در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

وقتی در حال مطالعه طرز تهیه کیک پنیر آلمانی هستید یعنی طرفدار پَر و پاقرص انواع کیک پنیر هستید و به دنبال رسپی‌های مختلف از سرتاسر دنیا می‌گردید. مراقبید که نکند خدایی نکرده حتی طعم یک نوع کیک پنیر متفاوت را نچشیده باشید. این بار نوبت به کیک پنیر آلمانی رسیده است.

کیک پنیر آلمانی

چرا کیک پنیر آلمانی؟

کیک پنیر آلمانی یکی از معروف‌ترین انواع آن بعد از مدل نیویورکی است، بافتی لطیف و طعمی رویاگونه دارد، برعکس قوانین حساب شده آلمانی، کیک پنیر آلمانی حس سبکی و لطافت را القا می‌کند، شاید حتی دلتان خواست در مهربانی کسی که برایتان رویا پخته غرق شوید.

کیک پنیر آلمانی چه فرقی با هم‌نوعانش دارد؟

مهم‌ترین تفاوت دستور اصلی کیک پنیر آلمانی با دیگر کیک‌های پنیر در عدم استفاده از پنیر خامه‌ای‌ست که به جایش از پنیر کوارک استفاده می‌شود. این کیک چربی کمتری دارد و سالم‌تر به نظر می‌آید.

کیک پنیر آلمانی

حتی اسم کوارک را هم نشنیده بودم!

کوارک نوعی پنیر سبک اروپایی‌ست که بیشتر در سرزمین‌هایی مثل آلمان و لهستان پیدا می‌شود. کوارک اعتقادی به فرآوری طولانی مدت ندارد، سعی می‌کند تازه تهیه شود و تازه تازه هم مصرف شود، متانت از سر رو رویش می‌بارد، چرا؟ چون هم بافت خامه‌ای و ملایم دارد و هم ترشی‌اش از ماست کمتر است، راستی نزدیک‌ترین طعم آشنا به کوارک ماست یونانی یا ایسلندی‌ست. کوارک سرشار از پروتئین است و نباید با پنیر ریکوتا اشتباه گرفته شود چون کاملا متفاوت تهیه می‌شود، نمک ندارد و با درصد چربی‌های مختلف ازکم تا زیاد درست می‌شود. این پنیر طرفداران زیادی بین حرفه‌ای‌های پخت کیک و شیرینی دارد، مخصوصا در تهیه محصولاتی که می‌خواهند کم چرب باشد به جای پنیر خامه‌ای استفاده می‌شود، مثل همین کیک پنیر آلمانی خودمان.

کیک پنیر آلمانی

مواد لازم برای پخت رویایی به نام کیک پنیر آلمانی

کراست یا خمیر زیرین کیک   لایه پنیری  
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه تخم‌مرغ ۶ عدد
بکینگ‌پودر ۱ قاشق چای‌خوری شکر ۱ پیمانه
نمک کمی پنیر کوارک (یا پنیرخامه‌ای) ۵۰۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری رنده پوست لیموترش ۱ عدد
پوست لیموترش رنده شده ۱ عدد آب‌لیمو ۳قاشق سوپ‌خوری
تخم‌مرغ ۱ عدد ماست خامه‌ای ۵۰۰ گرم
شکر ۱/۴ پیمانه آرد ذرت ۱/۲ قاشق سوپ‌خوری
کره ۱۰۰ گرم    

رنگینک، دسر خوشمزه جنوبی را از یک روز قبل در وبسایت کیک‌خونه سفارش بدهید.

کراست رویایتان را در آغوش می‌گیرد

آرد، شکر، بکینگ‌پودر، نمک، وانیل و رنده پوست لیمو را در کاسه بزرگی ترکیب کنید، کره و تخم‌مرغ را اضافه کنید، هم‌بزنید و خمیر را روی هم بیاورید و ورز دهید، این ترکیب زیاد جنبه ندارد، ورز بیش از حد، باعث بیرون آمدن روغنش می‌شود و همه جا را چرب و چیلی می‌کند. مواد کیک پنیر را در کیسه‌ای پلاستیکی قرار دهید و بگذارید سی دقیقه‌ای برای خودش استراحت کند.

قالبی در شأن رویایتان پیدا کنید

قالب کمربندی ۲۳ سانتی مناسب است، اگر ندارید قالب دایره‌ای ساده هم کفایت می‌کند، کف و دیواره‌های قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید.

کراست به قالب سفر می‌کند

کراست کیک پنیر را با وردنه به ضخامت یک سانتی‌متر روی سطح صافی باز کنید و با احتیاط به قالب منتقل کنید، طوری‌که کف قالب و کناره‌های آن را تا نیمه بپوشاند.

پیروک‌ها از جدیدترین محصولات کیک‌خونه در‌بخش شیرینی‌ها هستند

حرارت حال کراست را جا می‌آورد

 فر را از قبل به دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برسانید، قالب را در طبقه وسط بگذارید، می‌توانید تمام این سی دقیقه زمان پخت کیک پنیر آلمانی را به او زل بزنید و یا بروید سراغ آماده‌سازی لایه پنیری.

رویایتان را به واقعیت پیوند بزنید

سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید. زرده را با شکر و رنده پوست لیموترش با هم‌زن بزنید تا پُف کند. آب‌لیمو، آرد ذرت، ماست خامه‌ای و پنیر کوارک را اضافه کنید و کمی هم‌بزنید. در ظرف دیگری، سفیده‌ها را بزنید تا پف کنند، به ترکیب زرده‌ها و پنیر اضافه‌شان کنید و به آرامی مخلوط کنید.

مواد کیک پنیر را روی کراست آماده شده در قالب بریزید. دورش را با فویل بپوشانید تا گرما مستقیما با آن تماس نداشته باشد.در فر با دمای ۱۸۰ سانتی‌گراد و تنها ۴۵ دقیقه رویایتان را بپزید، فر را خاموش کنید، درش را نیمه‌باز نگه دارید تا کیک خنک شود. بعد از ۸ ساعت استراحت در یخچال، رویایتان را نوشِ‌جان کنید.

وبسایت کیک‌خونه پر از رسپی‌های هیجان‌انگیز است، از کیک‌هایی که سریع پخته می‌شوند و نیاز به فر ندارند تا پیچیده‌ترین آنها. به ما سربزنید و اگر نیاز به رسپی خاصی دارید، حتما در ‌بخش نظرات ما را  باخبر کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین