در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

امکان ندارد دوست‌دار شکلات و شیرینی باشید اما نوتلا را دوست نداشته باشید. این محبوب دل‌ها احتمالا خودش هم فکر نمی‌کرده است به جایگاهی برسد که به عنوان هدیه بین افراد مبادله شود. اما حالا با گذشت چندین دهه از ساخت این شکلات فندقی، هنوز شرکت دیگری موفق به تهیه‌ی چنین طعمی از شکلات صبحانه نشده است. نوتلا را حتی به تنهایی هم می‌توان میل کرد اما برای کاهش در هزینه‌ها و نشکستن کمرتان پیشنهاد می‌کنیم آن را با با مواد خوراکی مخلوط کنید. در حال حاضر پخت کیک یا کاپ کیک نوتلا می‌تواند بهترین پیشنهاد برای این مخلوط باشد. طرز تهیه کاپ کیک نوتلا را نمی‌دانید؟ پس با ما همراه باشید. این دستور پخت ساده، آسان و بدون دردسر است. باور کنید.

چرا کاپ کیک نوتلا

کاپ کیک‌ها در واقع حکم همان کیک‌های یک‎‌نفره را دارند که اسم مستعار کیک فنجانی را نیز یدک می‌کشند. اما تفاوت کیک و کاپ کیک علاوه بر قالب‌هایشان در طرز مخلوط کردن مواد اولیه‌شان نیز است. برای طرز تهیه کیک نوتلا باید دقت داشته باشید که مواد بیش از اندازه هم نخورند درصورتی‌که کاپ کیک نسبت به این مورد حساس نیست. پس با وجود این محاسن، کاپ کیک نوتلا بهترین انتخاب برای میان وعده محسوب می‌شود. می‌توانید با تهیه‌ی این کاپ کیک افراد را مجذوب خودتان کنید. پس بدون نیاز به سحر و جادو تنها طرز تهیه کاپ کیک نوتلا را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه کاپ کیک نوتلا

با تهیه‌ی این کیک به عرش اعلای طعم و مزه نزدیک خواهید شد. فقط کافیست چند قدم محکم و پیوسته بردارید. اولین قدم طرز تهیه کاپ کیک نوتلا آماده کردن کردن مواد اولیه است. پس برای آماده‌سازی دست به کار شوید

  • آرد سفید 1 پیمانه
  • کره 100 گرم
  • شکر 1/2 پیمانه
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • نوتلا یا شکلات صبحانه 3 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1/4  قاشق مرباخوری
  • بکینگ‌پودر 1 و 1/4 قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شیر 1/3 پیمانه
  • خامه فرم گرفته برای تزئین به میزان دلخواه

دومین قدم با رعایت فوت و فن کوزه‌گری

فوت کوزه گری در طرز تهیه کاپ کیک نوتلا، رساندن مواد اولیه به دمای محیط است. پس همه مواد اولیه را از یخچال خارج کنید تا هم‌دما شوند. در این فاصله‌ی زمانی چه کنید؟ فر را روشن کنید. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که فر باید پیش از گذاشتن مواد داخل آن گرم شده باشد. پس آن را روشن کرده و در دمانی 180 درجه تنظیم کنید. فوت دیگر کوزه‌گری در این مرحله الک کردن است. باید آرد و بکینگ‌پودر و پودر کاکائو را مخلوط کرده با الک مناسب، الک کنید. قالب را چرب کرده یا کاغذ روغنی داخل آن قرار دهید و برای آماده‌سازی و ترکیب‌ مواد آماده شوید. حالا دیگر مواد هم هم‌دما شده‌اند.

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا

قدم سوم طرز تهیه کاپ کیک نوتلا، مخلوط کردن مواد

قدم سوم را با کره شروع کنید. کره‌ی نرم شده را داخل ظرفی ریخته و شکر را به صورت تدریجی به آن اضافه کنید تا رنگ کره روشن و بافت آن کرمی شود. حالا نوبت تخم مرغ‌هاست. تخم مرغ‌ها را یکی‌یکی به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و هربار 1 دقیقه با همزن مخلوط کنید تا شروع به حجم گرفتن کند. در این مرحله نوبت اضافه شدن وانیل و مخلوط کردن مجدد با همزن است

قدم چهارم را سنگین‌تر بردارید

چرا؟ چون بار طرز تهیه کاپ کیک نوتلا روی شانه‌های قدم چهارم است. در این مرحله نوتلا را اضافه کنید و بدون همزن به آرامی مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن نوتلا، شیر را اضافه کنید و باز هم به آرامی مخلوط کنید

قدم پنجم طرز تهیه کاپ کیک نوتلا با اضافه کردن مواد آردی

مواد آردی را که قبلا الک کرده بودید را به این مواد اضافه کرده و با لیسیک هم بزنید. به خاطر داشته باشید که باید این مواد را به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید.

تبریک، حالا دارید به مقصد نزدیک می‌شوید

مواد را داخل قالب ریخته و در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید.به خاطر داشته باشید که این کاپ کیک‌ها پف می‌کنند پس حتما نیمی از قالب را مواد بریزید و نیمه دیگر قالب را خالی بگذارید. زمان پخت این کاپ کیک بین 20 تا 25 دقیقه است. برای مطمئن شدن از پخت کیک می‌توانید یک خلال چوبی را داخل آن فرو کنید. اگر خلال چوب تمیز از داخل کیک بیرون آمد، نوبت بیرون آوردن از فر است.

 

برای دوبرابر شدن طعم نوتلا پیشنهاد ویژه‌ای داریم

مرکز کاپ‌ کیک‌ها را به کمک ماسوره و به آرامی تخلیه کنید. داخل حفره را با نوتلا پر کرده  مجددا قسمتی که از کیک جدا کرده‌اید را روی حرفه قرار دهید. همچنین می‌توانید برای تزئین روی کیک خامه فوم گرفته را با نوتلا هم‌زده و با قیف روی کاپ کیک بریزید.

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا

حالا وقتش رسیده که یک فنجان چای برای خودتان بریزید و با یک کاپ کیک نوش جان کنید.

ما در کیک خونه تلاش می‌کنیم بهترین و دردسترس‌ترین رسپی‌ها را برای شما جمع‌آوری کنیم. برای مشاهده‌ی سایر دستور‌های شیرینی‌پزی سری به وبلاگ بزنید.

 

 

 

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین