در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

تنوع صبحانه های دنیا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جهان‌گردی‌ست. شاید شما نیمرو یا نان، پنیر چای شیرین را به هر چیزی ترجیح بدهید، اما شک نکنید تنوع صبحانه های دنیا خیلی اشتهابرانگیز است.

یک بخش هیجان‌انگیز سفر، آشنایی با غذاهایی محلی،‌ خوراکی‌های متفاوت و سبک غذا خوردن تازه است. حالا که ویروس کرونا یقه‌مان را ول نمی‌کند، سفر کردن هم بسیار گران شده. اما از آن‌جا که گاهی با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین می‌شود، تصمیم گرفتیم درمورد تنوع صبحانه‌ های دنیا برای‌تان بنویسیم. خدا را چه دیدید، شاید سال آینده بعضی‌هاشان را از نزدیک امتحان کردید.

صبحانه در ترکیه؛ لذیذ و هوس‌انگیز

تنوع صبحانه‌ های دنیا

سفر را از همین نزدیکی آغاز کرده‌ایم. کاهوالتی (Kahvalti) صبحانه‌ی سنتی ترکیه است که با یک اشاره شما را از رختخواب بیرون می‌کشد. البته این میز بی‌شباهت به صبحانه‌ی ایرانی نیست. در آن نان، پنیر، زیتون، گوجه‌فرنگی، خیار، سوسیس ادویه‌دار ترکی، مربا، مارمالاد و عسل پیدا می‌شود. قهوه‌ی ترکیه و چای سنتی پیدا می‌کنید. این صبحانه با ذائقه‌ی ما کاملا سازگار است.

صبحانه در مالزی؛ ترکیبی از شیر نارگیل

تنوع صبحانه‌ های دنیا

تنوع صبحانه های دنیا را با مالزی دنبال کنیم. در مالزی صبحانه‌ی هندی، چینی یا غربی سرو می‌شود. اما اگر بخواهیم صبحانه‌ی سنتی آنها را پیدا کنیم، باید یک بشقاب ناسی لماک (nasi lemak) سفارش دهیم. برنج را در شیر نارگیل می‌پزند و کنارش خیار، ماهی کولی، بادام زمینی برشته، تخم‌مرغ آب‌پز و البته سس تند مالزیایی می‌چینند. جالب است بدانید این صبحانه را روی برگ موز سرو می‌‌کنند.

صبحانه در استرالیا؛ از سنتی تا انگلیسی

تنوع صبحانه‌ های دنیا

بدون شک صبحانه کلاسیک استرالیایی چیزی نیست مگر وجیمیت (vegemite). وجیمیت که ظاهری شبیه مارمالاد دارد، از عصاره مخمر ماالشعیر به‌دست می‌آید. آن را روی نان تست می‌مالید و اگر خواستید، کمی پنیر به آن اضافه می‌کنید.

اما در کنار وجیمیت سنتی، صبحانه‌ی انگلیسی هم پرطرفدار است. نیمرو، گوجه‌فرنگی و قارچ گریل، سوسیس و لوبیا. اسموتی و قهوه این منو را کامل می‌کنند.

صبحانه در ایتالیا؛ ساده اما جذاب

تنوع صبحانه‌ های دنیا

ایتالیایی‌ها هم مثل مردم دیگر دنیا علاقه‌ی زیادی به صبحانه دارند. حتا اگر لازم باشد صبحانه‌ی کوتاه و مختصری انتخاب کنند و همراهش نگاهی به اخبار روزنامه یا تلویزیون بیندازند. نوشیدنی صبحانه‌ی ایتالیایی اغلب اسپرسو یا کاپوچینو است. آن را با کوکی یا شیریني‌های شیرین دیگر همراه می‌کنند، مثل کورنتو (Cornetto). کورنتو خیلی شبیه کوواسون فرانسوی‌هاست. تفاوتش در این است کره‌ی کمتری در تهیه‌ی آن به‌کار می‌رود. بیرونش برشته‌تر و داخلش نرم‌ و ترد است. ممکن است فیلینگ داشته باشد، مثل کرم، شکلات یا مربا.

صبحانه در تونس؛ داغ و نمکی

صبحانه های دنیا

تنوع صبحانه های دنیا فقط شامل خوراکی‌هاش شیرین و شکری نیست. تونسی‌ها سوپ نخودی درست می‌کنند که اسمش را لابلانی (Lablani) گذاشته‌اند. در سوپ تونسی، پیاز، سیر، زیره سبز و البته نخود می‌ریزند. ممکن است کنارش نیمرو در آب‌جوش (poached egg) سرو کنند.

صبحانه‌ در انگلیس؛ مفصل‌ و دلربا

تنوع صبحانه‌ های دنیا

معروف‌ترین و مفصل‌ترین سینی صبحانه را کجا می‌توان خورد؟ بدون شک در بریتانیا. انگلیس، ایرلند و اسکاتلند صبحانه را خیلی جدی می‌گیرند. مطمئن باشید با خوردن صبحانه‌ی انگلیسی تا ظهر سیر می‌مانید. در ایران هم کافه‌های زیادی این صبحانه را در منو دارند. نیمرو، سوسیس، بیکن، لوبیاچیتی، قارچ و گوجه‌فرنگی سرخ‌شده بشقاب صبحانه انگلیسی را پر می‌کنند. یک فنجان یا قوری چای هم فراموش نمی‌شود.

صبحانه در پاکستان؛ آشنا و خوش‌مزه

تنوع صبحانه‌ های دنیا

صبحانه یا ‌آن‌گونه که پاکستانی‌ها می‌گویند، ناشتا، در شهرهای مختلف متفاوت است. اما پای ثابت آن نان پراتا (pratha) است که شبیه نان تنوری‌های کوچک به سبک هندی‌ست. این نان اشتهابرانگیز را در کنار خورش کاری، سس‌های تند و پرادویه، چاتنی، کاری نخود و سیب‌زمینی سرو می‌شود. ادویه‌های پاکستانی به بوی خوش و فراوان معروفند و در این کاری حسابی خودنمایی می‌کنند.

صبحانه در هنگ کنگ؛ متفاوت و لذیذ

تنوع صبحانه‌ های دنیا

هیچ صبحی در هنگ کنگ آغاز نمی‌شود، مگر این‌که همراه یک فنجان چای و دیم سوم (dim sum) باشد. دیم سوم نوعی فینگر فود سنتی‌ست که اغلب در ظرف‌هایی از جنس بامبو سرو می‌کنند. در خمیر این فینگر فود، انواع سبزی‌ها یا گوشت قرار می‌دهند و با بخار می‌پزند. چای را فراموش نکنید.

صبحانه در هاوایی؛ سینی متنوع و خوش‌رنگ

تنوع صبحانه‌ های دنیا

اگر گذرتان به هاوایی بیفتند، تازه متوجه تنوع در صبحانه های دنیا می‌شوید. در بشقاب صبحانه هاوایی خوراکی‌های مختلفی سرو می‌کنند. صبحانه سنتی یا لوکو موکو (loco moco) معمولا نیمرو دارد. نوعی گوشت در آن پیدا می‌شود که ممکن است همبرگر یا سوسیس ویژه‌ی هاوایی باشد. این خوراکی‌ها را روی برنج می‌ریزند. اما این بشقاب بدون میوه‌های گرمسیری چیزی کم دارد. پاپایا در این منطقه فراوان است و به صبحانه هم راه پیدا کرده.

حالا که حرف از صبحانه شد، از کیک‌های خانگی کیک‌خونه سفارش دهید و صبحانه‌ی فردا را هیجان‌انگیز و متفاوت کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین