در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

قرار ما اینجا پختن پای آلبالوست وقتی که آلبالوی تازه در دسترس‌تان نیست، اما دل‌تان لَک زده برای این پای خوش‌مزه و خوش‌رنگ. نگرانی به دل‌تان راه ندهید، شما اینقدر عاشق آلبالو هستید که قید میوه‌های فصل را زده‌اید و دلتان جز با آلبالو با میوه دیگری صاف نمی‌شود، پس حتما در گنجینه مخفی‌تان مربای آلبالو را برای همچین روزی پنهان کرده‌اید. طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو را دریابید.

پایِ خسته

آماده‌سازی مواد پای آلبالو فقط بیست دقیقه زمان می‌برد، پختنش هم چهل دقیقه، اما آن وسط‌ها بین آماده‌سازی و پخت، پایِ جوان چندباری باید استراحت کند وگرنه تاب و توان ادامه راه را نخواهد ‌داشت.

مواد زیر، برای دل‌بری پای از شش تا هشت نفر کافی‌ست

خمیر پای   مواد میانی   رومال  
آرد شیرینی‌پزی سه پیمانه  مربای آلبالو ۹۰۰ گرم خامه یک قاشق غذاخوری
کره ۱۲۰ گرم وانیل پودری ۱/۲ قاشق چای‌خوری  شیر به مقدار لازم
پنیر‌خامه‌ای ۱۲۰ گرم         
شکر دو و نیم قاشق غذاخوری        
 شیر  دو تا چهار قاشق غذاخوری        
 سرکه سفید یک قاشق مربا‌خوری        
 نمک ۱/۴ قاشق مربا‌خوری        
 وانیل پودری ۱/۴ قاشق مرباخوری        

خمیر پای آلبالو را که قبلا درست کرده‌اید؟

خمیر پای را قبلا آماده نکرده‌اید؟ بی سروصدا از متن زیر تقلب کنید، خمیر را آماده کنید و زود برگردید. آرد شیرینی‌پزی را ۴ بار الک کنید، شکر، نمک و وانیل را به آن اضافه کنید و با هم‌زن دستی به خوبی مخلوط کنید.

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

خرده بیسکوییت بسازید

پنیرخامه‌ای و کره را در فریزر بگذارید تا کاملاً سرد شوند. مواد خشک را در مخلوط‌کن بریزید، پنیرخامه‌ای را بدون آب اضافی به مواد اضافه کنید، ۲۰ ثانیه پالس کنید تا مواد به شکل خرده بیسکوییت درآیند. کره نیمه فریزشده را سریع اضافه کنید و ۳۰ ثانیه پالس کنید تا جایی که مواد به شکل خرده‌نان درآیند.

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

توپ خمیری بسازید

سرکه را به مواد اضافه کنید و شیر سرد را مستقیم از یخچال (کم‌کم) به مواد اضافه کنید و ۳۰ ثانیه پالس کنید تا جایی‌که حالت چسبنده داشته‌باشد و جای انگشتان‌تان رویش بماند. خمیر را بدون اینکه زیاد با آن بازی کنید، به شکل توپ درست کنید.

خمیر، درخواست یک ساعت استراحت دارد

خمیر ۶۰۰ گرمی‌تان را به دو قسمت ۴۰۰ و ۲۰۰ گرمی تقسیم کنید، در کیسه فریزر قراردهید و هوای آن را خارج کنید. بخش بزرگ‌تر، خمیرِ زیرِ پای آلبالو می‌شود و بخش کوچک‌تر تزئین روی پای را برعهده می‌گیرد. توپ‌های خمیری را حداقل یک‌ساعت در یخچال استراحت دهید.

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

زمان خمیربازی رسیده

قالب ۲۳ سانتی مخصوص پای را با روغن‌مایع چرب کنید. توپ خمیری بزرگ‌تر را روی سطح صافی که قبلا رویش شکر ریخته‌اید به قطر قالب پای و ارتفاع ۲ سانتی‌متر پهن کنید. خمیر را به آرامی در قالب پای قرار‌ دهید. با انگشتان‌تان خمیر پای آلبالو را به طرف کف و دیواره‌های قالب فشار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد. ارتفاع ۲ سانتی‌متر را اندازه‌گیری کنید و اضافه‌ی آن را بِبُرید.

مربای آلبالو شکم خمیر را پُر می‌کند

وانیل را به مربای آلبالو اضافه کنید، در قالب خمیری پای بریزید و روی آن را صاف کنید. طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو تا به اینجا که ساده بوده‌است، نه؟

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

تمام ظرافت‌تان را اینجا خرج کنید

توپ خمیری کوچک‌تر را از یخچال خارج کنید و ۱۲ عدد نوار به قطر ۲ سانت و طول قالب برای روی پای بِبُرید. نوارها را مانند تصویر روی پای آلبالو قرار دهید. اضافه‌ی آنها را ببرید و با انگشت محل اتصال‌شان را به طرف دیواره‌ی قالب فشار دهید تا هنگام پخت بلند نشوند. روی قالب را کیسه فریزر بکشید، باید دوباره ۴۵ دقیقه در یخچال استراحت کند.

همین حالا می‌توانید پای تونسی یا پای زردآلو کیک‌خونه را سفارش دهید.

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

صورتِ پای آلبالو را بزک کنید

خامه را در کاسه‌ای ریخته و هم بزنید تا یک‌دست شود. شیر را کم‌کم به آن اضافه کنید تا جایی که خامه رقیق شود. با براش، رومال را روی قسمت‌های خمیری پای آلبالو بکشید.

پای آلبالو در قسمت پایین فر احساس راحتی می‌کند

از سی دقیقه قبل از تشریف‌فرماییِ پای، طبقه پایین فر را با دمای ۲۰۰درجه سانتی‌گراد گرم کنید و زیر قالب کاغذ فویل بگذارید. زمانی که خمیرِ روی پای حالت پفی پیداکرد و دور آن کمی برشته شد، پای آلبالو آماده‌است. برشته‌تر دوست دارید؟ پای را ۵ تا ۱۰ دقیقه در قسمت گریل فر بگذارید.

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو

پای آلبالو باز هم استراحت می‌خواهد

بعد از پخت، سریع پای آلبالو را از فر خارج کنید و دو ساعتی به او بی‌محلی کنید تا خنک شود و بعد از قالب خارجش کنید و برش بزنید.

به بخش پای‌های کیک‌خونه سر‌زده‌اید؟ رویه‌ی پای‌ها را متفاوت تزئین کرده‌ایم، کدام را بیشتر می‌پسندید؟ برای‌مان بنویسید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین