در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

با هزار امید کیک می‌پزیم، اما موقع برش زدن، خرد می‌شود. آخرش هم نمی‌فهمیم علت خرد شدن کیک خانگی چیست. اما دیگر وقتش رسیده کیک‌هامان عالی و بدون نقص باشند. برای پیدا کردن علت خرد شدن کیک خانگی با ما باشید.

علت خرد شدن کیک خانگی چندان هم پیچیده نیست. اما ممکن است نکته‌های جادویی پخت کیک را ندانیم و موقع سرو گیر بیفتیم. همان‌قدر که درست کردن کیک خانگی جذاب و دلرباست، خراب شدنش حال‌مان را حسابی بد می‌کند.

دستور تهیه کیک همیشه همه چیز را به ما نمی‌گوید. به همین دلیل بلاهای زیادی ممکن است سر کیک نازل شود. از خمیر شدن کیک، ترک خوردن روی کیک، پف نکردن و پوک نشدن آن، تا خرد شدن.

ممکن است کیک را برای عصرانه پخته باشیم. یا برای صبحانه‌ی روز اول هفته. گاهی هم برای مناسبت‌های خاصی کیک می‌پزیم. تولد، سالگرد یا شب یلدا. به‌هرحال هیچ خوش‌مان نمی‌آید زمانی که چاقو را روی کیک می‌گذاریم، تکه‌تکه شود. ما که نخواستیم خرده کیک در بشقاب‌ سرو کنیم.

خوشبختانه ترفندهای کیک سالم و سرحال زیادند. کافی‌ست یک سری نکته‌ها را یاد بگیریم و یادداشت کنیم. بعد دیگر خیال‌مان راحت است که کیک شیک و مجلسی سر میز می‌بریم. متهم خرد شدن کیک خانگی بیشتر از یکی‌ست. اکنون با آنها آشنا می‌شویم.

۱- گاهی متهم اصلی ماییم

زمانی که کیک را از فر بیرون می آوریم، حسابی داغ است. اگر منتظر سرد شدنش نمانیم و بخواهیم سریع ظرفش را عوض کنیم، احتمال خرد شدنش زیاد است.

۲- کیک سرد نشده

سرو کردن کیک داغ یکی از آن اشتباه‌هایی‌ست که ما را غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد. به‌خصوص که بخواهیم داغ آن را سرو کنیم. مطمئنا با اولین برش خرد می‌شود.

۳- مقدار شکر مهم است

هر رسپی، اندازه‌های خودش را دارد. بهتر است در اندازه مواد اولیه برای پخت کیک خانگی دست نبریم. شکر نقش مهمی در بافت خوب کیک بازی می‌کند. شکر رطوبت مایه را به‌خود جذب می‌کند و نمی‌گذارد رطوبت به خورد آرد برود. حالا اگر شکر را بیشتر از اندازه‌ی رسپی بریزیم، بافت کیک را بیش از حد نرم می‌کند. بنابراین،‌ زمانی‌که می‌خواهیم کیک را برش بزنیم، خرد می‌شود.

۴- تخم‌مرغ باید به اندازه باشد

تعداد تخم‌مرغ یکی دیگر از چیزهایی‌ست که باید طبق دستور پخت به کیک بزنیم. یک علت خرد شدن کیک خانگی این است که تعداد تخم‌مرغ‌ها را کم کنیم. در این صورت ‌احتمال این‌که کیک خرد نشود، در حد معجزه است.

۵- مدت هم زدن اهمیت دارد

مدت هم زدن مخلوط تخم‌مرغ و شکر مهم است. معمولا باید آن‌قدر هم بزنیم تا رنگ مایه کرمی شود و حجم مایع هم بیشتر شود. پس نباید زود از هم زدن دست کشید. از طرف دیگر بعد از اضافه شدن آرد، نیازی به مخلوط کردن بیش از حد نداریم. مدت زمان مخلوط کردن مایه باید طبق دستور کیک باشد.

۶- کیک بیش از اندازه پخته

یک خلال دندان کوچک می‌تواند نجات‌دهنده‌ی کیک ما باشد. اگر خلال را وسط کیک فرو کنیم و مایه به آن نچسبد،‌ کیک پخته. کیک پخته را باید از فر بیرون آورد. اگر یادمان برود و کیک زیادی در فر بماند، راحت خرد می‌شود.

۷- استفاده از آرد نان

شاید فکر کنیم آرد، آرد است و فرق زیادی با هم ندارند. یک علت خرد شدن کیک خانگی، استفاده از آرد نان به‌جای آرد همه منظوره یا آرد کیک است. آرد نان گلوتن بیشتری دارد و مناسب کیک به‌نظر نمی‌رسد.

۸- چاقوی نامناسب

گاهی علت خرد شدن کیک خانگی، انتخاب چاقوی نامناسب است. نباید فکر کنیم با همه‌ی چاقوهای آشپزخانه می‌توانیم کیک را برش بزنیم. بهترین چاقو برای برش کیک، تیغه‌ی بلند و نازک دارد. چنین چاقویی خیلی راحت در بافت کیک جلو می‌رود. اگر کیک خیلی پف‌دار و اسفنجی باشد، خوب است چاقوی دندانه‌دار انتخاب کنیم.

۹- مواد را دوبرابر نکنیم

رسپی کیک برای خودش ماجرای پیچیده وحساسی‌ست. بهتر است برای داشتن کیک بزرگ‌تر، مواد رسپی را دو برابر نکنیم. همین کار می‌تواند بافت کیک را خراب کند.

۱۰- جای مناسب، وسط فر است

بهتر است قالب را در گوشه یا جلوی فر قرار ندهیم. در مرکز فر دمای متعادل و دقیق‌تری برقرار می‌شود. می‌دانیم که دما نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت کیک دارد.

اگر با خواندن ای توضیح‌ و مثال‌ها، کیک پختن برای‌تان پیچیده شد، راه ساده‌تر را انتخاب کنید. سری به سایت ما بزنید و کیک خانگی یا شیرینی تر و تازه بخرید. محصولات ما روزپخت هستند و همین امروز هم به‌دست‌تان می‌رسند. منتظر چه هستید؟

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین