در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

آرد قنادی چیست؟ مگر آرد با آرد فرق دارد و باید برای پختن شیرینی و کیک از آرد متفاوتی کمک بگیریم؟ اگر می‌خواهید کیک و شیرینی ترد و سبکی داشته باشید حتما باید از آرد قنادی استفاده کنید. حالا تا انتهای این پست با ما باشید تا ببینیم آرد قنادی چیست؟

چند نوع آرد وجود دارد؟

باید خدمتتان عرض کنیم تا همین لحظه که ما داریم با هم در مورد آرد قنادی اختلاط می‌کنیم، بیست و سه نوع آرد در جهان هستی شناسایی شده است.

آرد ۱۵۰، آرد ۱۸۰ یا آرد کامل، آرد فوری یا آرد آگلومره، آرد تریتیکاله، آرد تیره، آرد جو، آرد جوانه گندم، آرد خبازی، آرد دست، آرد روشن، آرد سبوس گرفته، آرد ستاره، آرد سفید، آرد سوخاری، آرد شیرینی پزی، آرد غلات، آرد غنی شده، آرد فوری، آرد گندم سیاه، آرد گیاهک، آرد نرم، آرد نول و آرد کهنه.

بله، خانواده آرد‌ها اینقدر بزرگ است و هر کدامشان کاربرد خاصی دارند. بعضی‌ها برای سلامتی انسان مفیدترند و بعضی دیگر شما را راحت‌تر به مقصودتان می‌رسانند.

اما امروز نوبت آرد قنادی است، اگر دوست دارید در مورد دیگر آرد‌ها بیشتر بدانید اسمشان را گوگل کنید

شما یک نگاه به شمایل کیک‌های کیکِ‌خونه بندازید. همین الان و همین جا. کاملا معلوم است این زیبارویان با آردی مرغوب پخته شده‌اند.

در تهیه آرد قنادی چه اتفاقی می‌افتد؟

اول باید بدانید که آرد‌ها پروتئین دارند. این چناب پروتئین وقتی در مواجهه با آب و گرما قرار می‌گیرد ماده‌ای به نام گلوتن تولید می‌کند. همین گلوتن است که باعث می‌شود آرد ما کش بیاید و در نهایت محصولی که از آن تهیه می‌شود ترد و شکننده باشد. تفاوت آرد‌ها هم در تفوات میزان پروتئین موجود در آنها و گلوتنی است که تولید می‌شود.

آردهای نانوایی گلوتن بیشتری دارند و همین امر با عث می‌شود، در کنار تردی، نان‌ها استحکام خودشان را حفظ کنند، ساختارشان در هم نشکند و خرد نشوند.

آرد‌های قنادی اما سبک‌ترند، گلوتن کمتری دارند و کیک و شیرینی تهیه شده از آنها سبک و ترد است. آردهایی که برای تهیه پاستاها به کار می‌روند به نسبت آردهای قنادی گلوتن بیشتری دارند.

 

آرد سفید مناسب شیرینی‌پزی نیست؟

آرد چند منظوره، آرد گندمی است که گلوتن متوسطی دارد و در تهیه بسیاری از محصولات کاربرد دارد.

آرد قنادی چه تفاوت ویژه‌ای با دیگر آرد‌ها دارد؟

آرد قنادی علاوه بر اینکه گلوتن پایینی دارد، در سطح بسیار بالایی سبوس‌گیری شده است. برای مثال آرد نان سنگک که تیره‌تر هم هست بیشترین میزان سبوس را دارد و البته برای سیستم گوارش و هضم انسان نیز مفید‌تر است. اما با حذف سبوس از آرد، بافتی بسیار سبک پیدا می‌کند و کیک و شیرینی‌ها هم پفکی و ترد می‌شوند.

آرد قنادی به چه نام‌هایی معروف است؟

آرد قنادی را بعضی‌ها آرد سه صفر، آرد شیرینی پزی و یا حتی آرد نودل صدا می‌کنند، هیچ فرقی ندارد، فقط بدانید که آردی است فوق‌العاده سبک با گلوتنی پایین و بدون سبوس.

یک پای پاییزی حالتان را خوش می‌کند و پاییزتان را نارنجی‌تر  اینجا پای کدو حلوایی را ببینید و سفارش دهید.

چه طور آرد سفید را به آرد قنادی تبدیل کنیم؟

بیایید فرض کنیم شما صد و بیست و پنج گرم آرد معمولی دارید. لطفا دو قاشق چای‌خوری بکینگ‌پودر و نصف قاشق چای‌خوری نمک هم آماده کنید. همه مواد را در ظرفی ریخته و برای پنج دقیقه با قاشق هم بزنید. حالا باید مواد را بدون تنبلی، سه بار الک کنید تا مطمئن شوید تمام ذرات در دل یکدیگر فرو رفته‌اند.

حالا شما هم آرد قنادی دارید که با آرد‌هایی که خریداری می‌کنید، هیچ فرقی ندارد.

آرد قنادی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر دوست نداشتید که خودتان زحمت بکشید و با آرد معمولی و کمی هم زدن آرد قنادی بسازید، به هر فروشگاهی که مواد قنادی می‌فروشد سر بزنید، آرد قنادی را تحویلتان می‌دهد. یادتان باشد این آرد اسامی دیگری هم دارد که خدمتتان عرض کردیم.

آرد چهار صفر

حالا که می دانید آرد قنادی چیست؟ این را هم اضافه کنیم که آردی وجود دارد که میزان پروتئین و سبوس آن از آرد قنادی هم کمتر است و به نام آرد چهارصفر معروف است. این آرد بسیار سبک است و در پختن انواع شیرینی‌ها کاربرد دارد.

وقتی شروع کردید و خودتان دست به کار شدید و با آرد و بکینگ‌پودر رفیق شدید. از وبلاگ کیکِ‌خونه حسابی کمک بگیرید تا رسپی‌های هیجان‌انگیز و ترفندهای جادویی یادتان دهد. یک نمونه‌اش این مطلب که برایتان از شکر قهوه‌ا‌ی و کاربردش در شیرینی‌پزی می‌گوید.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین