در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه کیک سیب و دارچین را به عنوان نسخه‌ای پاییزی برایتان آماده کرده‌ایم، اگر فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل ما برای انتخاب این کیک طعم خوش و عطر مست کننده‌اش است، سخت در اشتباهید. طرز تهیه کیک سیب و دارچین مخصوص آنهایی‌ست که همیشه با برش دادن کیک مشکل دارند و کل قیافه کیک طفلکی را نابود می‌کنند.

کیک سیب و دارچین، با شما رفیق می‌شود

دارچین انگار نامش با پاییز عجین شده است، رنگش شبیه رنگ طبیعت در این فصل است و طبعش مناسب باد سرد پاییزی.

وقتی هم که این ادویه جادویی با سیب رفیق بشود، دنیا را به هم می‌ریزند. حتما و حتما این کیک را امتحان کنید تا شما را هم وارد رفاقت‌شان کنند.

شما که این‌قدر به کیک سیب و دارچین علاقه دارید خبر دارید که یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های کیکِ‌خونه کیک سیب است؟

 

حضور افراد زیر همراه سیب و دارچین الزامی‌ست

مواد زیر را آماده کنید. حواستان به نکات‌ ریزی که در ادامه برایتان می‌گوییم باشد. همین نکات خیلی ریز، اتفاقات خیلی بزرگی را رقم می‌زنند.

تخم‌مرغ چهارعدد
شکر یک پیمانه
شیر یا آب یک پیمانه
روغن یک پیمانه
وانیل یک سر چاقو
بیکینگ‌پودر یک قاشق چای‌خوری
آرد دو و نیم پیمانه
سیب متوسط دو عدد
دارچین دو قاشق غذاخوری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات ریز اساسی:

حواستان باشد تخم‌مرغ‌ها را زودتر از یخچال در بیاورید تا به دمای محیط برسند، این کار باعث می‌شود طعم نهایی کیک‌تان خیلی خوشمزه‌تر شود.

در مورد دارچین ما نوشتیم دو قاشق غذاخوری، از نظر ما اعضای کیکِ‌خونه، این میزان مناسب است، اما شما بدانید که میزان دارچین کاملا سلیقه‌ای‌ست و چندباری باید زحمت درست کردن کیک سیب و دارچین را بکشید تا دست‌تان بیاید که چه مقدار دارچین به مذاق‌تان خوش می‌آید.

پوست از سر سیب‌ها بکَنید

به عنوان اولین قدم، سیب‌ها را خوب بشویید، خشک کنید، به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، و حالا دوباره هر قسمت را به سه یا چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.

کاملا مشخص است که تعداد برش‌ها به سایز سیب‌های شما بستگی دارد، اما هر چه قدر نازک‌تر باشند بهتر است و روی سطح کیک سیب و دارچین بهتر می‌نشینند.

طعم سیب را دوست دارید و هنوز پای سیب کیکِ‌خونه را امتحان نکرده‌اید؟

دوستی سیب و دارچین عمیق می‌شود.

حالا زمان آن است که دارچین و و دو قاشق شکر را به روی سیب‌ها بریزید تا خوب به خوردشان رود و با هم رفیق شوند. کنارشان بگذارید تا غریبی نکنند و همدیگر را خوب در آغوش بگیرند. میزان دارچین و شکر را با سلیقه خودتان بسنجید.

 

همه چیز اینجا دوبله حساب می‌شود

تخم‌مرغ‌هایتان به دمای محیط رسیدند؟ یخشان آب شد؟ هم‌رنگ جماعت شدند؟ خوب است، حالا وانیل و شکر را با آنها آشنا کنید و با دور تند هم‌زن به مدت هشت دقیقه خوب مخلوط‌شان کنید. هدف از این مرحله رسیدن به ترکیبی یکنواخت با رنگی روشن است که حجمش دو برابر میزان اولیه شده است.

دنیای کیک سیب و دارچین روی دور کند می‌چرخد

آب یا شکر را به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد چند ثانیه هم بزنید. روغن را هم اضافه کنید و چند ثانیه دیگر هم بزنید، هم‌زن دستی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر زیاد هم بزنید، پف تخم‌مرغ‌ها می‌خوابد و مواد رقیق می‌شوند که این خواست ما نیست.

باید خدمت‌تان عرض کنیم که جناب آب، کیک سیب و دارچین را خوش فرم می‌کند، سبک می‌شود و خوب پف می‌کند.

آرد کیک سیب و دارچین را سه بار الک کنید

قانون سه بار الک کردن آرد و بیکینگ‌پودر را اینجا هم اجرا کنید و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید. با دور کند در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید.

قالب را آماده کرده‌اید؟

کف قالب را هم با کاغذ روغنی بپوشانید و هم آرد بپاشید تا راحت جدا شود. مقدار مناسبی از مواد را از وسط قالب درون آن بریزید، آنقدر نازک نباشد که سیب‌ها به کف قالب بروند.

حالا نصفی از سیب‌ها را به آرامی روی مواد کیک سیب و دارچین بگذارید تا فرو نروند.

سیب‌ها همه جا هستند

اگر سیب‌ها را در عمق‌های مختلف بچینید هنگام میل کردن کیک سیب و دارچین، طعم سیب و دارچین در تمام قسمت‌ها حس می‌شود. باقی مواد را روی سیب‌ها بریزید. باقی مانده سیب‌ها را با هر مدلی که دوست داشتید و به آرامی روی سطح مواد قرار دهید.

 

فر منتظر سیب‌ها و دارچین است

قالب را در طبقه وسط فر که از قبل به دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد رسانده‌اید، به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید، فرها قلق‌های متفاوتی دارند که بعد از کمی تمرین دست‌تان می‌آید.

چه طور زیبایش کنید؟

کیک سیب و دارچین که خنک شد، می‌توانید با پودر قند و یا خلاقیت خودتان تزیینش کنید.

چه قدر امروز از سیب حرف زدیم، پس بیایید یک تارت سیب خوشمزه هم درست کنیم که دین‌مان را به این میوه زیبای کم ادعا ادا کنیم.

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین