در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کیک های مدرن طرفدار زیادی دارند. خیلی‌ها طراحی‌های کلاسیک را خسته‌کننده می‌دانند و ترجیح می‌دهند در مناسبت‌ها، از کیک‌ های مدرن بهره ببرند.

کیک های مدرن خوراکی عجیب و غریبی نیستند. همچنان از موادی مثل آرد، شکر، تخم‌مرغ و بیکینگ‌پودر درست می‌شوند. اغلب آنها کیک اسفنجی ساده هستند. اما یک تفاوت مهم دارند،‌تزئین.

تزئین کیک هم مانند هر کار هنری دیگری، می‌تواند سیک‌های مختلفی داشته باشد. حال‌وهوای مدرن طراحی کیک خیلی‌ها را جذب کرده. شکل‌های هندسی، ترکیب رنگ مونوکروم و مینیمالیسم راه‌شان را به طراحی و تزئین کیک باز کردند.

رنگ در کیک های مدرن

کیک های مدرن

در کیک مدرن، دیگر خبری از گل‌های قرمز و صورتی خامه‌ای نیست. پای کیک‌ مونوکروم و دو رنگ زیاد به جشن عروسی و تولد باز شده.  اکنون دیگر جای تعجبی ندارد اگر کیک عروسی طلایی تک‌رنگ باشد و هیچ تزئین خاصی روی آن نبینیم. گذشته از طلایی، کیک نقره‌ای از محبوب‌های مونوکروم است.

می‌رسیم به کیک تماما سفید که یکی از ترندهای چند سال گذشته بوده است. به‌نظر می‌رسد سفید همیشه و همچنان طرفدار دارد، به‌ویژه برای جشن‌های عروسی. با انتخاب کیک مونوکروم سفید، حال و هوای مدرن به عکس‌ها می‌دهند.

شاید دویست سال پیش تصور کیک مشکی یا سفید و مشکی سخت بود. ولی در کیک‌ های مدرن هیچ چیز غیر ممکن نیست. می‌شود با ترکیب این دو رنگ، طرحی شبیه مرمر ایجاد کرد که خیلی مدرن به‌نظر خواهد رسید.

رنگ‌های پاستلی زیاد استفاده می‌شوند. به‌ویژه در کیک‌های تولد و تابستانی. ترکیب رنگ‌هایی مثل صورتی روشن، آبی روشن، یاسی و سفید. این نکته را هم نباید فراموش کرد که رنگ سال موسسه پنتون در انتخاب تم و رنگ کیک عروسی و بعضی جشن‌های دیگر اثر زیادی دارد. همان‌طور که احتمالا شنیده‌اید، رنگ سال ۲۰۲۱ خاکستری روشن و زرد لیمویی‌ست. اگر چنین رنگ‌هایی را در انتخاب کیک ببینیم، هیچ نباید تعجب کنیم.

تزئین در کیک های مدرن

کیک های مدرن

با فوندانت یا خامه می‌شود شیک‌ترین کیک‌های کلاسیک را ساخت. اما زمانی که سخن از کیک های مدرن باشد، تزئین هم حال‌وهوای تازه‌ای پیدا می‌کند. نقش انتخاب‌های غیرخوراکی در تزئین کیک را نباید دست‌کم گرفت. انواع گل‌های خشک و طبیعی ممکن است در تزئین کیک به‌کار روند. با گندم حس بهار را نشان می‌دهیم و با گل پنبه، برف و زمستان را تداعی می‌کنیم.

میوه‌های خوراکی و غیرخوراکی گزینه‌‌ی بعدی هستند. در تزئین کیک های مدرن، از میوه‌ی برش نخورده مثل مرکبات و ازگیل یا میوه‌های خرد شده  مثل انار و انواع توت بهره می‌بریم. اما به‌نظر می‌رسد استفاده از میوه در کیک عروسی مدرن خیلی محدود باشد. میوه‌های غیرخوراکی مثل کاج را نباید فراموش کرد. در بعضی از تزئین‌ها هم از شکل طبیعی مواد کمک می‌گیریم، مثل چوب دارچین یا دانه‌ی قهوه‌ی آسیاب‌نشده. اما این را هم بگوییم که تزئین مونوکروم و از جنس فراستیگ کیک متداول‌تر است.

نقش طرح‌های هندسی

کیک مدرن

استفاده از طرح‌های هندسی در طراحی داخلی و طراحی پوشاک حس مدرنیته می‌دهد. کیک های مدرن هم استثنا نیستند. بعضی از طراحان کیک با استفاده از قالب‌های متنوع، ترکیب جذابی از چند کیک گرد و چهارگوش می‌سازند. بعضی دیگر در تزئین کیک از شکل‌های هندسی کمک می‌گیرند.

کیکی که در عکس می‌بینید بی‌شباهت به هنر چیدمان یا همان اینستالیشن آرت نیست! این کیک اثر یک هنرمند روسی به نام تورتیک آنوشکا (Tortik Annuchka) است. یکی دیگر از کیک‌هایش را ببینید.

کیک مدرن

این طراح کیک بسیار خلاق است و فالوورهای زیادی به پیج اینستاگرام او علاقه‌مند هستند.

کیک عریان

کیک روستیک

یکی دیگر از ترندهای کیک مدرن، کیک عریان یا Naked است. این مدل کیک در ایران هم محبوب است. در کیک عریان لایه‌ی خیلی نازکی از فراستینگ می‌بینیم. در بعضی از بخش‌های کیک همین لایه‌ی نازک هم ناپدید می‌شود. این دسته از کیک‌ها بیشتر در دسته‌ی کیک‌های سبک روستیک قرار می‌گیرند، چراکه با گل طبیعی، برگ، شاخه‌های نازک و خوراکی‌های طبیعی مثل دانه‌ی قهوه تزئین می‌شوند.

کیک‌های غافلگیرکننده

کیک های مدرن

یکی از اتفاق‌های خوبی که طراحی کیک های مدرن می‌افتد، غافلگیر کردن ماست! شاید ذهن ما توقع دیدن یک کیک صاف و خامه‌ای را داشته باشد. بعد ناگهان با هنری شیک و مدرن روبه‌رو می‌شویم که دل‌مان نمی‌آید چاقو در آن فرو کنیم. مثل همین کیکی که می‌بینید. این کیک را موسسه کیک عروسی در آمریکا برای جشن عروسی طراحی کرده. می‌توانیم کمی رویاپردازی کنیم و حدس بزنیم دکور عروسی و لباس عروس چقدر مدرن و خاص طراحی شده‌اند!

ما که از دیدن این کیک‌های جذاب سیر نمی‌شویم، شما را نمی‌دانیم! مانند این کیک که موردعلاقه‌ی افرادی‌ست که سبک صنعتی را می‌پسندند.

کیک های مدرن

یا این کیک که هنرمندی استرالیایی طراحی کرده. افرادی جذب آن می‌شوند که سلیقه‌ی مدرنی دارند اما در عین‌حال، کیک خوش آب‌ورنگ می‌پسندند.

کیک های مدرن

می‌توانید خواندن این مقاله‌ی خوش‌مزه را با سفارش کیک خوش‌مزه از کیک‌خونه به پایان ببرید.

کیک‌های ما روزانه و تازه پخته می‌شوند. هر کسی امتحان کرده، انگشت‌هایش را از دست داده. شما مراقب انگشت‌‌تان باشید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین