در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

یکی از سری محصولات پر طرفدار کیک خونه، چیز کیک تنوری است. این شیرینی و دسر خوشمزه، از شیرینی‌های قدیمی ما بوده که هنوز هم مشتریان ویژه‌ای دارد. تا به حال چیز کیک تنوری ما را امتحان کرده‌اید؟ چیز کیک انواع و اقسام متفاوتی دارد. ما امروز قصد داریم یک ترکیب جدید از چیز کیک تنوری را به شما معرفی کنیم. این شما و این چیز کیک آلبالو تنوری؛ تا هنوز هم برای خرید آلبالوی تازه و تهیه شیرینی‌های آلبالویی وقت هست، برای چشیدن این شیرینی خانگی اقدام کنید.

شاید تصور کنید طرز تهیه چیز کیک آلبالو سخت است اما بر خلاف تصور بسیاری، رسپی این شیرینی به قدری آسان است که در مدت زمان کوتاهی بدون آشنایی با کوچک‌ترین فنی از شیرینی‌پزی آماده می‌شود. مزه و نتیجه نهایی این چیز کیک آن‌قدر خوب است که ارزش امتحان کردن و چشیدن را دارد.

مواد لازم برای آماده‌سازی چیز کیک آلبالو

همان‌طور که از اسم این شیرینی معلوم است، دو پایه خمیری و پنیری برای پخت چیز کیک آلبالوی تنوری نیاز دارید. برای شروع مواد اولیه زیر را آماده کنید:

بیسکوئیت دایجستیو 350 گرم
کره 350 گرم
پنیر ماسکارپونه 400 گرم
خامه ترش 150 گرم
شکر یک پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق چایحوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق چایخوری
نمک نصف پیمانه
آلبالو کمی

طرز تهیه پایه چیز کیک

در رسپی چیز کیک آلبالو تنوری کیک خونه، ما از پایه کیکی کمک می‌گیریم اما برای راحتی کار شما، پایه بیسکوییتی را در این رسپی انتخاب کرده‌‌ایم. برای آماده‌سازی این پایه بیسکوییت‌ها را با کمک غذاساز یا آسیاب، خرد کنید تا به طور کامل و یک‌دست پودر شود. با پودر شدن بیسکوییت‌ها، کره به دمای محیط رسیده را ذوب کرده و مجددا با پودر بیسکوییت‌ها هم بزنید. به طوری که مواد منسجم و مستحکم شوند.

 

این پایه را داخل قالبی که کفش را کاغذ روغنی پیچیده‌اید، بریزید و به سراغ آماده‌سازی مواد پنیری چیز کیک آلبالو تنوری بروید. پیشنهاد ما به شما برای قالب، نوع کمربندی آن است. اگر قالب کمربندی ندارید تمام سطح قچیز کیک آلبالو تنوریالبتان را چرب کنید تا چیز کیک به راحتی از آن جدا شود.

مواد را به داخل قالب ریخته و با کمک انتها یا کف یک لیوان فشرده کنید تا به صورت یکدست درآیند. مواد را در یخچال قرار دهید تا مواد پنیری آماده شوند.

در این مرحله فر را نیز در دمانی 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

طرز تهیه مواد پنیری

پنیر ماسکارپونه را داخل ظرفی ریخته و سپس به آن شکر اضافه کنید. با کمک همزن پنیر و شکر را مخلوط کرده و سپس خامه ترش را به مواد اضافه کنید. در این مرحله نوبت اضافه کردن آب لیمو ترش و تخم مرغ به ترتیب است. تخم مرغ‌ها را به صورت جداگانه  به مخلوط اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. به همین ترتیب بقیه تخم مرغ‌ها را نیز اضافه کنید.

در مرحله پایانی پخت چیز کیک آلبالو تنوری وانیل، نمک و نشاسته ذرت را به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

ترکیب مواد پنیری با پایه

قالب چیز کیک را که در یخچال نگهداشته بودید، خارج کنید. ابتدا مواد پنیری را روی بیسکوئیت ریخته و سپس آلبالوها را داخل مواد بریزید. قالب را به مدت 1 ساعت در فر قرار دهید. زمانی که روی چیز کیک طلایی شد اما میان کیک کمی حالت ژله‌ای داشت، چیز کیک آلبالو تنوری شما آماده است.

فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیز کیک به مدت 1 ساعت درون آن استراحت کنید تا دمایش به آرامی کم شود. چطور؟ خارج کردن یکباره چیز کیک آلبالو  ممکن است باعث شوک و ترک خوردن آن شود.

شما می‌توانید  را به صورت گرم یا سرد نوش جان کنید. اما حتما به آن اجازه سفت شدن دهید تا به راحتی از قالب جدا شود. برای تزئین می‌توانید از پودر قند نیز کمک بگیرید.

نوش جان

بایدها و نبایدهای آماده‌سازی چیز کیک آلبالوی تنوری:

  • در صورت موجود نبودن خامه ترش، از ماست خامه‌ای کمک بگیرید.
  • در صورت موجود نبودن کاغذ روغنی تمام سطح قالب را با روغن چرب کنید
  • زمان پخت چیز کیک بین 1 ساعت تا 75 دقیقه متغیر است. بعد از گذشت 1 ساعت هواستان به چیز کیک تنوری‌ باشد.
  • انتخاب پایه و مواد پنیری سلیقه‌ایست. اما به خاطر داشته باشید در هر صورت تست کردن مزه این شیرینی غیر قابل رد کردن است.
  • در صورت موجود نبودن پنیر ماسکارپونه از پنیر خامه‌ای کمک بگیرید.

اگر دلتان هوس چیز کیک آلبالو کردید و زمان آماده‌سازی آن در خانه را ندارید، چیز کیک آلبالو کیک خونه را امتحان کنید و شما هم جزء طرفداران این شیرینی شوید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین