در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

این روزها خیلی‌ها دنبال محصولات بدون گلوتن هستند. آنهایی که به گلوتن حساسیت دارند یا رژیم لاغری خاصی را انتخاب کرده‌اند، محصولات بدون گلوتن را ترجیح می‌دهند.

رسپی بدون گلوتن متنوعی برای این دسته از افراد وجود دارد. اگر شما هم در جستجوی محصولات بدون گلوتن هستید، می‌توانید کیک گلوتن فری درست کنید. افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند یا به گلوتن آلرژی دارند، همیشه دنبال خوراکی‌ها و محصولات بدون گلوتن می‌گردند. بعضی از انواع رژیم‌ لاغری نان و پاستا را حذف می‌کنند و آرد بدون گلوتن را برای درست کردن کیک و شیرینی‌های خوش‌مزه و هیجان‌انگیز به‌کار می‌گیرند.

ما در این مطلب از «کیک‌خونه» دو نوع طرز تهیه کیک بدون گلوتن را برای‌تان آورده‌ایم. کیک شکلاتی گلوتن فری و کیک بدون گلوتن وانیلی.

مواد لازم برای کیک شکلاتی گلوتن فری کدامند؟

محصولات بدون گلوتن

شکر دانه ریز ۱ و نیم پیمانه
آرد بدون گلوتن همه منظوره ۲ پیمانه
پودر کاکائو بدون شکر ۴/۳ پیمانه
بیکینگ پودر بدون گلوتن ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
جوش شیرین ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ بزرگ ۲ عدد
شیر ۱ پیمانه
روغن گیاهی نصف پیمانه
عصاره وانیل بدون گلوتن ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
آب جوش ۴/۳ پیمانه

 

رسپی کیک بدون گلوتن از چه قرار است؟محصولات بدون گلوتن

پیش از هر کاری فر را روشن می‌کنیم. تا دست بجنبانیم و مایه‌ی کیک را آماده کنیم، فر برای خودش داغ و مهیا می‌شود. دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای پخت این کیک مناسب است.

در کاسه‌ی بزرگی شکر، آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش‌ شیرین و نمک را خوب قاتی می‌کنیم تا کاملا یک‌دست شود. حالا وقت اضافه کردن تخم‌مرغ‌هاست. آنها را از ساعتی قبل از یخچال بیرون می‌آوریم تا به دمای اتاق برسند. شیر، روغن و وانیل را هم در مخلوط می‌ریزیم. با درجه متوسط همزن، این مایه را خوب هم می‌زنیم.

صدای کتری بلند شده

محصولات بدون گلوتن

پیش از شروع کار کتری را پر می‌کنیم تا زمانی که مایه‌‌ی کیک به این‌جا رسید، آب جوش داشته باشیم. آب جوش را آرام به مخلوط اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. مایه را در قالب کیک می‌ریزیم و راهی فر می‌کنیم. حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد کیک گلوتن فری ما بپزید.

این از کیک شکلاتی گلوتن فری. اما کسی که دنبال غذای سالم‌تر و دسر رژیمی باشد، چشمش دنبال محصولات بدون گلوتن است. پس تنوع را رعایت می‌کنیم و سراغ کیک دیگری می‌رویم.

مواد لازم برای کیک گلوتن فری وانیلی را آماده می‌کنیم

آرد بدون گلوتن ۲ و ۳/۲ پیمانه
شکر دانه ریز ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
خامه ترش ۱ پیمانه
روغن گیاهی ۲/۱ پیمانه
تخم‌مرغ بزرگ که به دمای اتاق رسیده ۲ عدد
آب ۱ پیمانه
وانیل ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه کیک وانیلی گلوتن فری چگونه است؟

دیگر یادمان هست که پیش از هر کاری فر را روی دمای ۱۸۰ درجه روشن کنیم. ظرف بزرگی برمی‌داریم و آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را در آن قاتی می‌کنیم. همزن دستی برای این کار مناسب است. حالا در وسط این مواد یک سوراخ درست می‌کنیم و آب، عصاره وانیل، خامه ترش، تخم‌مرغ و روغن را در آن می‌ریزیم.

خیلی آرام و ملایم مواد تر را با هم قاتی می‌کنیم. بعد کم‌کم سراغ مواد خشک می‌رویم و با دایره‌های بزرگ‌تر، خشک و تر را با هم مخلوط می‌کنیم. چند دقیقه‌ای هم می‌زنیم تا مایه‌ی یک‌دستی شکل بگیرد. از آن‌جا که این مایه‌ی کیک، گلوتن ندارد، نگران این نیستیم که بیش از اندازه هم بزنیم و مایه خراب شود. پس به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مایه یک‌دست شود.

با مایه کیک بدون گلوتن وانیلی چه کنیم؟

کیک بدون گلوتن

این مایه را خوب خسته کرده‌ایم و هم زده‌ایم. وقتش رسیده که نیم ساعتی استراحت کند. اما اول روی آن را می‌پوشانیم. آرد بدون گلوتن زمان کافی خواهد داشت تا مواد تر را به خودش جذب کند.

بعد از ۳۰ دقیقه، قالب کیک را در فر قرار می‌دهیم. حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد تا خوب بپزد. برای این‌که از پخت آن مطمئن شویم، خلال دندانی در آن فرو می‌بریم. اگر مایه‌ی کیک به خلال نچسبید، پخته است.

حدود ۱۰ دقیقه آن را کنار می‌گذاریم تا سرد شود. بعد از قالب بیرون می‌آوریم.

اگر مزه‌ی کیک و شیرینی خانگی را دوست دارید، حتما محصولات کیک‌خونه را می‌پسندید. حیف است که تا حالا دبل چاکلت یا کیک بهاری را امتحان نکرده باشید. همین الان می‌توانید آنلاین سفارش دهید و مزه‌اش را بچشید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین