در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه شمع ژله ای راحت و جذاب است. خیلی ساده می‌توانید آن را در خانه درست کنید. اگر شمع سازی را دوست دارید، طرز تهیه شمع ژله ای را هم یاد بگیرید.

یاد گرفتن طرز تهیه شمع ژله‌ ای برای افرادی که عاشق شمع هستند، فرصت خوبی‌ست. شمع ژله‌ای شیک و رویایی به‌نظر می‌رسد. وسیله دکوراتیو ارزان، اما قشنگی‌‌ست. زمانی که خودتان در خانه شمع ژله ای درست کنید، ارزش آن چند برابر می‌شود.

این شمع‌های شفاف را با وسایل تزئینی گوناگونی می‌توانید قشنگ کنید. با چند صدف و ماهی، تم دریایی درست می‌شود. با چند شاخه گل، حس طبیعت را به اتاق می‌آورد. مروارید حال‌وهوای لوکسی به نشیمن اضافه می‌کند. شمع ساده و تک‌رنگ در هماهنگی با دکوراسیون اتاق، جذابیت خودش را دارد. گذشته از جلوه‌ای که به خانه‌ی خودتان می‌دهد، کادوی ویژه‌ای هم به‌حساب می‌آید.

هر کار هنری که با دست‌ خودتان ساخته‌اید، فوق‌العاده ارزشمند است. این شمع ژله ای برای عزیزان‌تان بهترین کادو می‌شود. خلاصه طرز تهیه شمع ژله ای را که بدانید، کارهای زیادی از دست‌تان برمي‌آید. قبلا برای‌تان آموزش شمع سازی را نوشته‌ایم و درست کردن شمع‌های ساده را تعریف کرده‌ایم. حالا ببینید برای ساخت شمع ژله ای چه وسایلی لازم دارید.

وسایل لازم برای تهیه شمع ژله ای کدامند؟

تهیه شمع ژله ای

همه‌ی این وسایل را می‌توانید از فروشگاه‌هایی که لوازم شمع سازی می‌فروشند، تهیه کنید. درصورتی‌که شمع رنگی و معطر دوست دارید،‌ رنگ مخصوص شمع و عطر شمع بخرید.

  • پارافین یا موم ژله ای
  • فتیله
  • هر وسیله‌ی تزئینی که دوست دارید،‌ مثل صدف و سنگ‌ریزه
  • هر ظرفی که بتوانید در آن پارافین را آب کنید
  • دماسنجی که خیال‌تان را از دمای پارافین راحت کند

با پارافین چه کار کنیم؟

تهیه شمع ژله ای

پارافین ژلی را در ظرفی می‌ریزید و روی حرارت خیلی ملایم می‌گذارید. دماسنج این‌جا به کارتان می‌آید. دمای پارافین نباید از ۱۰۰ درجه بالاتر رود. زمانی که به این دما رسید،‌ سریع از روی حرارت بردارید.

نوبت فتیله است

زمانی که فتیله را در ژل پارافینی آب شده می‌گذارید، هوای اضافه‌اش از بین می‌رود. قد فتیله باید دو برابر بلندی ظرف باشد. حتما دیده‌اید که فتیله درست وسط شمع قرار می‌گیرد. معمولا یک گردی فلزی به ته فتیله وصل می‌کنند که سنگین شود و ته ظرف بماند.

کف ظرف شمع را با سنگ‌ریزه بپوشانید. به این ترتیب گردی فلزی هم از جلوی چشم محو می‌شود. می‌توانید به‌جای سنگ‌ریزه، گل خشک، مروارید یا هر چیز دیگری بریزید. صدف، ماهی، پرنده یا هر شکل دیگری شمع را تزئین و جذاب می‌کند. یادتان باشد آنها را به پارافین آغشته کنید. سرد که شدند، در ظرف بچینید.

حالا سر آن را به سیخ چوبی یا مداد گره بزنید. با چوب بستنی هم می‌توانید آن را ثابت نگه دارید. به این ترتیب که روی چوب بستنی برش بزنید و نخ فتیله را در شکاف آن جا دهید. حالا ظرف را گرم کنید. بهترین دما برای ظرف شمع، حدود ۷۰ درجه سانتیگراد است.

آستین‌ها را بالا بزنید

تهیه شمع ژله ای

حالا که ظرف آماده است و پارافین هم حاضر، زمان عمل است. پارافین دو دقیقه زمان لازم دارد تا کمی خنک شود. بعد آن را کم‌کم در ظرف بریزید. حوصله کنید که اصلا جای عجله نیست. این را هم بگوییم که کار کردن با پارافین دقت زیادی می‌خواهد. ممکن است دست شما را بسوزاند. پس چهارچشمی از خودتان مراقبت کنید.

دوست دارید تزئین شمع در آن شناور باشد؟ به اشیایی که انتخاب کرده‌‌اید، نخ ببندید. همان‌طور که سر فتیله را با چوب بستنی مهار می‌کنید، سر نخ اشیا را هم در جایی که می‌خواهید قرار دهید.

با حباب یا بدون حباب؟

 

حالا زمانی‌ست که باید تصمیم‌تان را بگیرید! می‌خواهید شمع ژله ای با حباب درست کنید یا بدون حباب؟ اگر ترجیح می‌دهید شمع بدون حباب باشد، باید آن را کم‌کم در ظرف بریزید، اما سریع سرد کنید. یک راهش این است که ظرف شمع را در یخچال بگذارید. به این ترتیب شمع ژله ای بدون حباب درست می‌کنید.

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند شمع ژله ای با حباب تهیه کنند. به‌ویژه اگر تم دریایی درست کنید، کمی حباب به آن حال و هوای جذابی می‌بخشد. در این صورت باید شمع را در آفتاب بگذارید و چند ساعتی منتظر بمانید. شمع کم‌کم سرد می‌شود و در آن حباب شکل می‌گیرد. البته اگر ترجیح می‌دهید تعداد حباب‌ها خیلی هم زیاد نشود، باحوصله پارافین را بریزید.

حالا که طرز تهیه شمع ژله ای را یاد گرفتید و برای خودتان درست کردید، چه چیزی می‌چسبد؟ لیوانی قهوه و برشی از کیک‌های محشر کیک‌خونه!

کیک‌خونه برای سلیقه‌های مختلف،‌ مزه‌های متخلفی پیشنهاد می‌کند. می‌توانید آنلاین کیک بخرید و لذتش را ببرید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین