱ قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ ۶ عدد
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک پنیری ایتالیایی چیست؟

کیک پنیری ایتالیایی

۱- اول از همه چه کار کنیم؟

فر را روی ۱۶۰ درجه روشن کنید. در مدتی که مشغول آماده کردن مایه‌ی کیک هستید، فر به‌حد کافی گرم می‌شود. یادتان باشد سینی فر را در وسط قرار دهید.

۲- چه قالبی بهتر است؟

پیشنهاد ما قالب کیک کمربندی‌ست. ولی هر قالبی که در خانه دارید، کارتان را راه می‌اندازد. آن را با کره یا روغن چرب کنید. بعد آرد الک‌شده بپاشید. قالب را در سینی لبه‌دار بگذارید.

۳- با کدام مواد پخت کیک پنیری ایتالیایی را شروع کنیم؟

در کاسه‌ی متوسطی، آرد و شکر را مخلوط کنید. حالا در کاسه‌ی بزرگی پنیر ماسکارپونه و زست لیمو و پرتقال را خوب هم‌ بزنید. زست همان پوست رنده‌شده است. اول میوه‌ها را خوب و تمیز بشویید. پوست لیمو و پرتقال را به‌ترتیبی رنده کنید، که قسمت سفید آن در رنده نیاید. شکر را به ترکیب پنیر اضافه کنید و خیلی آرام مخلوط کنید.

۴- نوبت تخم‌مرغ نشده؟

کیک پنیری ایتالیایی

تخم‌مرغ‌ها را بشویید و خشک کنید. حالا دانه، دانه بشکنید و مخلوط کنید. وقتی کارتان با آخرین تخم‌مرغ به پایان رسید، وانیل و نمک بزنید.

۵- مایه آماده شد؟

دیگر مایه‌ی کیک پنیری ایتالیایی آماده شده. آن را در قالب بریزید. حدود ۵۵ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد تا کیک بپزد. آن را در طبقه‌ی وسط فر بگذارید. هر وقت روی کیک طلایی رنگ شد، می‌توانید وعده‌ی یک برش کیک لذیذ را به خودتان بدهید. اما اول خلال دندان در وسط کیک فرو کنید. اگر مایه به آن نچسبید، کیک آماده است.

۶- کیک را راهی یخچال کنید

اجازه دهید کیک خنک شود. بعد آن را در پلاستیک بپیچید و حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مثل هر رسپی دیگری، برای کیک پنیری ایتالیایی چند دستور پخت وجود دارد که تفاوت‌های کمی با هم دارند. ما می‌توانیم رسپی دیگری را هم به شما پیشنهاد دهیم.

مواد لازم برای کیک پنیری ایتالیایی به روش سنتی کدامند؟

کیک پنیری ایتالیایی

پنیر ماسکارپونه ۶۸۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۲۲۵ گرم
شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
تخم‌مرغ ۴ عدد
آب‌لیمو ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق چای‌خوری
آرد ۳ قاشق چای‌خوری
کره آب شده ۱۷۰ گرم
خامه ترش ۲ پیمانه

چطور آن را بپزیم؟

کیک پنیری ایتالیایی

مثل روش قبل، فر را گرم کنید. قالب را روغن بزنید و آرد بپاشید. پنیر ماسکارپونه و پنیرخامه‌ای را مخلوط کنید. شکر، تخم‌مرغ، آب‌لیمو، وانیل، نشاسته‌ ذرت و آرد را یکی‌یکی اضافه کنید. کره آب شده را وارد بازی کنید. خامه ترش بزنید.

حالا وقتش است مایه را در قالب بریزد. زمان پخت کیک پنیر ایتالیایی در این دستور حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است. وقتی کیک پخت، به او اجازه‌ی خنک شدن بدهید. بعد دورش را بپوشانید تا راهی یخچال شود. بعد از سرد شدن در یخچال، آن را برش بزنید و سرو کنید.

بد نیست این کیک را همراه قهوه میل کنید. اگر قهوه‌ساز در خانه ندارید، با قهوه‌ی فوری هم می‌شود همراهش کنید.

اگر همین الان هوس کیک کردید، می‌توانید چند برش از «کیک خونه» سفارش دهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین