در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه تارت سیب را با توجه به رسپی فرانسوی برایتان آماده کرده‌ایم. دسری خوشمزه، فانتزی، شیک و سالم که می‌تواند زینت‌بخش میهمانی‌هایتان شود. طرز تهیه تارت سیب را با هم پیش می‌بریم.

طرز تهیه تارت سیب

 

اول کمی با تارت آشنا شویم

تارت عزیز، نوعی شیرینی‌ست که با مواد مختلفی‌ بخش میانیش پر می‌شود، یعنی یک‌ بخش خمیری زیرین دارد و رویش با انواع و اقسام فیلینگ‌ها پر می‌شود. روی فیلینگ‌ها معمولا پوشیده نمی‌شود. تارت‌ها ممکن است با مواد شیرین و یا شور و نمکی پُر شوند.

تارت های امروزی معمولا شیرین هستند و از خمیر کاسترد در تهیه آنها استفاده می‌شود.

رسپی‌های مختلفی در سراسر جهان برای تارت وجود دارد، بچه معروف تارت‌ها تارت سیب است که امروز در کیک خونه قرعه به نامش افتاده است.

از تونس چه می‌دانید؟ شهر قشنگی است؟ مقصد بسیاری از گردشگران است، می‌توایند برای شناختنش با پای تونسی شروع کنید و از اینجا سفارش دهید.

چند نفر؟ چند دقیقه؟

طرز تهیه تارت سیب بسیار ساده است، آماده‌سازی موادش سی دقیقه زمان میبرد و شصت دقیقه هم احتیاج دارد تا بپزد.

این میزان موادی که اعلام می‌کنیم به اندازه هشت نفر تارت خوشمزه فراهم می‌کند.

طرز تهیه تارت سیب

 

تارت سیب به چه موادی نیاز دارد؟

آرد سفید ۱ و ۱/۲ پیمانه
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری
شکر سفید ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱۷۰ گرم
آب یخ ۱/۴ پیمانه
بخش میانی  
سیب ۳ عدد بزرگ
شکر ۱/۳ پیمانه
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
کره ذوب شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۸ قاشق چای‌خوری
بخش رومال  
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
شکر قهوه‌ای ۲ قاشق غذاخوری
شربت زردآلو ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)

 

خمیر تارت سیب اصل ماجراست

برای درست کردن خمیر تارت می‌توانید از یک غذاساز که تیغه فلزی دارد استفاده کنید. ابتدا آرد سفید، نمک و شکر را داخل دستگاه بریزید و مخلوط کنید.

سپس تکه‌های کره سرد را اضافه کرده و ۵ ثانیه دستگاه را روشن کنید و هم بزنید تا کره به اندازه نخود خرد شود و با سایر مواد مخلوط شود. در ادامه آب یخ را داخل غذا ساز بریزید و ۵ ثانیه دیگر آن را روشن کنید در حدی که خمیر مرطوب شود.

طرز تهیه تارت سیب

 

تارت سیب اول یک توپ منسجم بوده است

مواد تارت که آماده کرده‌اید را به آرامی به میز کارتان منتقل کنید و چند دقیقه ورز دهید تا به شکل یک توپ منسجم و جمع شود. خمیر تارت را به شکل یک دیسک گرد پهن کنید. روی سطح کار و همچنین روی خمیر را مجدد آرد پاشی کنید.

سپس با کمک وردنه خمیر را به شکل یک دایره به قطر ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر باز کنید. اگر حس می‌کنید خمیر به سطح کار یا وردنه می‌چسبد می‌توانید مجدد آرد روی آن بپاشید.

تا زمانی که مواد میانی تارت را آماده می‌کنید خمیر را روی کاغذ روغنی گذاشته و داخل یخچال بگذارید.

از سیر تا پیاز داستان پای را اینجا بخوانید.

سیب‌ها را برای حضور در میهمانی تارت آماده کنید.

شما نیاز به چهار پیمانه سیب خرد شده  برای تارت دارید. دست به کار شوید، سیب‌ها را بشویید، پوست بگیرید، هسته‌هایشان را جدا کنید و به تکه‌هایی به ضخامت سه میلی‌متر برش بزنید. همه سیب‌های برش زده را داخل ظرف بزرگی بریزید، شکر، عصاره وانیل، دارچین، کره ذوب شده و نمک را اضافه کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

خمیر تارت به دیدار سینی فر می‌رود

خمیر را از داخل یخچال در بیاورید و با کاغذ روغنی روی سطح کار بگذارید. با وردنه خمیر را به شکل دایره‌ای به ضخامت ۳ میلیمتر و قطر حدودا ۳۵ سانت پهن کنید. بهتر است لبه‌های خمیر کمی ناهموار باشد. خمیر را به همراه کاغذ روغنی به سینی فر منتقل کنید. ۱ قاشق غذاخوری آرد را به طور مساوی روی خمیر تارت بپاشید.

طرز تهیه تارت سیب

 

سیب‌ها و خمیر تارت را به هم برسانید

برش‌های سیب را روی هم بگذارید و به شکل دایره‌های متحدالمرکز به فاصله ۸ سانت از لبه خمیر قرار دهید. خیلی در چیدن سیب‌ها وسواس به خرج ندهید و اجازه ندهید خمیر خیلی گرم شود. چیدن سیب‌ها به هر شکل تاثیر چندانی در نتیجه ندارد. اکنون لبه‌های خمیر را روی سیب‌ها برگردانید و به هم بچسبانید. هر طور که دوست دارید به آن فرم دهید و چین ایجاد کنید.

نوبت رومال است

داخل کاسه کوچکی تخم‌مرغ را کاملا هم بزنید و به کمک یک فرچه روی خمیر تارت بمالید. نیمی از شکر قهوه‌ای را روی خمیرهای لبه تارت و نصف دیگر آن را روی سیب‌ها بپاشید. سپس تارت را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

سیب نازک و طلایی نشانه است

در این مدت فر را روشن کنید تا گرم شود سپس تارت را به مدت ۵۵ تا ۶۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا بپزد. معمولا زمانی که سیب‌ها نازک شده و طلایی رنگ شوند تارت پخته است. پس از آماده شدن تارت، آن را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

شربت بار اختیاری و اجباری است

اگر از طعم شیرین شربت بار خوشتان می‌آید با برس آشپزی روی سیب‌های تارت بمالید. بگذارید تارت کمی خنک شود و بعد شربت باز را بمالید. می‌توانید شهد مربای زردآلو را با یک تا دو قاشق آب مخلوط کنید و برای بیست ثانیه داخل ماکروفر گرم کنید تا حباب دار شود و به جای شربت بار استفاده کنید.

تارت سیب را برش دهید

برای انتقال تارت از سینی فر به صفحه برش‌تان از دو کف‌گیر بزرگ استفاده کنید، به آرامی منتقلش کنید تا نشکند، تارت را برش دهید و بگذارید خنک شود.

تیم کیک‌خونه، همیشه مشتاق به شنیدن نظرات شماست، در‌بخش وبلاگ برایمان بنویسید، می‌خوانیم و در راستای رضایت شما قدم بر می‌داریم.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین