در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

کاپ کیک شکلاتی خیس یکی از محبوب‌ترین انواع کاپ کیک است. مزه‌ی هیجان انگیز این کیک فنجانی فراموش‌نشدنی‌ست. در این مطلب با طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس آشنا می‌شوید.

کاپ کیک شکلاتی با سس

کاپ کیک شکلاتی خیس یا همان کیک فنجانی هم خوش‌مزه است و هم جذاب. جذابیتش در این است که می‌توانید به شکل‌های مختلف تزئینش کنید. از خوش‌مزگی‌اش هم نگوییم که دهان‌تان آب می‌افتد. این کاپ کیک خیلی ترد و لذیذ است. تا چند روز سالم و تازه می‌ماند و مزه‌اش عالی‌ست.

کاپ کیک را در مزه‌های مختلف می‌پزند. اما کاپ کیک شکلاتی با اختلاف زیاد، کاپ خوش‌مزه‌ترین را مال خودش کرده. در پرطرفدار بودن کاپ کیک شکلاتی همین بس که یک روز را به افتخارش نام‌گذاری کرده‌اند. ۱۸ اکتبر روز کاپ کیک شکلاتی‌ست.

البته تا این روز فاصله‌ی زیادی دارید. اما اگر وسوسه شده‌اید تا یک ساعت دیگر، چند دانه کاپ کیک شکلاتی خیس روی میز آشپزخانه داشته باشید، ما به شما کمک می‌کنیم. «کیک‌خونه» در این مطلب طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را به شما می‌گوید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس

آرد همه کاره ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۶ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ۱ قاشق غذاخوری
باترمیلک ۱/۲ پیمانه
روغن گیاهی ۱/۲ پیمانه
تخم‌مرغ بزرگ ۱ عدد
وانیل ۳/۴ قاشق غذاخوری
آب جوش ۱/۲ پیمانه

شاید دیدن اسم  باترمیلک باعث شود از خیر تهیه این کاپ کیک شکلاتی بگذرید. اما صبر کنید. باترمیلک را نمی‌توانید آماده پیدا کنید و بخرید. اما تهیه‌ی آن فوق‌العاده راحت است.

طرز تهیه باترمیلک:

طرز تهیه باترمیلک

یک لیوان شیر و یک قاشق سرکه یا آب‌لیمو لازم دارید. سرکه از نوع سفید باشد. اول شیر را به دمای اتاق برسانید. حالا یک قاشق سرکه یا آبلیمو در لیوانی بریزید. شیر را به آن اضافه کنید. دیگر لیوان را تکان ندهید. وقتی حدود یک ربع در جایش ماند، خواهید دید که شیر بریده. باترمیلک شما آماده است.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس:

۱- شما به فر داغ نیاز دارید

کاپ کیک شکلاتی

قبل از هر کاری، فر را روشن کنید. دمای فر ۱۴۸ درجه سانتی‌گراد یا ۳۰۰ درجه فارنهایت باشد. حالا مشغول تهیه کاپ کیک شکلاتی شوید و فر را به حال خودش بگذارید.

۲- مواد خشک باید مخلوط شوند

کاپ کیک شکلاتی برای تولد

مواد خشک را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و مخلوط کنید.

۳- بقیه مواد را پیدا کنید

کاپ کیک شکلاتی با خامه

سراغ تخم‌مرغ‌ها بروید و در کاسه‌ی دیگری آنها را بشکنید. باترمیلک، روغن و وانیل را هم بریزید. حالا همه را با هم‌زن مخلوط کنید.

۴- خشک و تر را به هم برسانید

کاپ کیک شکلاتی خیس

شما دو کاسه‌ی جداگانه دارید. در یکی مخلوط مواد خشک و در دیگری مخلوط مواد تر است. به این جدایی پایان دهید و هر دو را قاتی کنید. تا وقتی خوب مخلوط نشده‌اند، دست از سرشان برندارید.

۵- آب لازم دارید

 به این خمیر کمی آب اضافه کنید و به‌هم بزنید.

۶- سینی کاپ کیک را بیاورید

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

وقت آن رسیده که مایه‌ی کاپ کیک را در قالب مخصوصش بریزید. می‌توانید از سینی کاپ‌کیک استفاده کنید. اگر نداشتید، کپسول‌های کاپ‌کیک را در سینی فر بچینید. هر کدام را تا نیمه پر از مایه کنید.

۷- سینی را راهی فر کنید

کاپ کیک شکلاتی خیس

 

وقتی کپسول‌های کاپ کیک پر و آماده شدند، سینی را در فر که حالا حسابی داغ شده، قرار دهید. حدود ۱۸ تا ۲۳ دقیقه کافی‌ست تا کاپ کیک شکلاتی خیس شما کارش در فر تمام شود. دو راه معروف وجود دارد که نشان می‌دهد کاپ کیک شما خوب پخته. اول این‌که خلال دندان را در کاپ کیک فرو کنید. اگر مایه به آن نچسبید، آماده است. راه دوم این است که با انگشت روی آن فشار دهید. وقتی انگشت‌تان را برمی‌دارید، کیک پخته به حالت اولش برمی‌گردد.

۸- تزئین کاپ‌کیک با شماست

کاپ کیک شکلاتی با بیسکوییت

وقتی کاپ‌ کیک شکلاتی خیس کاملا خنک شد، آماده تزئین است. شما هیچ محدودیتی در تزئین کاپ کیک ندارید. می‌توانید از انواع سس‌های آماده مثل شکلات و توت‌فرنگی استفاده کنید.

راه دیگر این است که شکلات تخته‌ای را آب کنید و روی کاپ کیک بریزید. شکلات را مستقیم روی حرارت نگذارید. آن را به روش بن ماری آب کنید.

میوه‌ی تازه‌ی خردشده، پاستیل میوه‌ای، مربای توت‌فرنگی، مروارید خوراکی، ترافل یا هر خوراکی هیجان‌انگیز دیگری روی آن بچینید.

شما کاپ کیک خانگی درست می‌کنید؟ کدام نوع کاپ کیک را بیشتر از همه دوست دارید؟ 

اگر تا حالا از «کیک خونه» کیک سفارش نداده‌اید، می‌توانید امروز امتحانش کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین