در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

ماکارون از دسته شیرینی‌های شیک و خوش‌مزه به‌حساب می‌آید. شاید طرز تهیه ماکارون پیچیده به‌نظر بیاید، اما با رسپی ما، کارتان راحت است. طرز تهیه ماکارون را یاد بگیرید و برای تزئین کیک، مهمانی و عصرانه لذتش را ببرید.

طرز تهیه‌ ماکارون دو مرحله دارد. یکی خود ماکارون‌ها و دیگری فیلینگ آن. خیلی‌ها از این شیرینی برای تزئین کیک و سابله‌های عددی بهره می‌برند. یک ظرف ماکارون هدیه‌ی جذابی به‌نظر می‌رسد. و از همه‌ی این‌ها بهتر زمانی‌ست که عصر می‌شود و ما با چند ماگ قهوه دور میز می‌نشینیم و ماکارون می‌خوریم.

ماکارون چیست؟

طرز تهیه‌ ماکارون

شیرینی ماکارون به لطیفه‌ی سنتی ما خیلی شبیه است. این شیرینی فرانسوی از سفیده‌ی تخم‌مرغ، پودر بادام و شکر تهیه می‌شود. توی ماکارون را با باتر کریم، کاناش یا فیلینگ‌های دیگر پر می‌کنند. درواقع داخل شیرینی خیلی نرم‌تر از بیرونش است. بافت این شیرینی سبک است و مزه‌ی آسمانی دارد.

مواد لازم برای تهیه ماکارون

سفیده تخم‌مرغ ۱۰۰ گرم - سفیده ۳ عدد تخم‌مرغ
پودر بادام ۱۴۰ گرم – ۱ و ۲/۱ پیمانه
شکر دانه ریز ۹۰ گرم- ۲/۱ پیمانه
پودر قند ۱۳۰ گرم- ۱ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری – ۵ میلی‌لیتر
کرم تارتار ۴/۱ قاشق چای‌خوری

۱- طرز تهیه ماکارون

طرز تهیه‌ ماکارون

طرز تهیه ماکارون به این ترتیب است که اول شکر و پودر بادام را در کاسه‌ای الک می‌کنیم. پودر بادام را می‌توانیم با آسیاب کردن بادام‌ها و الک آن تهیه کنیم. اگر درشت باشد، غذاساز به کمک‌مان می‌آید. خوب که پودر شد، الک می‌کنیم.

بهتر است از روز قبل سفیده‌ را در ظرف شیشه‌ای دردار بریزیم و در یخچال نگه داریم. اما پیش از شروع به پختن ماکارون، آنها را در دمای اتاق قرار می‌دهیم. قرار نیست زیادی سرد باشند. حالا کاسه‌ی بزرگتری لازم داریم.

با همزن برقی سفیده تخم‌مرغ را می‌زنیم. زمانی که به شکل فوم درآمد، آماده شده. کرم تارتار را اضافه می‌کنیم.

۲- مایه را رنگی می‌کنیم

طرز تهیه‌ ماکارون

مرحله‌ی بعدی، نوبت شکر است. شکر را باید خیلی آرام و باحوصله به مخلوط اضافه کنیم. اگر دل‌مان ماکارون رنگی بخواهد، زمان مناسبی برای اضافه کردن رنگ خوراکی‌ست. عصاره وانیل می‌ریزیم و همچنان هم می‌زنیم.

ترکیب پودر بادام و شکر را به مواد اضافه می‌کنیم. این مخلوط باید خوب ترکیب شود  و تکه‌تکه نباشد. نشانه‌اش این است که لیسک را برداریم و با آن دو تا دایره یا یک 8 بکشیم. اگر خرد نشد و نرم بود، مایه آماده است.

۳- سینی را آماده می‌کنیم

طرز تهیه‌ ماکارون

توی سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. مخلوط را با قاشق در قیف می‌ریزیم. ماسوره‌ی سایز متوسط، با سر گرد مناسب است. مایه‌ی ماکارون را با فاصله روی کاغذ روغنی می‌ریزیم. پیش از باز کردن در فر، چند بار به سینی ضربه می‌زنیم تا هوای اضافه‌ی ماکارون‌ها گرفته شود. حالا  حدود ۴۰ دقیقه به آن استراحت می‌دهیم. و سپس با خیال آسوده سینی را راهی فر می‌کنیم.

۴- زمان پخت ماکارون در فر چقدر است؟

طرز تهیه‌ ماکارون

بعد از ۷ دقیقه که ماکارون‌ها در فر بودند، سینی‌ را می‌چرخانیم تا حرارت به‌طور یکسان به همه جای سینی برسد. حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد ماکارون‌ها بپزند. اگر زیادی خشک شدند، می‌توانیم با برس روی آنها شیر بمالیم.

۵- برای فیلینگ ماکارون به چه موادی نیاز داریم؟

طرز تهیه‌ ماکارون

کره نرم ۱ پیمانه
زرده تخم‌مرغ ۵ عدد
شکر دانه ریز نصف پیمانه – ۱۰۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
آب ۳ قاشق غذا‌خوری
نمک نوک قاشق

۶- طرز تهیه فیلینگ ماکارون چگونه است؟طرز تهیه‌ ماکارون

شکر و آب را در قابلمه‌ی متوسطی مخلوط می‌کنیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. شکر را هم می‌زنیم تا خوب در آب حل شود. بعد می‌توانیم حرارت را زیاد کنیم تا آب بجوشد.

زرده‌ها را با همزن خوب قاتی می‌کنیم تا مثل فوم یک‌دست شود. مخلوط آب و شکر را از روی حرارت برمی‌داریم و بلافاصله، اما کم‌کم به زرده‌ها اضافه می‌کنیم. تا زمانی که مخلوط زرده به دمای اتاق برسد، به هم زدن ادامه می‌دهیم.

کره، وانیل و نمک را اضافه می‌کنیم. حدود ۵ تا ۶ دقیقه هم می‌زنیم. اگر دل‌مان بخواهد، رنگ خوراکی اضافه می‌کنیم.

۷- چطور فیلینگ ماکارون را اضافه کنیم؟

طرز تهیه‌ ماکارون

سراغ سینی فر می‌رویم. روی هر کدام از ماکارون‌ها کمی فیلینگ می‌ریزیم. این کار با قیف انجام می‌شود. مثل یک ساندویچ، ماکارون بعدی را روی آن می‌گذاریم.

اگر ماکارون‌ها ۱ تا ۳ روز در یخچال بمانند، فیلینگ لایه‌ی درونی آن را حسابی نرم و مزه‌دار می‌کند.

کیک و شیرینی‌های کیک‌خونه یکی از دیگری جذاب‌تر و لذیذترند. جالب‌تر این‌که می‌توانید کیک چند طعم سفارش دهید و در یک کیک مزه‌های مختلفی را امتحان کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین