در حال بارگذاری فایل ...
اپ کیک خونهدسترسی آسان‌تر

اگر کیک و شیرینی با کدو حلوایی بلد باشیم، بساط شیرینی‌های پاییزی در آشپزخانه‌مان گرم می‌شود. کیک خونه از کیک و شیرینی با کدو حلوایی برای‌تان نوشته.

کیک کدو حلوایی

کدو حلوایی هم خوشگل و خوش‌رنگ است و هم با خاصیت. بعضی‌ها را یاد هالووین می‌اندازد. شاید هم یاد کپه‌های کدو حلوایی کنار جاده‌های شمال بیفتیم. مهم‌تر از این‌ها به فکر کیک و شیرینی با کدو حلوایی می‌افتیم.

خوبی‌اش این است که گذشته از ظاهر شیک و جذابش، به‌درد دسرهای خوش‌مزه می‌خورد. با کدو حلوایی خوراکی‌های زیادی می‌شود درست کرد. مثل انواع سوپ و دسر. ما در کیک خونه سراغ کیک و شیرینی با کدو حلوایی رفته‌ایم.

میان رسپی‌های غیرایرانی، دستورهای متنوعی با کدو حلوایی پیدا می‌شود. در چند سال گذشته، توجه افراد بیشتری به این دستورها جلب شده.

پای کدو حلوایی، کیک کدو حلوایی، شیرینی مثل کوکی کدو حلوایی و رول کدو حلوایی نمونه‌‌ی خوش‌مزه‌هایی‌ست که می‌شود با این نارنجی دوست‌داشتنی پخت.

پای کدو حلوایی

کیک و شیرینی کدو حلوایی

از پای کدو حلوایی برای‌تان بگوییم. یکی از دسرهای محبوب کانادا و آمریکا، پای کدو حلوایی‌ است. معمولا در تعطیلات شکرگذاری این پای را درست می‌کنند.

در طول پاییز و اول زمستان، یکی از دسرهای پرطرفدار به‌حساب می‌آید. برای درست کردن پای، شیر عسلی، تخم‌مرغ، پوره‌ی کدو حلوایی، دارچین، زنجبیل، جوز هندی و نمک را حسابی مخلوط می‌کنیم.

پای را راهی فر می‌کنیم و بعد یک پای خوش‌مزه تحویل می‌گیریم.

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

هر فصلی دسر خودش را می‌طلبد. یکی از کیک‌های مناسب فصل پاییز، کیک کدو حلوایی‌ست. درست کردنش پیچیده نیست. نتیجه‌ی کارمان هم جذاب و خوش‌ رنگ‌ورو از آب درمی‌آید.

۲ پیمانه آرد ، ۲ قاشق بیکینگ پودر، ۱ قاشق جوش شیرین، ۱ قاشق نمک و ۲ قاشق دارچین را با هم مخلوط می‌کنیم. در کاسه‌ی دیگری ۱ پیمانه روغن گیاهی، ۴ عدد تخم‌مرغ بزرگ‌، ۱ پیمانه شکر قهوه‌ای، نیم پیمانه شکر دانه درشت، ۴۲۵ گرم پوره کدو حلوایی و عصاره‌ی وانیل را هم می‌زنیم.

کاسه را روی مخلوط آرد می‌ریزیم. خوب مخلوط می‌کنیم تا به مایه‌ی کیک غلیظ برسیم.

این مایه را در قالب کیک می‌ریزیم. فر را که از قبل گرم کرده‌ایم. ۳۵ دقیقه بعد یک کیک کدو حلوایی عالی از فر بیرون می‌آوریم.

کیک کدو حلوایی

اما خوردن این کیک بدون فراستینگ پنیری لطفی ندارد. دست به‌کار می‌شویم و کاسه‌ی بزرگی برمی‌داریم. ۲۲۵ گرم پنیر خامه‌ای و نصف پیمانه کره را حسابی مخلوط می‌کنیم.

۳ پیمانه شکر دانه درشت، عصاره وانیل و نمک به این مخلوط اضافه می‌کنیم. ۳۰ ثانیه با سرعت پایین هم می‌زنیم. بعد سرعت را بالا می‌بریم.

۲ دقیقه هم با سرعت زیاد همزن، مواد را هم می‌زنیم. حالا فراستینگ پنیری برای کیک کدو حلوایی آماده است. آن را روی کیک می‌کشیم و در یخچال می‌گذاریم.

کوکی کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

واقعیت این است که مزه‌ی کدو حلوایی با ادویه‌هایی مثل دارچین و زنجبیل عالی می‌شود. جوز هم به کمک این‌ها می‌آید. اگر بخواهیم کوکی کدو حلوایی درست کنیم، حتما به این ادویه‌ها نیاز داریم.

اول فر را روشن می‌کنیم. بعد کاغذ روغنی روی سینی می‌گذاریم. حالا وقت آماده کردن مواد لازم برای کوکی است. مواد خشک را قاطی می‌کنیم؛ ۲ و نیم پیمانه آرد، ۱ قاشق چای‌خوری جوش‌ شیرین، ۱ قاشق بیکینگ پودر، ۱ قاشق پودر دارچین، نصف قاشق چای‌خوری پودر جوز و نصف قاشق هم نمک.

در ظرف جداگانه‌ای، نصف پیمانه شکر و نصف پیمانه کره را خوب هم می‌زنیم. ۱ پیمانه پوره‌ی کدو حلوایی، ۱ دانه تخم‌مرغ و ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل را اضافه می‌کنیم. این مخلوط را کم‌کم روی مخلوط آرد می‌ریزیم. این مایه کوکی ماست.

قاشق برمی‌داریم و از مایه روی کاغذ شیرینی‌پزی می‌ریزیم. با پشت قاشق کوکی‌ها را منظم و مرتب می‌کنیم. حدود ۱۵ تا ۱۸ دقیقه طول می‌کشد تا کوکی‌ها بپزند.

زمانی که آنها را از فر بیرون می‌آوریم، دو، سه دقیقه صبر می‌کنیم تا خنک شوند. بعد دانه دانه از روی کاغذ برمی‌داریم و در ظرفی می‌ریزیم.

اگر هوس کردیم کوکی‌ها را تزئین کنیم، راهش این است که یک سس خوش‌مزه درست کنیم.  ۲ پیمانه پودر قند،‌ ۳ قاشق چای‌خوری شیر و ۱ قاشق وانیل را خوب هم می‌زنیم. وقتی یک دست شد، آماده است. با قاشق چای‌خوری از این سس روی کوکی‌ها خط‌کشی می‌کنیم.

بعضی‌ها دوست دارند در مایه‌ی کوکی، شکلات چیپسی بریزند. فکر خوبی هم هست.

اگر هوس شیرینی پاییزی یا کیک با مزه‌ی خانگی کرده‌اید، سری به محصولات ما در کیک خونه بزنید. عکس و قیمت‌ها را ببینید و خیلی راحت آنلاین خرید کنید.

آدرس: خیابان خرمشهر، پلاک 60، طبقه 2، واحد 3 شماره انتقادات و پیشنهادات 09128303494
۰۲۱۹۱۰۷۰۲۵۶
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کیک خونه می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین