در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر شما هم از عاشقان شیرینی و کیک‌های خامه‌ای باشید، حتماً با کیک ردولوت آشنایی دارید. این کیک‌های سرخ با خامه خوش طعم و لذیذشان یک انتخاب بی‌نظیر برای فراموش کردن خستگی های یک روز شلوغند. ردولوت یعنی مخمل سرخ، که به ظاهر زیبای این کیک اشاره دارد. طرز تهیه کیک ردولوت بر خلاف تصور بیشتر مردم، خیلی هم سخت نیست. با کمی حوصله و گذاشتن زمان کافی می‌توانید از این طرز تهیه کیک ردولوت در خانه استفاده کنید و این کیک خوشمزه را به همراه خانواده خود نوش جان کنید. برای یادگرفتن این دستور پخت ساده با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت

مواد غذایی مقدار
آرد سفید معادل ۲۵۰ گرم
پودر کاکائو ۳  قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
شکر ½۱ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
روغن ½۱ فنجان
وانیل نصف  قاشق چای‌خوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ½۱ قاشق چای‌خوری
باتر میلک ۱ فنجان
رنگ خوراکی قرمز ۳ قاشق غذاخوری
پنیر خامه‌ای ۵۰۰ گرم
خامه قنادی ۲ لیوان
پودر قند به میزان لازم

نکته طلایی در طرز تهیه کیک ردولوت

یکی از نکات و تکنیک‌های جالبی که ممکن است ندانید، مخلوط کردن جوش شیرین با سرکه در طرز تهیه کیک ردولوت است. شاید از دیدن اسم سرکه در بین مواد مورد نیاز در طرز تهیه کیک ردولوت تعجب کرده باشید. با مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه‌، کیک شما بیشتر پف می‌کند و بافت آن مخملی می‌شود. بهتر است از جوش شیرین تازه استفاده کنید. به طور کلی اگر از زمان خرید جوش شیرین شما ۶ ماه گذشته آن را دور بیندازید. جوش شیرین معمولاً خیلی زودتر از تصور ما کارایی خودش را از دست می دهد. بنابراین برای تهیه‌ی کیک عالی باید با جوش‌ شیرین‌های قدیمی و پیشکسوت آشپزخانه‌تان خداحافظی کنید.

طرز تهیه کیک ردولوت

مرحله اول طرز تهیه کیک ردولوت، آماده‌سازی

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ردولوت، فر را روشن ‌کنید. درجه حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه سانی‌گراد تنظیم ‌کنید. تا گرم شود.  قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.  برای این مقدار از مواد می‌توانید از دو قالب با قطر ۲۰ سانتیمتر استفاده کنید. کف قالب‌ها را چرب کرده و کمی روی آن‌ها آرد بپاشید. یک راه حل دیگر برای نچسبیدن کیک به قالب، استفاده از کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی است.

مرحله دوم، مخلوط کردن مواد

حالا در یک ظرف بزرگ آرد، پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. در یک ظرف دیگر تخم مرغ، شکر، وانیل و رنگ قرمز مخصوص غذا را با همزن بزنید. این مواد باید به اندازه‌ای هم زده شوند تا کاملاً پف کنند. در این مرحله نوبت این است که  کم‌کم آرد را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید. حالا می‌توانید باتر میلک را به‌تدریج به مواد اضافه کنید. هم زدن در این مرحله را به قدری انجام دهید تا تمام مواد با هم یکدست شوند و بافتشان نرم شود.

مرحله سوم، اضافه کردن سرکه و جوش شیرین

در طرز تهیه کیک ردولوت باید سرکه و جوش شیرین را در ظرفی جدا با هم مخلوط کنید. این مخلوط را آنقدر هم بزنید تا پف کند. حالا این ترکیب را داخل مواد اصلی کیک بریزید و حدود۱۰ ثانیه آن‌ها را هم بزنید. مواد را داخل قالب‌های از قبل آماده شده بریزید و کیک را داخل فر قرار دهید.

 

طرز تهیه کیک ردولوت

 مرحله آخر، پخت کیک

این کیک باید حدود ۳۰ دقیقه داخل فر قرار بگیرد. یکی از راه های مطمئن شدن است آماده بودن کیک استفاده از یک خلال دندان است. خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید. اگر مواد کیک به خلال نچسبید، می‌توانید نتیجه بگیرید که کیک شما پخته است.

کم‌کم به مرحله هیجان انگیز طرز تهیه کیک ردولوت یعنی همان خوردن نزدیک می‌شویم. اجازه دهید کیک حدود ۱۰ دقیقه خارج از فر استراحت کند و خنک شود. حالا از یک چاقو برای جدا کردن قالب از کیک استفاده کنید.

خامه مورد استفاده در طرز تهیه کیک ردولوت

کیک بدون خامه برای بعضی افراد، حکایت قورمه سبزی بدون سبزی را دارد‌. خامه مورد استفاده در طرز تهیه کیک ردولوت با خامه‌های قنادی کمی متفاوت است‌.  برای دو لایه کیک پخته شده می توانید از پنیر خامه‌ای، خامه فرم گرفته و در صورت نیاز مقداری پودر قند استفاده کنید. بعد از ترکیب این مواد خامه شما آماده است. می‌توانید با این خامه کیک خود را تزئین کنید.

نوش جان

طرز تهیه کیک طرز تهیه کیک به همین سادگی بود. این کیک یک انتخاب عالی برای مراسم تولد و همچنین هم‌نشینی‌های خانوادگی است.

برای هدیه روز عشق می‌توانید کیک ردولوت و شکلات فندق را از کیک خونه سفارش دهید و با آن‌ها کام خودتان و کسانی که دوستشان دارید را شیرین کنید.

 

 

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین