در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر در یک رژیم سفت و سخت کتوژنیک به سر می‌برید و درعین حال دلتان برای تجربه‌ی مجدد صرف یک میان وعده جذاب لک زده است، کیک اسفنجی کتویی بهترین انتخاب برای شماست. این کیک حتی برای افرادی که مبتلا به دیابتند هم مناسب است. چرا؟ برای آشنایی با این کیک هیجان انگیز و دستور پخت آن با ما همراه باشید.

از طعم کیک اسفنجی کتویی بدون نگرانی لذت ببرید.

حتما برای شما هم پیش آمده که مدت زمان زیادی به دلیل رژیم‌های تناسب اندام از خوردن نوعی مواد غذایی محروم شده باشید. شاید باورتان نشود اما رژیم غذایی کتوژنیک یکی از آن‌هایی است که اگر نتوانیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم ما را تا مرز افسردگی همراهی می‌کند. چرا؟ اگر در فرقه‌ی کتوژنیک‌ها وارد شوید، باید برای مدتی بی‌خیال کربوهیدرات و قند شوید و با چربی کمبود این مواد را جبران کنید. آن هم چربی مناسب! البته که این نوع تغذیه مزایای بسیاری برای بدن دارد و برای دیابتی‌ها کاملا مناسب است اما مگر می‌شود بی‌خیال هر نوع شیرینی شد؟ غیر ممکن است. درست در همین لحظه که حس می‌کنیم درهای عالم رو به معده‌مان بن‌بستی بیش نیستند، کیک اسفنجی کتویی ظاهر می‌شود. درست مثل سوپرمن، بتمن و تمام ابرقهرمان‌های داستان‌های کمیک به موقع به دادمان می‌رسد و امید به زندگی را دل دل‌های ما می‌کارد.

کیک اسفنجی کتویی

 چرا این میان وعده اهمیت دارد؟

کیک اسفنجی کتویی تاثیر بسیاری در رژیم غذایی دارد. از آن‌جایی که این میان وعده دارای کالری بالای مفیدی است انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و ما را ساعات بسیاری سیر نگه می‌دارد. علاوه بر این چربی مورد نیاز رژیم را نیز برطرف می‌کند. همانطور که اشاره شد این کیک مقدار کمی کربوهیدرات دارد. همچنین بدون گلوتن است و برای شیرین کردن آن باید دست به دامن شیرین‌کننده‌های طبیعی بود. با وجود این ساختار می‌تواند کمک حال بیماران دیابتی باشد که دلشان برای مصرف قند تنگ شده است. با حدف قند مصنوعی و کاهش کربوهیدرات، چربی‌سوزی بدن بهتر انجام می‌شود و زودتر به وزن دلخواهمان خواهید رسید. اما این سوپرقهرمان از چه مواد غذایی تشکیل شده است؟

رسپی کیک کتویی اسفنجی چیست؟

این کیک به آسانی و تنها با 6 ماده آماده‌ می‌شود و بافتی مرطوب و کره‌ای دارد. بگذارید ببینیم برای تهیه کیک اسفنجی کتویی بادام به چه چیزهایی نیاز داریم:

 

ماده غذایی مقدار
آرد بادام 2 فنجان
وانیل 1 قاشق چایخوری
روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 4 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری
زایلیتول یا اریتریتول 1.2 فنجان

کیک اسفنجی کتویی

به جای روغن نارگیل می‌توانید از روغن‌هایی مثل بادام، آووکادو، بذر کتان استفاده کنید

طرز تهیه کیک بادام کتویی قدم به قدم

حالا که با مواد اولیه‌ی این کیک اسفنجی کتویی جذاب آشنا شدید نوبت آماده‌سازی این سوپرقهرمان است.

قبل از هرچیز فر را در دمای 170 درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. گرم کردن فر قبل از گذاشتن کیک همان فوت کوزه‌گری است. قالب را با روغن نارگیل چرب کنید یا از یک کاغذ روغنی کمک بگیرید. حال نوبت آماده‌سازی مخلوط است.

در قدم اول تخم مرغ‌ها را به صف کنید. آن‌ها را بشکنید و با شیرین کننده، وانیل و روغن نارگیل مخلوط آشنا کنید. به خاطر داشته باشید این جلسه‌ی معارفه بیش از 30 ثانیه زمان نبرد.

قدم بعدی برای تهیه‌ی این کیک اسفنجی کتویی آشنا کردن آرد بادام و بکینگ پودر است. در قدم سوم و بعد از یکدست شدن  و آشنایی کامل، این مواد خشک را به مخلوط تخم مرغی به آرامی اضافه کنید.

قدم نهایی تشکیل یک مجمع عمومی است. در این مرحله کل ترکیب باید داخل قالب چرب شده ریخته شوند. قالب را داخل فر قرار داده و بگذارید 25 دقیقه حرارت ببیند. تبریک؛ حالا می‌توانید کیک جذاب و کتویی‌تان را نوش جان کنید.

اگر دوست داشته باشید این قهرمان را به خامه مجهز کنید کافیست کره، شیرین‌کننده طبیعی، وانیل و خامه را در میکسر مخلوط کرده و در بین لایه‌ها اضافه کنید. همچنین می‌توانید با یک سس شکلات تلخ طعم این کیک را دوچندان کنید. البته که این میان وعده بدون هیچ تزیینی هم طعم دلچسبی دارد. از آنجایی که در تهیه کیک اسفنجی کتویی از آرد بادام و تخم مرغ استفاده شده، پروئنین و چربی لازم را کسب خواهید کرد. پس منتظر چه هستید؟ در اسرع وقت برای تهیه این کیک اقدام کنید. حتی اگر رژیم غذایی کتوژنیک هم نداشته باشید نمی‌توانید دست رد به سینه‌ی این کیک بزنید.

برای آشنایی با آموزش سایر کیک‌ها وبلاگ کیک خونه را دنبال کنید و ورودتان به سرزمین خوشمزه‌ها را جشن بگیرید.

 

 

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین