در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

بدون شک، پای سیب سنتی‌ترین و معروف‌ترین نوع پای در دنیاست و به هر کجای جای دنیا که سفر کنید می‌توانید پای سیب را در منوی کافه‌ها و قنادی‌ها ببینید. در ایران هم سالهاست که پای سیب به عنوان یک میان وعده محبوب در قنادی‌ها، کافه‌ها و حتی خانه‌ها تهیه می‌شود. طرز تهیه پای سیب، راحت و جذاب است و حتی پختن این پای خوشمزه به اندازه خوردن آن لذت بخش است! پس همین حالا دست به کار شوید و با درست کردن این پای خوشمزه، یک آخر هفته گرم و شیرین را برای خانواده خود رقم بزنید.

مواد لازم برای تهیه پای سیب

مواد لازم برای تهیه خمیر پای
آرد 2.5 پیمانه
شکر 4 قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
کره 14 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
مواد لازم برای تهیه فیلینگ پای
آبِ لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
سیب پوست کنده کمی بیش از یک کیلوگرم
شکر (برای پاشیدن روی پای) دو سوم پیمانه
کره یک چهارم پیمانه
دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
جوز هندی یک قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد بزرگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرز تهیه پای سیب

دستورهای زیاد و متنوعی برای درست کردن پای سیب وجود دارد اما در اینجا قصد داریم، طرز تهیه پای سیب را با بهترین و متداول‌ترین شیوه آموزش دهیم. برای تهیه یک پای سیب خانگی و خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

خمیر پای را آماده کنید

اول از همه باید خمیر پای را با استفاده از هنر دست‌های خود آماده کنید! برای این کار یک کاسه متوسط انتخاب کنید و آرد، شکر و نمک را داخل آن بریزید. مواد را به خوبی مخلوط و سپس با دست شروع به ورز دادن آنها کنید. همزمان با ورز دادن خمیر، کره را نیز به کمک انگشتان خود با سایر مواد مخلوط کنید. بعد از اینکه خمیر، سر و شکلی به خود گرفت باید تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

اگر احساس می‌کنید خمیر خشک شده، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آب سرد روی آن بریزید. حالا خمیر را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید و با استفاده از وردنه، آن را صاف کنید. بعد از رسیدن خمیر به ضخامت لازم، آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یخچال بگذارید. خمیر پای باید حداقل یک ساعت داخل یخچال بماند تا به خوبی شکل بگیرد.

طرز تهیه پای آلبالو با مربای آلبالو رو هم توی وبلاگ می‌تونید یاد بگیرید

فیلینگ پای را آماده کنید

بعد از درست کردن خمیر نوبت به مواد داخل پای می‌رسد که اصطلاحا به آن فیلینگ گفته می‌شود. سیب‌های پوست کنده را نصف و هسته آنها را جدا کنید. هر نصفه‌ی سیب را به 4 قاچ تقسیم کنید و آنها را همراه با آبِ لیمو در یک کاسه متوسط بریزید. سپس شکر را نیز اضافه کنید تا با هم ترکیب شوند. کره را در یک ماهیتابه بزرگ و با حرارت متوسط ذوب کنید. سیب‌ها را اضافه و هم بزنید تا جایی که شکر حل شود و مخلوط شروع به جوشیدن کند.

خب حالا باید روی ظرف را بپوشانید و حرارت را کم کنید تا سیب‌ها به خوبی پخته شوند. برای این کار حدودا 7 دقیقه زمان لازم است. بعد از اینکه سیب‌ها نرم شدند باید آنها را در آبکش بریزید تا آب آنها گرفته شود. آب سیب را به ماهیتابه برگردانید و 10 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا غلیظ شود. سپس مایع به دست آمده را همراه سیب‌ها و ادویه داخل یک کاسه متوسط بریزید و اجازه دهید کاملا خنک شوند.

مواد فیلینگ را داخل خمیر بریزید

در بخش پایانی کار باید خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و مواد فیلینگ را داخل آن بریزید. می‌توانید کل خمیر را داخل یک قالب قرار دهید یا آن را نصف کرده و از دو قالب استفاده کنید. بعد از اینکه مواد را داخل خمیر ریختید باید تخم مرغ را به خوبی بزنید و با استفاده از وسیله‌ای مثل بورس، آن را روی مواد فیلینگ بمالید. حالا خمیرهای نواری را به صورت شبکه‌ای روی پای بچینید و کمی شکر روی آن بپاشید. پای را به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید و سپس آن را به مدت 50 دقیقه با حرارت 180 درجه داخل فر بپزید. قبل از سرو، اجازه دهید که پای سیب شما خنک شود.

اگر بعد از مطلب طرز تهیه پای سیب، هوس خوردن یک پای خوشمزه را کردید می‌توانید از اینجا انواع پای خوشمزه را سفارش دهید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین