در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

خیلی از شیرینی‌ها و کیک‌ها مخصوص موقعیت‌های خاصی هستند؛ کیک تولد برای جشن تولد، شیرینی دانمارکی برای مراسم مختلف و غیره. اما کوکی از آن شیرینی‌هایی محسوب می‌شود که همیشه یک گزینه خوب است و می‌توان لقب شیرینی برای همه فصول را به آن داد! اگر شما هم دوست دارید وقتی در طول روز گرسنه‌تان شد، یک خوراکی خوشمزه برای خوردن همراه چایی داشته باشید دستور پخت کوکی ساده ما را از دست ندهید.

دستور پخت کوکی ساده

اگر می‌خواهید پختن انواع دیگر کوکی مثل کوکی عروسکی را هم یاد بگیرید به وبلاگ کیک خونه سر بزنید

مواد لازم برای تهیه کوکی ساده

آرد 350 گرم
جوش شیرین یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
کره 220 گرم
شکر 230 گرم
شکر قهوه‌ای 30 گرم
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری

 

چطور کوکی ساده و خوشمزه درست کنیم؟

فقط کافیست یک جست‌وجوی ساده در گوگل انجام دهید تا با ده‌ها دستور پخت مختلف برای کوکی روبه‌رو شوید. ما نسخه‌های مختلفی از دستور پخت کوکی ساده را امتحان کردیم تا در نهایت به بهترین آن رسیدیم. با دنبال کردن این دستور پخت، یک کوکی نرم و خوشمزه خواهید داشت که نه خیلی خشک است و نه زیادی ترد. بیایید برویم سراغ طرز تهیه کوکی ساده!

از ترکیب برنده استفاده کنید

آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید. بهترین کوکی‌ها آنهایی هستند که در پختشان از ترکیب بیکینگ پودر و جوش شیرین استفاده شده باشد. این ترکیب از زیادی خشک یا ترد شدن کوکی شما جلوگیری می‌کند.

شکر قهوه‌ای معجزه می‌کند

کره و شکر را در یک کاسه بزرگ آنقدر هم بزنید تا رنگ آن روشن شود. شکر قهوه‌ای نسبت به شکر سفید رطوبت بیشتری دارد و به همین دلیل هم استفاده از شکر قهوه‌ای در پختن کوکی ساده باعث می‌شود کوکی شما نرم‌تر شود و مدت زمان بیشتری تازه بماند. اگر به این موضوع شک دارید یک بار کوکی خود را فقط با شکر سفید و یک بار دیگر با ترکیب این دو نوع شکر درست کنید. قطعا از تاثیر این نکته کوچک روی نتیجه نهایی تعجب خواهید کرد. فقط یادتان باشد که در استفاده از شکر قهوه‌ای زیاده‌روی نکنید!

استفاده از شکر قهوه ای در کوکی ساده

زیادی مخلوط نکنید!

در این مرحله باید تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه و به خوبی مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده از مرحله اول را اضافه کرده، مخلوط کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. نکته مهم در این مرحله، به اندازه مخلوط کردن است زیرا در صورتی که بیش از اندازه مواد را با هم میکس کنید باعث سفت شدن بیش از حد دستپخت شما خواهد شد.

8 دقیقه کافیست!

خمیر را از کاسه بیرون بیاورید و روی یک کیسه پلاستیکی که از قبل روی آن آرد ریخته‌اید پهن کنید. سپس خمیر را به مدت نیم ساعت در فریزر بگذارید. بعد از اینکه خمیر را از فریز خارج کردید، پلاستیک را از آن جدا کنید و با استفاده از وردنه طوری آن را صاف کنید که تمام قسمت‌هایش ضخامت یکسانی داشته باشد. به کمک یک کاتر کوکی، خمیر را برش دهید و آنها را با فاصله 5 سانتی‌متری از هم داخل سینی فر بگذارید. برای پختن کوکی ساده تنها 8 دقیقه کافی خواهد بود. بعد از 8 دقیقه ماحصل کار خود را از فر خارج کنید و به این کوکی‌های بامزه چند دقیقه فرصت بدهید که خنک شوند.

طرز تهیه کوکی ساده

نکات مهم در پخت کوکی ساده

  • مطمئن شوید که کره در دمای مناسب باشد. کره نباید آنقدر نرم شود که بتوانید انگشت خود را در آن فرو کنید.
  • فقط دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای برای اضافه کردن رطوبت لازم به کوکی‌ها کافی خواهد بود.
  • بعد از اضافه کردن آرد، خمیر را زیادی میکس نکنید زیرا ممکن است باعث سفت شدن کوکی‌ها شود.
  • این کوکی‌ها قابلیت فریز شدن هم دارند. برای این کار فقط کافیست آنها را داخل یک کیسه زیپ‌دار بگذارید و داخل فریز قرار دهید. با این کار حتی تا چند ماه هم کوکی برای خوردن خواهید داشت.
  • با توجه به تفاوت دمای فرها بهتر است در مدت پخته شدن کوکی‌ها مثل یک ناظر بالای سر آنها ایستاده و مراقب باشید که زیر آنها قهوه‌ای نشود. طلایی شدن رنگ کوکی‌ها نشانه پخته شدن آنهاست.

برای سفارش دادن کوکی ساده و انواع کیک و شیرینی‌های خوشمزه می‌توانید روی کیک خونه حساب کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین