در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

یکی از خوراکی‌های هیجان‌انگیز رژیمی، کیک شکلاتی دیابتی است. حتا اگر باید درمورد مصرف بعضی از مواد غذایی احتیاط کنید،‌ باز هم می‌توانید سراغ کیک شکلاتی دیابتی بروید.

کیک دیابتی

پیشنهاد امروز ما، کیک شکلاتی دیابتی برای افرادی‌ست که باید مراقب قند خون باشند. درست است که در همه‌ی رسپی‌های کیک، آرد و شکر وجود دارد. اما اگر مجموع کربوهیدرات و قند روزانه را کنترل کنیم، مشکل حل می‌شود.

خوشبختانه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که آشپزهای خلاق، رژیم‌ها و رسپی‌های جذاب و سازگار با دیابت طراحی کرده‌اند. اگر تعادل را در دریافت مواد غذایی روزانه رعایت کنیم، می‌توانیم رژیم خوراکی متنوعی داشته باشیم. کسانی که با دیابت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌توانند گاهی سراغ دسر سالم و دلربا بیایند. ما دو رسپی برای درست کردن کیک شکلاتی دیابتی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مواد لازم برای کیک شکلاتی دیابتی شماره ۱

کیک شکلاتی دیابتی

آرد سلف ریزینگ ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
ماگارین کم‌چرب ۱۰۰ گرم
تخم‌مرغ متوسط ۲ عدد
شیر نیم‌‌چرب ۲ قاشق
پودر شیرین‌کننده بدون گلوکز ۵۰ گرم

 

طرز تهیه کیک دیابتی چگونه است؟کیک شکلاتی دیابتی

هر دستور کیکی را که انتخاب کنید، گام اولش یکی‌ست. روشن کردن فر!‌ فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. در فاصله‌ی آماده شدن مایه‌ی کیک، حسابی گرم و آماده می‌شود.

حالا قالب‌تان را آماده کنید. کف و دیواره‌ی آن را چرب کنید و کمی آرد الک‌شده در آن بپاشید. شاید هم بخواهید از کاغذ شیرینی‌پزی استفاده کنید.

کاسه‌ی بزرگ بردارید. تخم‌مرغ‌ها را دانه به دانه در آن بشکنید. لازم است تخم‌مرغ‌ها به دمای اتاق رسیده باشند. مارگارین را اضافه کنید. ماگارین کم‌چرب، جایگزین خوبی برای شکر به‌حساب می‌آید. شیر را فراموش نکنید.

آرد سلف ریزینگ را چطور درست کنیم؟

کیک شکلاتی دیابتی

در ظرف دیگری پودر کاکائو را با آرد قاتی کنید. پیدا کردن آرد سلف ریزینگ کار ساده‌ای نیست. اما درست کردنش کاری ندارد. کافی‌ست برای هر پیمانه آرد، یک و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک بریزید و مخلوط کنید. این از آرد سلف ریزینگ شما. سپس پودر شیرین‌کننده بزنید. این پودر گلوکز ندارد و برای افرادی که نگران دیابت هستند، مناسب است. شیرین‌کننده‌ای مثل سورالوز کاندرل را در بازار پیدا می‌کنید. توجه کنید که پودر کاکائو بدون شکر باشد.

زمانی که آرد را اضافه می‌کنید، زیاد به‌هم نزنید. همین که مواد با لیسک قاتی و یک‌دست شدند، مایه کیک آماده است.

مدت پخت کیک شکلاتی دیابتی زیاد نیست. اگر دمای فر شما استاندارد باشد،‌ حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌پزد. با فرو کردن خلال دندان در وسط کیک می‌فهمید کیک آماده شده یا نه. رازش این است که مایه‌ی کیک به خلال نچسبد.

مواد لازم برای کیک شکلاتی دیابتی شماره ۲کیک شکلاتی دیابتی

روغن مایع گیاهی یا مارگارین  ۱ پیمانه
تخم‌مرغ ۳ عدد
ماست نصف پیمانه
شکر قهوه‌ای ۲۰۰ گرم
آرد ۱ و نیم پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای‌خوری

 

مثل دستور قبلی،‌ اول فر را روشن می‌کنید. قالب را هم که چرب کردید، سراغ تخم‌مرغ‌ها بروید. آنها را با وانیل خوب مخلوط کنید. زمانی‌که رنگ آن کرم شد، شکر قهوه‌ای را اضافه می‌کنید. می‌توانید به‌جای شکر قهوه‌ای از ۵۰ گرم پودر شیرین‌کننده بدون گلوکز استفاده کنید. حسابی شکر را هم بزنید.

حالا نوبت ماست و روغن می‌رسد. ممکن است بخواهید به‌جای روغن از مارگارین کم‌چرب استفاده کنید که با شرایط دیابت، سازگارتر است.

زمانی‌که مایه‌ کیک یک‌دست شد، نوبت آرد، بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو می‌رسد. هر سه را در ظرف جداگانه‌ای الک و قاتی می‌کنید. بعد به مایه کیک اضافه می‌شوند. دیگر نیازی به همزن برقی نیست. لیسک به‌تنهایی از پس قاتی کردن آرد برمی‌آید. زمانی که دیدید هیچ گلوله‌ی آردی باقی نمانده و مخلوط یک‌دست شده، لیسک را کنار بگذارید.

مایه را در قالب کیک بریزید. چند ضربه به قالب بزنید تا هوای اضافه آن بیرون بیاید. حالا راهی فر می‌شود. حدود ۲۵ دقیقه‌ی بعد، کیک پخته و بوی آسمانی‌اش در خانه پیچیده.

کیک که از فر بیرون می‌آید، حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم دارد تا کمی خنک شود. بعد می‌توانید آن را از قالب جدا کنید. در این فاصله چای هم دم کشیده. چه چیزی بهتر از یک فنجان چای یا دمنوش و برشی از کیک خوش‌بو؟

امروز چه کیکی دل‌تان می‌خواهد؟ دبل چاکلت؟ پرتقال یا آناناس؟ شاید هم پای دهان‌تان را آب بیندازد. کیک‌خونه همیشه به این می‌نازد که کیک‌ وشیرینی‌هایش روزپخت هستند. اصلا خرید آنلاین کیک از ما، مزه‌ی دیگری دارد! می‌گویید نه، امتحان کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین