در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

آن‌قدر اسم گرانولا را از گوشه و کنار می‌شویم که همه می‌خواهیم بدانیم گرانولابار چیست و چه مزه‌ای دارد. «کیک‌ خونه» در این مطلب به شما می‌گوید گرانولابار چیست.

گرانولا صبحانه‌ای‌ست که هیچ شبیه صبحانه‌‌ ایرانی نیست. میان‌وعده‌ای‌ست که تکراری نمی‌شود. اگر بدانید گرانولابار چیست، می‌توانید خودتان درست کنید. یا حاضر و آماده، و آنلاین آن را سفارش دهید.

خلاصه که اگر خوش‌خوراک باشید و تنوع در خوراکی‌ها را دوست داشته باشید، عاشق گرانولابار می‌شوید. چیزی که می‌تواند صبحانه و عصرانه باشد؛ میان‌وعده‌‌ی دلبرانه‌ای به‌حساب می‌آید؛ با بدن‌مان مهربان است و مزه‌اش عالی‌ست.

چه موادی در گرانولا وجود دارد؟

در چند سال گذشته احتمالا نام گرانولا و گرانولابار را خیلی بیشتر شنیده‌اید. خوش‌مزه‌ی مفیدی که هم طرفداران غذای سالم دوستش دارند و هم افراد خوش‌اشتها.

خوبی گرانولا این است که رسپی سفت و سختی ندارد. دست‌تان باز است و می‌توانید مواد آن را تغییر دهید. طرز تهیه گرانولا پیچیده نیست. در بیشتر دستورها جوی دوسر پرک، عسل یا شکر پیدا می‌شود.

اما وقتی پای تکه‌های شکلات،‌ میوه، مغز و خرما به میان می‌آید، دیگر غوغا می‌کند. گرانولا بار را به‌دست می‌گیریم، گاز می‌زنیم و از صدای آن زیر دندان‌مان کیف می‌کنیم.

گرانولابار چطور درست می‌شود؟

حالا که می‌دانیم گرانولابار چیست، شاید هوس کنیم در خانه درستش کنیم. برای درست کردن گرانولابار حتما جو دوسر پرک لازم داریم. در سینی فر فویل پهن می‌کنیم و جو دوسر پرک را حدود ۱۰ دقیقه در فر بگذاریم. طلایی و برشته می‌شود.

بعضی‌ها دوست دارند بادام و نارگیل را هم در فر تفت دهند. فکر خوبی هم هست. هر چه بیشتر زیر دندان صدا کند، بیشتر دل ما را می‌برد.

خرما را در غذا ساز می‌ریزیم تا یک‌دست شود. کره، شکر، وانیل و عسل را در تابه‌ی کوچکی می‌ریزیم تا کمی حرارت ببیند. ما که پیشنهاد می‌کنیم از کره بادام زمینی استفاده شود. شکر را هم حذف می‌کنیم. شیرینی عسل و خرما برای‌مان کافی خواهد بود.

حالا مواد توی تابه را با جو و مغزی که تفت‌ داده‌ایم، قاتی می‌کنیم. برای این‌که حسابی دلربا شود، شکلات چیپسی یا تکه‌های شکلات، و میوه خشک را هم وارد بازی می‌کنیم.

حالا توی ظرفی فویل یا کاغذ روغنی می‌گذاریم. مواد را توی فویل می‌ریزیم. با لیسک فشار می‌دهیم تا حسابی به هم بچسبند. دو ساعتی که در یخچال بماند، سفت می‌شود.

بعد با چاقو برش می‌دهیم. گرانولابار آماده‌ی خوردن است.

گرانولابار چه اثر خوبی بر تندرستی ما دارد؟

۱- کلسترول را پایین می‌آورد

فیبر فراوان این خوراکی هیجان‌انگیز، باعث می‌شود کلسترل بد پایین بیاید. به همین دلیل خیال‌مان را از سلامت قلب راحت‌تر می‌کند.

۲- با خوردن گرانولابار انرژی‌مان می‌ترکاند

با خوردن گرانولا، بدون این‌که بدن‌مان را با شکر فراوان سرحال بیاوریم، پر از انرژی می‌شویم. در بعضی از دستورها، شکر وجود دارد. اما بعضی‌ها آن را با شکر قهوه‌ای، عسل، شیره خرما، خرما و شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل این‌ها درست می‌کنند. بدون ترس از چاقی یا دیابت، گرانولابار می‌خوریم و سرحال می‌شویم.

۳- کم‌خونی دارید؟ گرانولابار بخرید

وقتی آهن و گلبول‌های قرمز خون پایین باشند، تجربه‌ی ناخوشایند کم‌خونی سراغ‌مان می‌آید. خستگی، ضعف و انرژی کم امان‌مان را می‌برد. یک راهش این است که گرانولا را در برنامه‌ی غذایی‌مان جا دهیم.

۴- دنبال منبع ویتامین E می‌گردید؟ همین‌جاست

چه کسی از موی براق، ناخن‌های محکم و پوست شاداب بدش می‌آید؟ می‌دانیم که ویتامین E اثر زیادی روی سلامت پوست، مو و ناخن دارد. اما بهتر است به‌جای مصرف قرص، سراغ منبع طبیعی و البته لذیذ آن بیاییم.بادام، بادام زمینی،‌ سویا و سبزی‌هایی که برگ سبز دارند،‌ منبع خوبی برای دریافت ویتامین E هستند.

۵- هر روز با گرانولابار، پروتئین و فیبر به بدن می‌رسانیم

گرانولا منبعی عالی برای پروتئین و فیبر به‌حساب می آید. با خوردن یک گرانولابار حسابی سیر می‌شویم. عضلات‌مان از دریافت پروتئین حسابی خوشحال خواهند شد.

۶- کدام خوش‌مزه به کم کردن وزن کمک می‌کند؟

اگر دنبال اسنکی عالی باشیم که ما را چاق نکند، گرانولا یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هاست. خوب است کسانی که مراقب وزن‌شان هستند، با گرانولابار هم آشنا باشند. سدیم کم و سیر نگه داشتن ما، دو عاملی‌ست که علاقه‌ی ما را به این میان‌وعده‌ی خوشگل، جلب می‌کند.

۷- پر از مواد مفید و لذیذ است

شکلات، موز، توت،‌ هل، مغزهای مختلف و هیجان‌انگیز،‌ عسل، خرما و جو دوسر، ترکیبی عالی هستند. انگار که همه‌ی خوش‌مزه‌ها در یک میان‌وعده جمع شده‌اند. ویتامین، فیبر، آهن و پروتئین را یک‌جا به بدن ما می‌رسانند. خلاصه که اگر تا حالا فکر می‌کردیم هر خوراکی خوش‌مزه‌ای برای سلامتی‌مان بد است، گرانولا خلافش را ثابت می‌کند.

می‌دانستید گرانولابار «کیک خونه» خیلی پرطرفدار و جذاب است؟ سری به آن بزنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین