در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

راز تازه نگه داشتن کیک را برای آنهایی که میهمانی‌شان تازه تمام شده است، برملا می‌کنیم. آنها که با حجم انبوهی از کیک‌ها و شیرینی‌هایی که میهمانان هدیه آورده‌اند رو به رو شده‌اند. راز تازه نگه داشتن کیک برای شما هم مهم و جالب است؟ این پست مخصوص شماست.

راز تازه نگه داشتن کیک

کهنه شدن کیک چاره دارد؟

اصلا راهی برای تازه نگه داشتن کیک‌های خریداری شده و کیک‌هایی که خودمان پخته‌ایم وجود دارد؟ بله... با چند ترفند ساده که در ادامه به آنها می‌پردازیم کیک‌هایمان را برای چند روز و یا حتی یک ماه تازه نگه می‌داریم. اما خوب، کیک‌ها هم برای خودشان ادا و اطواری دارند و هر کیکی آداب خودش را می‌پسندد. پس داستان هر کدام را جداگانه پی می‌گیریم.

کیک‌های کیکِ‌خونه تازه می‌مانند؟

کیک‌های کیکِ‌خونه همیشه همان روزی که شما سفارش‌شان می‌دهید، پخته می‌شوند، پس با خیال راحت می‌توانید تا چند روزی روی تازگی‌شان حساب کنید. دمای آشپزخانه را بیشتر از یخچال دوست دارند و همان جعبه خودشان کفایت می‌کند. اما اگر آشپزخانه حسابی گرم شده است، از ظروف دربسته استفاده کنید و در یخچال نگه داریشان کنید.

هر وقت هم خواستید نوش جانشان کنید، پانزده دقیقه قبل بگذارید به دمای محیط برسند، حتی می‌توانید دوباره گرمشان کنید، انگار که همین الان از فر درآمده‌اند. نوش جانتان.

کیک‌های کیکِ‌خونه همیشه تازه‌اند. می‌توانید به راحتی امتحان کنید. اینجا سفارش دهید.

راز تازه نگه داشتن کیک

قانونی طلایی برای تازه نگه داشتن کیک

به طور کلی همه کیک‌ها در دمای اتاق می‌توانند تا چند روزی خودشان را حفظ کنند و تازه بمانند. یعنی طی این چند روز نیازی به منت‌کشی از یخچال ندارند تا طرواتشان با آنها بماند. اما اگر محیطی که برای اقامت آنها در نظر گرفته‌اید بیش از حد گرم است، لطفا همین الان مذاکره با یخچال را شروع کنید.

گرما ممکن است‌بخش خامه‌ای کیک‌ها را آب کند و ‌بخش اسفنجی در تماس با هوای گرم خشک و ناخوشایند شود.

کیک تازه می‌خواهید؟ بپزید اما تزیین نکنید

کیک‌هایی را که پخته‌اید اما هنوز تزیین نکرده‌اید، به راحتی می‌تواند تازه نگه دارید. بعضی افراد برای استفاده بهینه از وقت‌شان کیک اسفنجی را می‌پزند و آماده نگه می‌دارند تا در روز موعود با صرف زمانی اندک تزیینش کنند و سرو کنند.

زمان پخت کیک که به انتها رسید، بگذارید حدود پنج دقیقه‌ای در فر بماند و با خودش خلوت کند. آرام که شد روی پنجره خنک‌کننده و یا سطحی که باعث شود به همه قسمت‌هایش هوا برسد قرار دهید.

اگر کیک را زود از فر در بیاورید، خمیر می‌شود و یا کناره‌هایش به سمت داخل می‌رود.

حالا کیک را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و یا با سلفون بپوشاندیش، هوا گیری را فراموش نکنید. در مرحله آخر هم در یخچال قرارش دهید و مطمئن باشید تا سه روز تازه می‌ماند. آخ یادمان رفت درباره ظرف دربسته بگوییم، اگر دوست ندارید کیک‌تان بوی تمام مواد غذایی درون یخچال را به خودش نگیرد حتما از ظروف در بسته استفاده کنید.

راز تازه نگه داشتن کیک

تازگی کیک‌تان را تا یک ماه ضمانت کنید

اگر می‌خواهید کیک اسفنجی‌تان را برای زمانی طولانی مثلا یک ماه، تازه نگه دارید، قطعا به کمک فریزر نیاز دارید، حواستان باشد به هیچ وجه کیک را برش ندهید. کیک را در فویل آلومینیومی نازکی بپیچید و بعد درون کیسه پلاستیکی قرار دهید، دقت کنید، کیک به هیچ وجه با هوا در تماس نباشد.

اما باید نکته‌ای را هم خدمت‌تان عرض کنیم، گزارشاتی مبنی بر خطرناک بودن آلومینیوم برسلامت انسان وجود دارد، شاید بهتر باشد جایگزین دیگری برایش پیدا کنیم.

اگر دلتان می‌خواهد همیشه کیک تازه نوش جان کنید و از سایز بزرگ کیک‌ها می‌ترسید. سایزهای کوچکتر کیک‌های کیکِ‌خونه را سفارش دهید.

کیک خامه‌ای را هم می‌توان تازه نگه داشت؟

اگر کیک خامه شما برش نخورده باشد کارتان راحت‌تر است. از ظروف دربسته استفاده کنید و در یخچال نگهداریش کنید. اگر هم برش زدید، ‌بخش‌های برش خورده را با سلفون بپوشانید تا در تماس با هوا خشک نشود.

هنگام سرو کردن کیک، صبوری به خرج دهید، برداشتن سلفون به طور ناگهانی بخشی از تزیینات کیک را به باد می‌دهد.

کیک خامه‌ای تزیین شده را اگر خواستید در فریزر نگه داری کنید باید قید تزییناتش را بزنید. با چاقو یا پالت تزیینات را بردارید و بعد در فریزر قرارش دهید.

کیک میوه‌ای را چه طور تازه نگه داریم؟

کیک جذابی یا یک دنیا میوه‌های تازه و رنگارنگ دارید؟ دلتان می‌خواهد تازه بماند؟ کاری ندارد... چند تکه سیب کنار کیک بگذارید و د ریخچال قرار دهید.

راز تازه نگه داشتن کیک

برای تازه ماندن کیک فوندانت چه کنیم؟

فوندانت در تماس با هوا خشک و بدمزه می‌شود. کیک را به طور کامل بپوشانید و در یخچال نگه دارید.

کیک‌های خانگی تازه می‌خواهیم

برای تازه نگه داشتن کیک‌های خانگی روی دمای محیط حساب کنید، دمای یخچال کیفیت‌شان را پایین می‌آورند. اما در هر صورت ظروف دربسته و محیط خنک به کارشان می‌آید.

اگر هم مقداری از کیک را نوش جان کرده‌اید و به فکر باقی مانده آن هستید، در ظرف دربسته تکه‌ای نان را آب بزنید و در یخچال نگه داریش کنید.

وبلاگ کیکِ‌خونه دنیایی ساخته است از ترفندهایی که به کار عاشقان پخت کیک و شیرینی می‌آید. اگر به ما سر زدید، حتما با نظرات‌تان دلگرم‌مان کنید.

 

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین