در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

طرز تهیه گرانولا خانگی بسیار آسان است، سریع آماده می‌شود و میان‌وعده و یا صبحانه‌ای سالم و مقوی برای‌تان می‌سازد. طرز تهیه گرانولا خانگی آنقدر کاربردی است که می‌توانید به عنوان هدیه به دوستان‌تان یاد دهید.

 

گرانولا چیست؟

گرانولا نوعی اسنک و یا میان‌وعده به حساب می‌آید. پایه آن یکی از انواع غلات و معمولا جو دو سر است، عسل رقیق شده، انواع مغزها و میوه‌های خشک هم در آن حضور دارند. سالم و مقوی‌است و انرژی‌زا.

اولین

اولین صبحانه تجاری بر پایه غلات در قرن نوزدهم میلادی به بازار معرفی شده است و در دهه شصت با اضافه شدن میوه‌ها و آجیل‌ها دوباره معروف و محبوب شده است.

گرانولا به خاطر مواد اولیه سالم و مقوی که دارد از ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و مثل هر اسنک دیگری انواع و اقسامش در قیمت‌ها و کیفیت‌های گوناگون در تمام سوپرمارکت‌ها و سالم‌فروشی‌ها پیدا می‌شود.

اما گرانولا خانگی که خودتان درست کرده باشید کجا و محصولات بسته‌بندی با مواد افزودنی و نگهدارنده کجا؟

گرانولابار کرنبری بادام کیک‌خونه یعنی یک میان‌وعده سالم و مقوی

این مواد را حاضر کنید

عسل رقیق شده ۵ قاشق غذاخوری
جو پرک دو سر ۲۰۰ گرم
مغز بادام، فندق و … ۱۵۰گرم
مغز تخمه کدو ۱۵۰گرم
جو پرک دو سر ۲۰۰ گرم
پودرنارگیل ۵۰ گرم
دارچین به میزان دلخواه
میوه‌های خشک ۵۰گرم
روغن گیاهی ۵ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل به میزان لازم
کنجد به میزان لازم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرانولا، گرانولا

جو پرک، مغزهای خرد شده، دارچین، پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید. عسل رقیق شده، روغن مایع گیاهی، عصاره وانیل را با هم خوب مخلوط کنید و به مواد خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید.

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. مواد مخلوط شده را کف سینی فر بریزید و به ضخامت دو سانتی‌متر کاملا پهن کنید. قبلا کف سینی را کاغذ روغنی بیندازید.

هر روز ورزش می‌کنید؟ با گرانولابار فندق شکلات کیک‌خونه بعد از تمرینات‌تون سطح انرژی‌تان را بالا نگه دارید. گرانولابار همین جاست.

عسل را چه طور رقیق کنیم؟

عسل را به روش بن‌ماری روی بخار کمی گرم کنید تا رقیق شود، می‌توانید به آن دارچین و روغن هم اضافه کنید.

وقتی مواد را با هم مخلوط کردید، شیرینی‌اش را با توجه به ذائقه‌تان بچشید و اگر گرانولا نیاز داشت عسل بیشتری اضافه کنید.

 

در فر به گرانولا چه می‌گذرد؟

سینی را درون فر به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید و هر چند دقیقه (معمولا ۵ دقیقه) با قاشقی مناسب مواد را هم بزنید و کمی بکوبید تا تمام مواد و مغزها خوب طلایی و برشته شوند.

بهتر است برای تهیه گرانولا از قالب نازک استفاده نکنید تا آرام بپزد و طعم آن لذیذتر شود.

در انتهای پخت، میوه‌های خشک خرد شده را نیز بیافزایید، گرانولا را از فر درآورید تا داغ است از کاغذ روغنی جدا کنید و بگذارید سرد شود. گرانولا پس از سرد شدن سفت و ترد می‌شود و به خاطر عسلش امکان چسبیدن به کاغذ روغنی را دارد.

می‌توانید بعد از سرد شدن گرانولا به آن کشمش و خرما یا شکلات قطعه شده و هر آنچه دوست دارد اضافه کنید.

 

چه طور مصرفش کنیم؟

گرانولا را بعد از سرد شدن می‌توانید خرد کنید و یا به همان صورت با شیر و یا ماست و دورچین‌های جذاب میل کنید. می‌توانید همراه با شکلات آب شده در قالب‌های مستطیلی بریزید و شیرینی گرانولا درست کنید.

ترکیب گرانولا با میوه‌های تازه هم جذاب است و میان‌وعده مناسبی برای کوه‌نوردان به حساب می‌آید. اگر برای چند وعده گرانولا را تهیه می‌کنید در ظروف دردار نگهداری کنید تا کیفیتش حفظ شود.

 

گرانولا سخت گیر نیست

در تهیه مواد اولیه با فراغ خاطر هر آنچه دوست دارید را انتخاب کنید و با موادی که دوست دارید جایگزین‌شان کنید.

مثلا به جای روغن گیاهی می‌توانید از کره آب شده و یا روغن زیتون استفاده کنید. به جای عسل از شربت شکر قهوه‌ای استفاده کنید و یا سبوس گندم و جوانه گندم را وارد منوی‌تان کنید.

راستی گرانولا را روی حرارت گاز هم می‌توانید درست کنید، اما مدام باید هم بزنید تا نسوزد و همه جای آن به طور یکنواخت برشته شود.

حتما این رسپی را امتحان کنید. میان‌وعده سالم و مقوی درست کنید و به وبلاگ کیک خونه سر بزنید. تجربه‌تان را برای‌مان بنویسید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین