در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

همین‌طور که دمای هوا کم‌‌تر می‌شود، نیاز ما به لیوان چای و دمنوش داغ بیشتر خواهد بود. دمنوش های طبع گرم همانی هستند که به‌درد شب سرد و طولانی می‌خورند. ما هم در کیک‌خونه از دمنوش های طبع گرم برای‌تان نوشته‌ایم.

دمنوش

دمنوش های طبع گرم برای همه مناسبند. در این دوران کرونا، همه می‌خواهند سیستم ایمنی بدن‌شان را تقویت کنند. از طرفی در هوای سرد یک لیوان نوشیدنی داغ واقعا می‌چسبد. هوا زود تاریک می‌شود و بعضی‌ها دل‌شان می‌گیرد. باز هم دمنوش های طبع گرم به کمک می‌آیند.

شما دوست دارید انگشتان سردتان را دور کدام لیوان داغ گره بزنید؟ دمنوش زنجبیل؟ سیب و دارچین؟ زعفران؟ ببینید کدام را بیشتر دوست دارید.

دمنوش سیب و دارچین

دمنوش های طبع گرم

ترکیب سیب و دارچین پرطرفدار است. ما هم این ترکیب را به‌عنوان اولین پیشنهاد از دمنوش های طبع گرم انتخاب کرده‌ایم. چوب دارچین، تکه‌های سیب تازه یا خشک و کمی از ریشه چای روبیوس، لیوان مطبوعی به شما می‌دهد. می‌توانید این دمنوش را با عسل شیرین کنید یا در آن شیر داغ بریزید. بعضی از تحقیقات نشان داده دارچین ویژگی آنتی‌ اکسیدانی دارد و کلسترل را پایین می آورد. دارچین طبع گرم دارد و ترکیبش با سیب و چای روبیبوس خیلی عالی می‌شود. به چای روبیبوس، چای قرمز هم می‌گویند.

دمنوش کدو حلوایی و چای سفید

دمنوش های طبع گرم

کمتر خانه‌ی ایرانی پیدا می‌شود که یک قوطی چای سیاه در آن نباشد. اما همه با چای سفید آشنا نیستند. این چای را از شکوفه‌های چای تهیه می‌کنند و به همین دلیل نامش را چای سفید گذاشته‌اند. کافئین این چای پایین است و مزه‌ی خوبی دارد. مقدار بالای آنتی اکسیدان و طبع گرم این چای باعث شده آن را در فهرست دمنوش های طبع گرم بگذاریم. کافی‌ست یک قاشق از چای سفید را با دو تکه کدو حلوایی دم کنید و از مزه‌ی عالی آن لذت ببرید.

دمنوش زنجبیل و نعنا

دمنوش های طبع گرم

دنبال دمنوش بدون کافئین هستید؟ این یکی را امتحان کنید. دمنوش زنجبیل، نعنا و پرتقال طبع گرم دارد و خیلی خوش عطر است. می‌دانید که زنجبیل حسابی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. یک تکه زنجبیل تازه را با برگ نعنا در قوری بیندازید. پوست پرتقال را به آن اضافه کنید. خوب که دم کشید، با یک قاشق عسل سرو کنید. خواهید دید که چقدر دمنوش خوش‌بو و جذابی از آب درمی‌آید.

دمنوش به

دمنوش های طبع گرم

اگر تا امروز خیال می‌کردید به فقط به درد مربا می‌خورد، زمانش رسیده که دمنوش به را امتحان کنید. این دمنوش با به خشک بهتر می‌شود. پس دست به‌کار شوید و یک سینی به خشک به کمک شوفاژ یا شومینه آماده کنید. در فر هم می‌توانید به را خشک کنید.

حالا چند تکه به، یک تکه چوب دارچین و یک دانه هل توی قوری بیندازید. اگر نبات زعفرانی دارید، آن را هم در قوری جا دهید. ۲۰ دقیقه بعد یکی از جذاب‌ترین دمنوش های طبع گرم جلوی شماست.

دمنوش زنجبیل و میخک

دمنوش های طبع گرم

زنجبیل یکی از محبوب‌ترین و البته مفیدترین گیاهانی‌ست که با آن دمنوش های طبع گرم درست می‌کنند. پس تعجبی ندارد که دمنوش‌های متنوعی با آن به‌دست آید. این بار پای میخک درمیان است. ریشه‌ی زنجبیل، میخک، چوب دارچین و یک تکه پوست پرتقال را در لیوان دمنوش بیندازید. لیوان را پر از آب جوش کنید. بعد از یک ربع به آن یک قاشق عسل بزنید و لذتش را ببرید.

دمنوش هل و زعفران

دمنوش های طبع گرم

نمی‌شود از دمنوش های طبع گرم بگوییم و سراغ زعفران نرویم. این دمنوش را هم در قوری می‌توانید دم کنید و هم در لیوان دمنوش. یک چهارم قاشق چای‌خوری زعفران کافی‌ست. یک دانه هل، یک تکه چوب دارچین و دو عدد غنچه گل محمدی در قوری بریزید. اجازه دهید خوب دم بکشد. عطر زعفران که بلند شد،‌ می‌توانید آن را با یک قاشق مرباخوری عسل، یا تکه‌ای نبات سرو کنید. این ترکیب آن‌قدر خوش‌مزه‌ است که حتما دوباره سراغش می‌روید.

دمنوش گل‌ گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان را با ویژگی آرامش‌بخشی‌اش می‌شناسیم. ویتامین سی و بی دارد و استرس را کم می‌کند. طبع این گیاه گرم است و وقتی با لیمو عمانی دم می‌شود، مزه‌ی به‌یاد ماندنی پیدا می‌کند. سه قاشق گل گاو زبان تر و تازه و یک عدد لیمو عمانی برای یک قوری کافی به‌نظر می‌رسد. حدود ۸ دقیقه دم می‌کشد. می‌توانید نبات ر از ابتدا در قوری بیندازید. یا بعد به فنجان نبات یا عسل اضافه کنید. این دمنوش را تازه مصرف کنید.

ما که می‌گوییم هیچ‌کدام از این دمنوش های طبع گرم را بدون کیک یا کوکی کیک‌خونه نخورید‌! همین الان دست به‌کار شوید و یک برش کیک لذیذ سفارش دهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین