در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

تصور کنید به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید و می‌خواهید غذاها و خوراکی‌های محلی آنها را امتحان کنید. امتحان کردن خوراکی‌های جدید همیشه بخش جذابی از سفر به یک شهر یا کشور جدید است و خب چه چیزی بهتر از شیرینی؟ جالب است بدانید که برخی از شهرها در جهان به خاطر داشتن یک نوع شیرینی خاص شهرت جهانی پیدا کرده‌اند! در مورد شیرینی های محبوب دنیا باید گفت که معمولا این نوع شیرینی‌ها در تمام دنیا اصول پخت مشابهی دارند، اما نتیجه نهایی پخت آنها بسیار متنوع است. پس حتما در سفر به شهرها و کشورهای مختلف، شیرینی‌های خاص آنها را امتحان کنید. این شما و این لیست محبوب ترین شیرینی های دنیا!

کانولی (Cannoli)؛ ایتالیایی لوله ای

هر لیستی که از معروف‌ترین شیرینی‌های جهان تهیه شود، بدون شک شیرینی کانولی ایتالیا پای ثابت همه آنهاست. کانولی در زبان ایتالیایی به معنای لوله‌های کوچک است و به دلیل شکل لوله‌ای مانند این نوع شیرینی، نام کانولی را روی آن گذاشته‌اند. این شیرینی‌های ترد سیسیلی با ریکوتای خامه‌ای و شیرین پر می‌شوند و برای خوشمزه‌تر شدن معمولا میوه‌های شیرین، پسته و شکلات به آن اضافه می‌شود. برای پختن شیرینی کانولی از قالب‌های استوانه‌ای شکل استفاده می‌شود.

شیرینی کانولی

آلفاژور (Alfajor)؛ آرژانتینی متفاوت

اگرچه آلفاژور به عنوان یک شیرینی آرژانتینی شناخته می‌شود اما این نوع شیرینی از اسپانیا وارد آرژانتین شده است. اجزای اصلی این شیرینی شامل دو کوکی و یک فیلینگ شیرین است که معمولا با نوعی کرم کارامل تکمیل می‌شود. برای تزئین این شیرینی هم می‌توانید از چیزهایی مثل نارگیل خشک شده و شکلات استفاده کنید. البته آلفاژور دستورهای پخت متنوعی دارد و مثلا خیلی‌ها دوست دارند از مربای شیر در وسط این شیرینی استفاده کنند.

شیرینی کانولی

چوروس (Churros)؛ اسپانیایی کلاسیک

شیرینی چوروس اسپانیا یکی دیگر از شیرینی های محبوب دنیا است که خوشمزه‌ترین نوع آن را می‌توانید در شهر بارسلون پیدا کنید. شاید باورتان نشود اما این شیرینی از سه ماده ساده آرد، آب و شکر تهیه شده و حتی وجود شکر زیاد در این شیرینی چیزی از میزان محبوبیت آن کم نکرده است. چوروس را می‌توانیم با سه کلمه دراز، ترد و معطر توصیف کنیم. این شیرینی را می‌توانید به عنوان صبحانه یا میان وعده همراه با چای یا قهوه میل کنید. اما شکلات داغ، جذاب‌ترین گزینه به عنوان مکمل چوروس است.

شیرینی چوروس

موچی (Mochi)؛ ژاپنیِ برنجی

خب سری هم بزنیم به شرق آسیا و با یکی از شیرینی‌های خوشمزه و البته معروف این منطقه آشنا شویم. موچی یک شیرینی سنتی ژاپنی است که بافت اصلی آن را برنج دانه کوتاه کوبیده شده تشکیل می‌دهد. این شیرینی در شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود اما شکل متداول آن، گرد است. علاوه بر شکل، موچی دارای طعم‌های مختلفی هم است و در مراسم مختلف کشور ژاپن سرو می‌شود.

برای تهیه انواع شیرینی‌های خوشمزه از وبلاگ کیک خونه کمک بگیرید.

کروسان (croissant)؛ فرانسوی یا اتریشی؟

کروسان یا کروسانت یک شیرینی کره‌ای و پوسته پوسته است که به شکل هلالی تهیه می‌شود. اکثر مردم جهان، این شیرینی منحصر به فرد را به عنوان یک شیرینی اصیل فرانسوی می‌شناسند اما در واقع منشا کروسان به کشور اتریش و زمان محاصره این کشور توسط عثمانی‌ها برمی‌گردد. حتی هلالی شکل بودن این شیرینی هم به هلال روی پرچم ترکیه نسبت داده شده است. با این حال، از زمانی که فرانسوی‌ها ابتکار به خرج دادند و کروسان را به صورت پف‌دار درست کردند، این شیرینی به عنوان یک خوراکی فرانسوی شناخته شد. کروسان‌های فرانسوی پر از شکلات، مربا و حتی پنیر خامه‌ای هستند و معمولا در وعده صبحانه سرو می‌شوند.

شیرینی کروسان

بورک (Borek)؛ ترکی خوشمزه

شاید خیلی از ما شیرینی‌های ترکیه را با باقلوا بشناسیم، اما این کشور شیرینی‌های خوشمزه و معروف دیگری مثل بورک هم دارد. بورک شامل یک فیلینگ شیرین است که در خمیر یوفکا پیچیده می‌شود. بورک با دستورهای مختلفی تهیه می‌شود اما وجه مشترک همه انواع بورک، استفاده از خمیر یوفکا است. این شیرینی خوشمزه را می‌توانید به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو کنید.

شیرینی بورک

دونات؛ آمریکایی معروف

دونات یکی از شیرینی های محبوب دنیا و جزو قدیمی‌ترین شیرینی‌های آمریکاست که اتفاقا در کشورمان هم طرفداران زیادی دارد. دونات جزو شیرینی‌هایی بوده که به مرور زمان، تنوع بسیار زیادی پیدا کرده و در حال حاضر انواع مختلفی از آن مانند دونات شکلاتی، نارگیلی، لعاب دار و... تهیه می‌شود.

از اینجا می‌توانید انواع شیرینی های محبوب دنیا و کیک های خوشمزه را سفارش دهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین