در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر اهل پختن کیک خانگی باشید، می‌دانید که همه‌ی کیک‌ها با شیر پخته نمی‌شوند. با دانستن طرز تهیه کیک بدون شیر، می‌توانید بافت‌های متفاوت کیک را تجربه کنید.

 کیک بدون شیر

یادم می‌آید روزی خیلی هوس کیک کرده بودم. اما شیر در خانه نداشتیم. من هم از خیر پختن کیک گذشتم و کیک خانگی آنلاین خریدم. اما بعدتر متوجه شدم دانستن طرز تهیه کیک بدون شیر به کمکم می‌آمد.

شیر در بعضی افراد آلرژی ایجاد می‌کند. به همین دلیل مجبورند آن‌ را از برنامه‌ی غذایی‌شان حذف کنند. بعضی‌ها وگان هستند و ترجیح می‌دهند از کره، شیر و تخم‌مرغ استفاده نکنند.

شاید چنین کیکی خوب به‌نظر نرسد، اما واقعیت این است که حسابی هم خوش‌مزه است. خلاصه که طرز تهیه کیک بدون شیر، به‌درد خیلی‌ها می‌خورد.

ما در وبلاگ «کیک خونه» می‌خواهیم طرز تهیه کیک بدون شیر را برای کیک شکلاتی و وانیلی به شما پیشنهاد کنیم.

این رسپی‌ها از دوره رکود اقتصادی در امریکا برای ما مانده‌اند. زمانی‌ که همه تلاش می‌کردند با کم‌ترین هزینه آشپزخانه‌شان را مدیریت کنند.

بعضی از مواد غذایی مثل شیر و تخم‌مرغ گران و کمیاب بود. اما باعث نشد مردم کیک نپزند. بلکه طرز تهیه کیک بدون شیر و تخم‌مرغ را پیدا کردند. خواهید دید که بدون کره، شیر و تخم‌مرغ هم کیک خوش‌مزه و ترد از آب درمی‌آید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر چگونه است؟

۱- مواد لازم را آماده می‌کنیم

 کیک بدون شیر

آرد همه منظوره ا و ۲/۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۴/۱ پیمانه
نمک ۲/۱ قاشق چای‌خوری
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
سرکه سفید ۱ قاشق چای‌خوری
روغن گیاهی ۳/۱ پیمانه
آب ۱ پیمانه

 

۲- با این مواد چه کار کنیم؟ طرز تهیه کیک بدون شیر

آرد، شکر، پودر کاکائو، نمک و جوش شیرین را در کاسه‌ی بزرگی می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. حالا کاسه‌ی دیگری لازم داریم تا وانیل، سرکه، روغن و آب را در آن بریزیم. اگر عصاره‌ی وانیل نبود، پودر آن را به کاسه‌ی مواد خشک اضافه می‌کنیم.

مخلوط روغن را روی کاسه‌ی مواد خشک می‌ریزیم. کم‌کم به‌هم می‌زنیم تا خوب قاتی و یک‌دست شوند.

۳- چه قالبی لازم داریم؟

 کیک بدون شیر

یادمان هست پیش از هر کاری فر را روشن کنیم. دمای ۱۸۰ درجه برای آن عالی‌ست. مناسب‌ترین قالب برای این طرز تهیه کیک بدون شیر، مربع شکل  و ۲۰ سانتی‌متری‌ست.

مایه‌ی کیک را در قالبی که چرب کرده‌ایم، می‌ریزیم. حدود ۳۵ دقیقه طول می‌کشد تا خوب بپزد.

۴- روی کیک شکلاتی را چطور تزئین کنیم؟

 کیک بدون شیر

اگر بدمان نیاید کمی شیر در فراستینگ کیک داشته باشیم، می‌توانیم فراستینگ شکلاتی برای روی کیک هیجان‌انگیزمان درست کنیم. به‌جای شیر می‌توانیم خامه بریزیم.

۲ قاشق کره‌ی آب‌شده را با ۴/۱ پیمانه پودر کاکائو قاتی می‌کنیم. بعد ۱ پیمانه شکر دانه درشت، ۱ قاشق غذاخوری شیر و ۴/۱ قاشق چای‌خوری وانیل را با هم‌زن خوب مخلوط می‌کنیم.

۵ دقیقه با درجه‌ی متوسط هم‌زن، به مخلوط کردن مایه ادامه می‌دهیم. فراستینگ شکلاتی‌مان آماده است. آن را روی کیک می‌ریزیم. البته باید صبر کنیم کیک حسابی خنک شود، بعد آن را تزئین کنیم.

طرز تهیه کیک بدون شیر وانیلی چگونه است؟

این رسپی یکی از دستورهای کلاسیک کیک بدون شیر به‌حساب می‌آید. همان‌طور که حدس می‌زنید کیک گرانی نیست. چراکه تخم‌مرغ، کره و شیر در آن حذف شده.

اندازه‌ی مواد آن شباهت زیادی به کیک شکلاتی بدون شیر دارد. با این تفاوت که پودر کاکائو حذف می‌شود. عصاره وانیل را کمی بیشتر می‌ریزیم، یعنی ۱ و نیم قاشق چای‌خوری.

۱- دست به کار پختن کیک بدون شیر می‌شویم

 کیک بدون شیر

اول فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم. قالب کیک را چرب می‌کنیم و آرد می‌پاشیم. مواد خشک را در کاسه‌ی بزرگی با قاشق قاتی می‌‌کنیم. مواد آبکی را در کاسه‌ی دیگر مخلوط می‌کنیم. همه را با هم‌زن دستی یک‌دست و یک‌نواخت می‌کنیم و در قالب می‌ریزیم.

۲- نکته‌های تهیه کیک بدون شیر وانیلی کدامند؟

کیک بدون شیر

  • می‌توانیم به‌جای شکر سفید، شکر قهوه‌ای بریزیم. یا این‌که نیمی از حجم شکر را شکر قهوه‌ای بریزیم.
  • روغن کانولا مزه‌ی بهتری به این کیک می‌دهد.
  • خوب است این کیک لذیذ و هیجان‌انگیز را در ظرف دردار و در دمای اتاق نگه داریم. در این شرایط تا ۳ روز سالم و تازه می‌ماند. اگر در یخچال باشد، تا ۷ روز می‌توانیم آن را نگه داریم. البته خوش‌مزه‌تر از این‌هاست که چند روز بماند!
  • امکان ذخیره کردن این کیک را در فریزر دارید. اما خوب است یک شب در یخچال بماند و بعد به فریزر منتقل شود. تا شش ماه در فریزر تازه می‌ماند.

می‌دانستید می‌توانید هر روز از «کیک خونه» کیک و شیرینی تازه با مزه‌ی خانگی سفارش دهید؟ خوش‌مزه‌ها و قیمت‌ها را این‌جا ببینید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین