در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله برخلاف اسم طولانی و قیافه‌ی جذابش، اصلا سخت نیست. کافی‌ست مواد موردنیاز را آماده کنیم و دست به‌کار شویم. «کیک‌خونه» این بار طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله خیلی ساده‌ای را برای‌تان آورده.

چیز کیک یخچالی با ژله

چیزکیک یکی از آن خوش‌مزه‌هایی‌ست که وقتی پشت ویترین شیرینی‌فروشی می‌ایستیم، دل‌مان برایش ضعف می‌رود. ظاهر شیک و قشنگش به یک طرف، مزه‌ی ترد و متفاوتش دهان‌ همه را آب می‌اندازد. اگر طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله را بلد باشیم، می‌توانیم برای مناسبت‌هایی مثل تولد یا شب یلدا درستش کنیم.

شاید هم بخواهیم آخر هفته حسابی به خودمان برسیم و دسر خوش‌مزه‌ی خانگی روی میز بیاوریم. ما که می‌گوییم همه‌ی اهالی خانه را به‌کار بگیرید و دسته‌جمعی چیز کیک بدون فر بپزید. خیلی خوش می‌گذرد.

و اما دستور تهیه چیز کیک یخچالی با ژله که ما کیک‌خونه‌ای‌ها برای شما انتخاب کرده‌ایم، با ژله توت‌فرنگی درست می‌شود. برای تزئینش هم از میوه‌ی توت‌فرنگی استفاده شده.

شما می‌توانید با هر رنگ ژله‌ای که بخواهید درستش کنید. اگر برای جشن تولد تم رنگی مشخصی دارید، از همان رنگ ژله و میوه‌ی متناسب با آن بهره ببرید.

خلاصه اگر فر ندارید،‌ حوصله‌ی روشن کردن فر ندارید، زمان زیادی برای درست کردن دسرهای پیچیده ندارید ولی چیزکیک دوست دارید، این شما و این طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله.

مواد لازم برای بیس یا پایه چیز کیک

چیز کیک یخچالی با ژله

بیسکوییت ساده ۱۲۵ گرم
کره آب‌شده ۹۰ گرم

 

مواد لازم برای فیلینگ چیز کیک

پنیر خامه‌ای ۲۵۰ گرم
شیر عسلی ۳۹۵ گرم
پوست لیمو ریز رنده‌شده ۳ قاشق چای‌خوری
پودر ژلاتین ۱ قاشق چای‌خوری
آب لیمو ۴/۱ پیمانه
آب ۴/۱ پیمانه
خامه غلیظ ۳۰۰ میلی‌لیتر
توت‌فرنگی باریک حلقه‌شده ۲۵۰ گرم
پودر ژله توت‌فرنگی ۸۵ گرم
آب جوش ۱ پیمانه
آب سرد نصف پیمانه

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله

۱- چه وسایلی لازم داریم؟

چیز کیک یخچالی با ژله

قالب کمربندی ۲۰ سانتی‌متری بهترین قالب برای این چیزکیک یخچالی‌ است. کاغذ روغنی هم لازم داریم که کف قالب پهن می‌کنیم.

۲- از کجا شروع کنیم؟

چیز کیک یخچالی با ژله

بیسکوییت‌ها را می‌توانیم در غذاساز بریزیم و حسابی پودر کنیم. کره آب‌شده را روی بیسکوییت‌ها می‌ریزیم و دوباره به‌هم می‌زنیم. این مخلوط را روی کاغذ روغنی و توی قالب کمربندی می‌ریزیم. با پشت قاشق بیسکوییت‌ها را کمی فشار می‌دهیم تا خوب به‌هم بچسبند. قالب را راهی یخچال می‌کنیم.

۳- پودر ژلاتین را آماده می‌کنیم

در ادامه‌ی طرز تهیه چیز کیک یخچالی با ژله، آب‌لیمو و آب را در ظرف مناسبی ماکروفر می‌ریزیم. پودر ژلاتین را روی آن می‌ریزیم. ۱ دقیقه در ماکروفر قرار می‌دهیم. بعد آن را بیرون می‌آوریم و خوب به‌هم می‌زنیم. پودر ژلاتین در آن حل می‌شود. ظرف را کنار می‌گذاریم تا گرمایش به دمای اتاق برسد.

۴- نوبت آماده کردن فیلینگ است

چیز کیک یخچالی با ژله

پنیر خامه‌ای را در کاسه ی بزرگی می‌ریزیم. همزن را روی درجه‌ی متوسط قرار می‌دهیم و پنیر را حسابی به‌هم می‌زنیم. پنیر نرم و یک‌دست می‌شود. حالا شیر عسلی، خامه و پوست لیموی رنده‌شده را وارد داستان می‌کنیم و با درجه کم همزن، مخلوط می‌کنیم.

دیگر پودر ژلاتین به دمای اتاق رسیده. آن را به کاسه اضافه می‌کنیم. همز‌ن را روی درجه‌ی متوسط یا زیاد می‌گذاریم. ۱ دقیقه مخلوط را هم می‌زنیم. این مدت کافی‌ست تا حسابی مخلوط شوند.

این مخلوط هیجان‌انگیز را روی بیس چیزکیک می‌ریزیم که در یخچال گذاشته بودیم. روی آن را به‌آرامی صاف و مرتب می‌کنیم. توت‌فرنگی‌ها را برمی‌داریم و روی چیز کیک را با آنها تزئین می‌کنیم.

حالا قالب را به یخچال برمی‌گردانیم تا ۱ ساعتی بماند و خوب سرد شود.

۵-  ژله خوش‌بو را برمی‌داریم

چیز کیک یخچالی با ژله

پودر ژله را در آب جوش می‌ریزیم و خوب به‌هم می‌زنیم. اگر کامل حل نشد، آن را روی بخار کتری قرار می‌دهیم تا دانه‌های ژله خوب حل شوند. آب سرد را اضافه می‌کنیم و به‌هم می‌زنیم. ظرف ژله را کنار می‌گذاریم تا به‌حال خودش بماند.

۶- آخرین مرحله کدام است؟

چیز کیک یخچالی با ژله

قالب خنک را از یخچال بیرون می‌آوریم. با دقت و حوصله ژله را روی آن می‌ریزیم. چیزکیک یخچالی ما باید دست‌کم ۶ ساعتی در یخچال بماند تا آماده شود. بهترین کار این است که اجازه دهیم شب تا صبح در یخچال باشد.

زمانی که چیزکیک را برش می‌دهیم و سرو می‌کنیم، منظره‌ی دلچسبی از توت‌فرنگی‌های چسبیده به ژله روی آن می‌بینیم.

می‌توانید این چیز کیک یخچالی را به‌خاطر رنگ قرمز قشنگش، به‌عنوان دسر شب یلدا درست کنید.

«کیک‌خونه» هم چیزکیک تنوری پرطرفداری دارد که حسابی خوش‌مزه است و دلبری می‌کند. عکس و قیمتش را از این‌جا پیدا کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین