در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۴ نفر بسیار راحت است و به مواد اولیه‌ی کمی نیاز دارد. اگر شما هم می‌خواهید طرز تهیه ساده برای کیک اسفنجی ۴ نفره را یاد بگیرید، با ما باشید.

طرز تهیه کیک اسفنجی

قبل از خواندن طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۴ نفر، کمی درباره‌ی این دسر بخوانید. قدمت طولانی دارد. این مدل کیک از قدیمی‌ترین خوراکی‌های خوش‌مزه‌ای‌ست که آدم‌ها روش پختش را به‌دست آوردند. امروز که این مطلب از وبلاگ «کیک‌خونه» را می‌خوانید، هنوز در بیشتر کشورهای دنیا، این کیک را می‌پزند.

احتمالا مواد اولیه‌ی ساده و محدود آن، یکی از دلیل‌های محبوبیتش است. البته که مزه‌ی عالی و بافت نرمش هم اثرگذار بوده.

این کیک، قدیم‌ها به نان بیسکوییتی معروف بود. در اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بیشتر از جاهای دیگر طرفدار داشت. یا دست‌کم این‌طور در تاریخ نوشته‌اند. به‌هر حال می‌دانیم که از اروپا آمده است. در مراسم مذهبی هم با عنوان نان بیسکوییتی، کیک اسفنجی لقمه‌ای سرو می‌کردند.

این را هم بگوییم که کیک اسفنجی از اولین کیک‌های تاریخ است که مخمر نداشت. این کیک از تخم‌مرغ، آرد و شکر درست می‌شود.

خلاصه، به‌نظر می‌آید این کیک خوش‌مزه از دوره‌ی رنسانس تا امروز آدم‌ها را از مزه‌اش راضی نگه داشته. نسخه‌های مختلف کیک اسفنجی مثل ایتالیایی و آمریکایی دردسترس ما هست. اما خیال‌تان را راحت کنیم. همه‌ی آنها خوش‌مزه‌اند و تفاوت چندانی ندارند.

طرز تهیه کیک اسفنجی

اگر دل‌تان کیک می‌خواهد، دو راه بیشتر ندارید. دست به‌کار شوید و کیک اسفنجی پیشنهادی ما را بپزید. یا این‌که از «کیک‌ خونه» آنلاین کیک بخرید.

انواع کیک و دسر روزپخت «کیک‌خونه» را این‌جا ببینید و خرید کنید.

مواد لازم تهیه کیک اسفنجی برای ۴ نفر:

کرم نرم‌شده ۲۲۵ گرم
شکر شکرپاش ۲۲۵ گرم
تخم‌مرغ بزرگ ۴ عدد
زست لیمو ۱/۲ قاشق
آرد سلف رایزینگ (یا آرد + ۱ قاشق بکینگ‌پودر» ۲۲۵ گرم
شیر حدود ۱ قاشق

۱- دست به‌کار شوید

طرز تهیه کیک اسفنجی

قبل از هر کاری، فهرست مواد لازم برای کیک اسفنجی را چک کنید. همه چیز را آماده کنید و دم‌دست بگذارید. حالا سراغ فر بروید. آن را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید.

دو عدد قالب ۲۰ سانتی‌متری، بهترین گزینه برای این کیک اسفنجی‌ است. البته درصورتی که بخواهید بین آنها را با خامه یا میوه‌ی تازه پر کنید. اما هر قالبی در خانه دارید، کارتان را راه می‌اندازد. قالب را کاملا چرب کنید. روی آن آرد الک‌شده بپاشید.

۲- همزن برقی کجاست؟

طرز تهیه کیک اسفنجی

کره و شکر را با همزن برقی حسابی بزنید. آن‌قدر به هم زدن ادامه دهید، تا به یک کرم روشن و پف‌آلود برسید. وقتی خیال‌تان از کره و شکر راحت شد،‌ می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را بردارید.

آنها را دانه‌دانه به مایه اضافه کنید. ما که می‌گوییم تخم‌مرغ را گوشه‌ی ظرف بشکنید. به هم زدن ادامه دهید تا رنگ مایه روشن شود.

حالا زست لیمو که همان پوست رنده‌ شده‌ است را اضافه کنید. نوبت به وانیل، آرد، شیر و نوک انگشت نمک رسیده. وقتی آرد اضافه می‌شود، نیازی به هم زدن زیاد ندارید. همین که مواد مخلوط شوند، کافی‌ست.

وقتی مایه‌ی کیک آماده شد، آن را به دو قسمت تقسیم کنید و در دو قالب ۲۰ سانتی‌متری بریزید. اگر یک قالب دارید، همه را یک‌جا در آن بریزید.

۳- بوی کیک بلند می‌شود

طرز تهیه کیک اسفنجی

قالب کیک را وسط فر و در طبقه‌ی وسط قرار دهید. کمی که بگذرد، بوی خوش کیک در خانه راه می‌افتد. لذتش را ببرید. حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا کیک آماده شود. خلال دندانی را وسط کیک فرو کنید، اگر مایه به آن نچسبید، کیک‌تان پخته.

وقتی قالب را از فر داغ بیرون می‌آورید، ۱۰ دقیقه‌ای صبر کنید. کمی که خنک شد، کیک را از قالبش جدا کنید. اگر مثل ما در دو قالب جدا مایه را پخته باشید، حالا می‌توانید بین آنها را با فیلینگ پر کنید.

راه دیگر این است که با چاقوی مناسب، کیک را از وسط برش بزنید. حالا دو تا کیک دارید. بین این دو را طبق سلیقه‌ی خودتان پر کنید.

بعضی‌ها هم روی کیک را تزئیین می‌کنند و نیازی نمی‌بینند آن را دو بخش کنند. برای تزئین روی کیک می‌توانید از پودر قند، میوه‌های تازه مثل توت و آناناس، خامه قنادی و انواع سس آماده استفاده کنید. بین دو برش کیک می‌توانید کرم لیمو، خامه قنادی، سس توت‌فرنگی یا شکلاتی بریزید. میوه را فراموش نکنید.

۴- نکته‌های پایانی تهیه کیک اسفنجی برای ۴ نفر کدامند؟

طرز تهیه کیک اسفنجی

  • این کیک تا ۳ روز برای‌تان تازه و خوش‌مزه می‌ماند.
  • به هر نفر ۲ برش از این کیک می‌رسد.
  • آماده کردن مایه‌ی کیک حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • این کیک حدود ۳۷۶ کیلوکالری، ۱ گرم فیبر و ۶ گرم پروتئین به شما می‌رساند.
آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین